Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Teslaselger kunne ikke svare, håper dere kan!

Startet av AreGar, mandag 24. juni 2013, klokken 15:30

« forrige - neste »

laumb

Jeg lager dette emnet for å summere opp de detaljer jeg har som er bekreftet (og som jeg har fått tillatelse til å dele). Jeg har opparbeidet meg noen kontaktpersoner i Tesla sin ledelse, både i Europa - og i San Francisco. Enn så lenge har alt de har bekreftet til meg like etter blitt kommunisert ut korrekt - jeg har ingen grunn til å tvile på integriteten av dataene de leverer. Har de ikke hatt 100% korrekte svar, så har jeg fått beskjed om dette.

Jeg ønsker at all diskusjon rundt emnene kan foregå i egne tråder - i denne tråden kan dere poste forespørsler om informasjon som enda ikke er bekreftet og som dere ønsker bekreftet.

***Produksjon av bilen***

- Produksjonen av EU biler er pr. 2013.06.10 ikke startet.
-- Det er produsert ferdige EU versjoner som er sendt til Europa for godkjenninger.

***Ladespesifikasjoner***

- Model S støtter ikke 230V IT 3 fase lading.
-- Dersom en UMC (med adapter for blått 3 fase CEE stikk) kobles til en 3 fase kurs, så vil bilen kun trekke kursens Ampere i enfas.

- Schuko støttes (selvfølgelig).

- 400V 3 fase støttes.
-- Inntil 16A med UMC.
-- Inntil 32A med HPWC.
-- Inntil 32A med Type 2 <-> Type 2 kabel (og kompatibel ladestasjon)

- UMC benyttes ikke på Type 2 ladestasjoner. Bruker egen Type 2 <-> Type 2 kabel.

- Ladeguide/nettside lik den amerikanske er under utarbeiding og er klar før leveranse av bilene.

- Ladeporten på bilen, hvordan ser den ut? Jeg er blitt lovet bilde "snart".

- Elektriker hjem på døren? De er i forhandlinger med dem as we speak.

***Utstyr***

- Parkeringssensorer vil bli av typen som er innfelt og lakkert i bilens farge.

- Vinterpakken inneholder ikke lenger batterivarmer. Denne er standard på alle biler.

- Vinterpakken inneholder ikke lenger en egen lufteventil for frontvinduet. Denne er standard for alle biler.

TS

Spørsmål (som er avgjørende for meg) :

Når offentliggjøres resultater fra uavhengige kollisjonstester utført av henholdsvis EuroNCap og NHTSA?

(Wold bekreftet 25.4 at "ENCAP skal etter planen gjennomføres til sommeren")
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Tesladigger

Har de løsning klar for Chademo standarden, evt. vil dette være på plass til bilene blir levert.
Ønsker også informasjon om hvilke adaptere/ladekabler som vil følge med bilen og prisen på de som vi må kjøpe utenom.
Lykkelig eier av Tesla Model S 85 siden nov 2013
Tesla Model ≡ reservert

ebbrey

Jeg vil gjerne vite om disse planlagte oppgraderingene av sikkerhetssystemene til MS blir tilgjengelig for ettermontering eller kun på nye modeller.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Epleskreller

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

laumb

Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 11. juni 2013, klokken 22:15
Hva er UMC?

Universal Mobile Connector (om jeg husker riktig) - ladekladden med stikk til bil og vegg. Også kalt EVSE på andre biler.

jorkus

Takk for god jobb! Da kan vi nesten slutte å gruble på lading...
Bare en ting, hva slags stikk monteres for 1fas 230V 32A og som da passer til UMC?
Andre spørsmål som det er usikkerhet rundt:
Må man ha lyd pakke for å få DAB? evt. leveres DAB, eller kaller de internett radio for DAB?
Hva med ryktene om Adaptive Cruise Control? Er det bare rykter?
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

DonPedro

Lurer på om det blir Spotify (eller WIMP) eller noe annet.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Neemaz

Sitat fra: jorkus på onsdag 12. juni 2013, klokken 09:42
Takk for god jobb! Da kan vi nesten slutte å gruble på lading...
Bare en ting, hva slags stikk monteres for 1fas 230V 32A og som da passer til UMC?
Andre spørsmål som det er usikkerhet rundt:
Må man ha lyd pakke for å få DAB? evt. leveres DAB, eller kaller de internett radio for DAB?
Hva med ryktene om Adaptive Cruise Control? Er det bare rykter?

Var mye fram og tilbake med Lydpakke etter at Tesla ved en feil la ut at DAB var standard. Men tilslutt sa de at DAB er kun på lydstudio pakke.

ACC er kun rykter

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

D.O

Dab i følge folka på Tesla Trondheim
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

OddB

Hvis det bare er DAB og ikke DAB+ er den verdiløs... allerede over nyttår vil de fleste DAB-kanalene sende i DAB+... og INGEN etter januar 2017.
Litt surt å måtte bruke et "sigaretttenneradapter" i en slik bil...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Zneip

Da kan vi vel sette DAB+ som bekreftet også? Ref. denne tråden: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8239.60.html
Nord Trøndelag | X90D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA