Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Batteribytte bekreftet

Startet av Epleskreller, torsdag 20. juni 2013, klokken 22:52

« forrige - neste »

Lanber

Kunne vært gøy å se mix``en her.
Har selv litt penger under madrassen som skal frem, håper de aksepterer 200,- sedler

D.O

Dette blir bare tull hvis det ikke går å velge flere av alternativene samtidig...
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

laumb

Her er det grov tumleblanding av egne kontanter og banken sine pæng. Mest banken sine.

orjan

Satser på å spare opp 250k til neste vår og ta resten som grønt billån i Skandiabanken. Evnt lavere egenkapital og heftigere lånesum hvis jeg finner ut at jeg ikke klarer å vente såpass lenge.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

Moray

S85

tSla

Jeg har mulighet til å betale bilen kontant, men tror jeg låner 30-40% (skandiabankens grønne billån) og casher ut resten. Så har jeg en buffer til eventuelle regnfulle dager (eller bygge carport til gamlekjerra).  :)
Tesla Model S P85+

Roger Kolbu

P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

PAS

Kjører den på firma., eget AS, med nok midler på kto
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

valvolainen

Her blir det en salig blanding.
Skal spare ca. 240 laken.
bil nummer en og tre skal selges. Regner med at bil nr. tre innbringer ca. 20 laken, bil nr. en får vi kanskje ti for.
(massive verdier! )
da lander vi på rundt 270.
Klarer vi å guffe på skikkelig med sparing tror jeg vi når 300. Foreløpig ligger vi ca. 15' foran sparebudsjett.
Så blir det billån over fem år på resten. (590 tot.)
Har en våt drøm med å betale det ned på ca. 3.5 år. Men vi får se. Vi får jo faktisk rent økonomisk - 2000,- mindre i månedlige driftsutgifter med ny bil (hvis man ser bort ifra lånekostnaden).
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Gusse

Wenche

Mangler en avstemningsmulighet; TSLA aksjer  ;) Har trofast støttet Elon Musk siden nov. - des. 2012, og har i øyeblikket ca 60% av bilen i overskudd på aksjene  8)
PS: Min mann slipper gigolotjenester  :o
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

jkirkebo

Min blir betalt med 25% egenkapital og 75% billån over 8 år. Sannsynligvis Skandiabankens grønne billån til 4,9% effektiv rente.

Må bare få solgt Touranen først. Selvfølgelig gikk en drivknute foran i stykker på hytteturen nå, så jeg får ennå en dyr reparasjon på den før jeg blir kvitt den :( Heretter skal den ikke kjøres med enn strengt nødvendig...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Foleson

Blir nok 60/40 bank/oppspart. Kanskje bittelitt mer bank ;-)

Og definitivt grønt billån i Skandiabanken. Har ikke klart å finne bedre alternativer (utvidet huslån var en mulighet som døde da banken ville ha mer renter på hele lånet.)
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

SimenT

Blir skandiabankens grønne billån (4.9%) og slenger inn min. 150 000 egenandel. Tar det nok over 5 år.
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

ebbrey

11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA