Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dårlig kvalitet?

Startet av Celter, lørdag 22. juni 2013, klokken 00:11

« forrige - neste »

Celter


Jeg er ikke interessert i Model X og jeg tror heller ikke at "folkebilen" Gen-3 vil bli noe for meg. Jeg håper derfor at Tesla fortsetter å videreutvikle Model S. Så mitt håp er at Model S vil komme i flere versjoner. F.eks. En coupeutgave:



Og kanskje en kabriolet:



Lag den med interiør som ikke står tilbake for noen. Eks: Lexus GS:



Utstyr bilen med ALT av utstyr.

Gjør dere dette Tesla, så har dere meg for livet.
(Hvis ikke myndighetene ødelegger alt ved å fjerne incentivene for elbil)

P.S: Noen som har hørt om Tesla har planer om å fortsette å produsere Model S også etter Model X og Gen-3 ?

Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

el-fanboy

Fine forslag, men jeg håper virkelig ikke Tesla lager et interiør som minner om noe i Lexus. Det var utrolig stygt. Tesla sitt er jo MYE finere. Men enig i hovedtanken din, håper de fortsetter å utvikle TMS, nye features og oppgraderinger så jeg slipper å bytte bil på MANGE år!  :)
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Dr.Ling

Enig med fanboy. Prøv igjen, Celter!  Du klarer vel finne et interiør som er finere enn det der? Og finere enn Model S sitt? Tips: Ikke velg et Japansk interiør ;)

P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

jsu224

Coupeforslaget var fett..mest fordi det så ut som dagens Model S  ;D

Cabforslaget var medium..det var ikke en cab jeg ikke har sett 100 ganger før..

Hadde S hatt et slikt interiør hadde jeg ikke bestilt bilen, så enkelt er det!  :)

christian1986


glaserud

Huhei... 80-tallet ringte og ville ha tilbake interiøret sitt. :)
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

timingbeltkiller

#6
RE "Gjør dere dette Tesla, så har dere meg for livet.
(Hvis ikke myndighetene ødelegger alt ved å fjerne incentivene for elbil)"

Det er kun et spørsmål om tid før parentesen din skjer.
Din sjangse ligger derfor i at TM klarer å senke produksjonskostnadene så mye at bilen usubsidert konkurrerer i pris med fossilbiler i samme størrelse.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Cobos

Dette kommer vel sånn sett litt ut på hvilke incentiver som går først. Kjøpsprisen selv med mva og "avgifter" blir nok ikke så ille. Dagens avgifter på Model S blir nok i noen titals tusen klassen + MVA. Og da er det klart MVA som svir. Bruksfordeler kan betyd mye eller lite avhengig av kjøremønster og andre lokale forhold.
Men før Tesla kommer med en cabriolet mistenker jeg at forholdene er veldig annerledes... før Bluestar (eller Gen III som den heter nå) dukker opp trenger det ikke være så annerledes.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

timingbeltkiller

Sitat fra: el-fanboy på lørdag 08. juni 2013, klokken 08:58
jeg håper virkelig ikke Tesla lager et interiør som minner om noe i Lexus. Det var utrolig stygt. Tesla sitt er jo MYE finere.
Fint/stygt er hovedsakelig et spørsmål om personlig subjektiv smak. Kvalitet i materialene mv er det mulig å bedømme mer objektivt. Og da ligger Lexus, Mercedes m.fl. flere hakk over Tesla. S er mer lik det mer beskjedne du forventer av US-biler. De prioriterer jo først og fremst størrelse og motorstyrke.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

timingbeltkiller

#9
Sitat fra: Cobos på søndag 09. juni 2013, klokken 18:52
Kjøpsprisen selv med mva og "avgifter" blir nok ikke så ille. Dagens avgifter på Model S blir nok i noen titals tusen klassen + MVA. Og da er det klart MVA som svir.
Det er ikke helt enkelt å vite hva usubsidiert pris på Tesla S ville ha vært.
Det avhenger bl.a. på om TM (i likhet med noen bilprodusenter) ville ha eksportpriset
biler til N lavere enn til markeder med lavere avgifter. Finner dette lite sannsynlig.
For lite eller ingenting tyder på TM er dyktige til eller endog interessert i å tilpasse seg de ymse utlandsmarkedene.

I Tyskland koster billigste Mercedes S euro 79.789. I Norge NOK 1.046.000.
Billigste BMW 7 74.000. I Norge 975.200.
Billigste S85 81.750. Tilsvarer omlag 1,1 million i Norge (med samme omregningsfaktor).

Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

timingbeltkiller

#10
Sitat fra: Cobos på søndag 09. juni 2013, klokken 18:52
Men før Tesla kommer med en cabriolet mistenker jeg at forholdene er veldig annerledes... før Bluestar (eller Gen III som den heter nå) dukker opp trenger det ikke være så annerledes.
JA, Gen III med rekkevidde 300km og pris 300K kommer til å utkonkurrere omtrent alt som fins av elbiler i N - inklusive Tesla S og X.

Og ta rotta på diverse fossilbiler i samme slengen.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Celter

Som dere kanskje har fått med dere så er jeg Teslafan på min hals og gleder meg stort til å få min Model S. Poenget mitt var ikke at interiøret på Lexusen var så flott, men materialvalget er gjennomgående eksklusivt og når det gjelder interiøret på Model S så står det faktisk tilbake for de mest luksuriøse bilene fra Japan, Italia, Tyskland og England. Derfor håper jeg at Tesla ikke bare satser på billigere biler fremover, men også utvikler Model S.
Når det gjelder myndighetenes el-bil politikk, så er det vel mest sannsynlig at momsfritaket forsvinner, mens det kanskje sitter lengre inn å fjerne de andre incentivene. Selv med moms vil en Model S, i alle fall for meg, være høyaktuell neste gang jeg skal ha ny bil.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

timingbeltkiller

Sitat fra: Celter på søndag 09. juni 2013, klokken 20:57
Som dere kanskje har fått med dere så er jeg Teslafan på min hals og gleder meg stort til å få min Model S.
Du er ikke alene. Du tilhører en stor og troende menighet.

La oss for all del håpe frafallet blir bagatellmessig selv etter noen hundre tusen S-km!
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

19quiz76


Sitat fra: timingbeltkiller på søndag 09. juni 2013, klokken 21:12
Sitat fra: Celter på søndag 09. juni 2013, klokken 20:57
Som dere kanskje har fått med dere så er jeg Teslafan på min hals og gleder meg stort til å få min Model S.
Du er ikke alene. Du tilhører en stor og troende menighet.

Og du finner glede i å påpeke det ved en hver anledning - vi har alle våre hobbyer :)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Gjermund

Sitat fra: timingbeltkiller på søndag 09. juni 2013, klokken 18:29
RE "Gjør dere dette Tesla, så har dere meg for livet.
(Hvis ikke myndighetene ødelegger alt ved å fjerne incentivene for elbil)"

Det er kun et spørsmål om tid før parentesen din skjer.
Din sjangse ligger derfor i at TM klarer å senke produksjonskostnadene så mye at bilen usubsidert konkurrerer i pris med fossilbiler i samme størrelse.

Prisen vi kjøper til nå er usubsidiert, men vi får fergebiletter subsidiert. Prisen er riktignok ikke avgiftsbelagt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA