Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Batteribytte bekreftet

Startet av Epleskreller, torsdag 20. juni 2013, klokken 22:52

« forrige - neste »

Lokführer

Jeg har 200' BSU penger som jeg setter inn på boliglånet i tillegg til restverdi på nåværende bil. Låner på huset for å oppnå resten.
Betaler dét mer hver måned på huslånet som et billån hadde kosta.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

christian1986

25% oppspart, 75% grønt billån i skandiabanken. Tar det over 8 år, men mest for å ha fleksibilitet i egen økonomi til å betale det jeg klarer til en hver tid.

Planen blir at nedbetaling ikke skal være mindre enn avskrivning etter 5 år.

AttackOfTheMac

Venter å ser hva Tesla kommer med. Er visst forventet "juni/juli"

Gjermund

Eopheim

Satser på ca 50% finansiering via aksjegevinst(forhåpentligvis mer....)
,resten oppsparte midler som jeg låner til firmaet ;D
Nissan Leaf,svart,36000km- solgt
Model S,P753 VIN:P14408, bestilt april 12

Johnny

Jeg har tenkt å bytte ut min nå to år gamle "premium klasse" tyske bil med Teslaen. Under forutsetning av at Audien fortsatt har en form for markedsverdi når dette året begynner å nerme meg seg slutten.

Regner med at det er en del andre som også skal ut på markedet med slike biler på den tiden, og det vil ikke overraske meg om det ender med at jeg må beholde den!
TMS og eGolf.

Cronos

Litt heldig stilt. Det blir all cash her. :)

P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert

RuneW

Sitat fra: Cronos på fredag 07. juni 2013, klokken 11:17
Litt heldig stilt. Det blir all cash her. :)

Cash? Som i sedler?

Det er kanskje litt vanskelig med netthandel - dessverre. Det hadde vært fett 8)
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

RunarBT

Kan ta 50% kontant og 50% på boliglån.. men så er det slik at mesteparten av tilgjengelige midler står i TSLA aksjer.. så skal prøve å ta heile bilen på utvidet boliglån.

Blir for kjipt om bilen om 5-6 år viser seg å ha kostet med 1-2 millioner, pga prematurt salg av TSLA aksjer, noke eg trur kan bli ei aktuell problemstilling. :-P

Cobos

Jeg har vel planer om å ta det meste fra cash, men tenker kanskje å holde tilbake litt så jeg har litt mer rene penger i bakhånd. Så blir kanskje 80% cash og 20% lån. Skal se hvor gode lånebetingelser jeg får og hvor mye dette koster meg med alt.
Mitt problem med TSLA aksjer er vel heller det motsatte av Runar sitt, nå småirriterer jeg meg over at jeg ikke var villig til å ofre mer av de oppsparte bilpengene på TSLA aksjer når de stod i $22 som er der jeg kjøpte min lille post. Jeg skulle gjerne hatt halvparten av pengene i TSLA aksjer :)

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Maartensommer

Tar ut bilen som firmabil (leasingavtale ikke et av valgene)

Runex

Savner alternativet "Firmabil". Det blir mitt valg. Dog ikke leasing, da det er økonomisk ugunstig for elbiler.
Tesla Model S85 sept 2013 (solgt)
Tesla Model S85D juni 2015
Tesla Model X #96 (2015?)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA