Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ryggekamera, opptak?

Startet av Griffel, torsdag 20. juni 2013, klokken 11:23

« forrige - neste »

cirys1

Sitat fra: kjølholdt på fredag 13. mars 2015, klokken 13:46
Synes derimot  at tyske biler i premium segmentet er fryktelig dårlig på å levere effekt fra motor . Er det meningen at biler til 1,5 mill leverer så elendig drivlinje. Det er jo som å kjøre sirup..............

Altså Tesla er bra det, men en BMW til 1,5 mill vill knuse Tesla ifra 60-250 km/t uansett om det er en P85D.
Ikke tro på alle skrytevideoene du finner på youtube, ingen tvil om at Tesla er kjapp på 0-100 sprinten, den er "treg" iforhold til raske sport/familiebiler som M5, RS6 ifra 80-250km/t. Og den er direkte langsom visst du sammenligner den med supersportsbiler som Aventador..

Øyvind.h

Og hvor trenger man ytelser? I 150+ eller i hastigheter under 100......
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cirys1

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 13. mars 2015, klokken 14:11
Og hvor trenger man ytelser? I 150+ eller i hastigheter under 100......

Det er en generell missforståelse at Tesla er så vannvittig kjapp, men etter 100km/t er den en sinke sammenlignet med annet i dens prisklasse.

Nå er ikke Norge deres eneste marked da..  ::)

HåkonE

Sitat fra: cirys1 på fredag 13. mars 2015, klokken 14:03
Sitat fra: kjølholdt på fredag 13. mars 2015, klokken 13:46
Synes derimot  at tyske biler i premium segmentet er fryktelig dårlig på å levere effekt fra motor . Er det meningen at biler til 1,5 mill leverer så elendig drivlinje. Det er jo som å kjøre sirup..............

Altså Tesla er bra det, men en BMW til 1,5 mill vill knuse Tesla ifra 60-250 km/t uansett om det er en P85D.
Ikke tro på alle skrytevideoene du finner på youtube, ingen tvil om at Tesla er kjapp på 0-100 sprinten, den er "treg" iforhold til raske sport/familiebiler som M5, RS6 ifra 80-250km/t. Og den er direkte langsom visst du sammenligner den med supersportsbiler som Aventador..

Så vi skal heller tro på deg?  ;)

Du får ikke M5 til 1,5 millioner. De bilene du får til 1,5 er for det meste ikke veldig mye å skryte av over 100 heller. M4 er billigere, men det er en mindre og enklere bil. Og selv den har ikke klart å ta igjen P85D ved 210km/t.

En BMW 640i Grand Coupe ligner på Model S i størrelse, og kommer lett på 1,5. Den er en tregere enn M4.

Og merk hva han skriver: "fryktelig dårlig på å levere effekt fra motor". Da hjelper det ikke å ha mye effekt. Fra du trykker på pedalen er det et relativt langt lag til det skjer noe. Og denne sirup-reaksjonen er grunnen til at flere supersportsbiler nå kommer med hybrid drivlinje. Porsche 918 er visst ganske "rar" å kjøre....akselerasjonen kommer nemlig før lyden.

Akselerasjon opp til 200 har uansett mest teoretisk interesse om man skal holde seg innenfor loven, også utenfor Norge.

jkirkebo

Sitat fra: cirys1 på fredag 13. mars 2015, klokken 16:03
At P85D er kjappere enn M4 opp til 210 må du nesten komme med noen dokumentasjon på..
P85 gjør 0-200 på ca 19s P85D gjør 0-100 "bare" et sekund fortere enn P85 og absolutt alle anmeldelser som jeg har lest her og ellers sier at den dabber kraftig av når man passerer 100, tror det skal godt gjøres og klare 13,1 sekund som er 0-200 tiden til M4.

Motor Trend testet P85D til 11,6 sekunder 0-185km/t (kvartmila med trap speed på 115.2mph), om den bruker 18 sekunder på 0-200 dabber den VIRKELIG av etter 185km/t ;)

http://www.motortrend.com/roadtests/alternative/1411_2015_tesla_model_s_p85d_first_test/viewall.html

Her bruker den altså 8,5 sek. på 100-185km/t. Synes ikke det er direkte daft akkurat men er ikke sikker på hva som kan sammenlignes av andre biler.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

D.O

#35
P85d vs M4 0-maks hastighet på p85d
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA