Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ryggekamera, opptak?

Startet av Griffel, torsdag 20. juni 2013, klokken 11:23

« forrige - neste »

Milzit

Javel, tiden vil vise om ikke lenge hvem som får rett... ;)


Knut Øygard

Sitat fra: Milzit på torsdag 06. juni 2013, klokken 21:17

Det har jeg ingen tro på, og jeg tror heller ikke det er mange kjekkaser som ikke har kjørt så sprek som går for en så stor bil som Model S.


Jeg kjører Corolla 1,4. Den har visstnok 97 hestekrefter. I beste fall 97 gamle øk:-). 0-100? På en veldig god dag med medvind og utforbakke så kanskje det går. Jeg har aldri kjørt en bil som gjør 0-100 på under 10s.

Jeg kjøper ikke model S for å gjøre 0-100 km/h på 4 s(det fører bare til dekkslitasje:-P) men for å gjøre 400 km på 6 timer. Og jeg tror det er flere som tenker som meg. At bilen er sprek er en hyggelig bieffekt, men jeg hadde nok kjøpt den om den selv om effekten hadde vært halvparten.
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

Amper

hadde den ikke vært sprek så hadde vært uaktuell for meg i alle fall..
P85D :o)

Milzit

Jeg tror det bli samme følelse som da jeg var 19 år og fikk låne en MB 500 SL, måtte jo teste 0-100 :) Teslaen er jo enda raskere..

Den siste tiden har vi kjørt en Renault med 1.6, den skal vist ta 0-100 på 16 sekunder!
http://www.carcomparing.eu/nor/Renault/Scenic/1453/Statistikk

Det nærmeste jeg har prøvd må vel være Bentley Continental GT Speed, 0-100 på 4.2 sec..

tSla

Første gang jeg kan kjøpe noe i dette landet uten at staten skal flå meg for avgifter og skjulte skatter! Det, sammen med gode ytelser, og at jeg hadde planlagt å kjøpe ny bil i år - gjorde at Tesla Model S ble høyaktuell for meg. (Bare så det er sagt. Disse er ikke de ene og alene grunnene til jeg valgte Model S, men ganske betydelige.) For noen år siden fikk jeg kjøre en Touareg trimmet til noe og 400hk. Stor bil, mye drag, VELDIG moro! :D

Gleder meg noe sykt til å få S'en på gårdsplassen!
Tesla Model S P85+

kjølholdt

Dette har ingenting med å vise en finger til norske avgifter. Jeg har forlengst forstått at skal Norge bevare sitt velferdssamfunn må middelklassen betale skatt.
Dette har jeg ingen problemet med og betaler gjerne min skatt. I Norge kunne man hatt flat skatt på 18% og alle tegnet egen helse forsikring. Men sKattetrykket ville allikevel vært det samme his man ser ha en privat helseforsikring koster.
For den norske stat er ikke avgifter på bil et være eller ikke være.
Jeg er i den situasjonen at jeg trenger ny bil nå, og tesla model  s er den beste bilen jeg kan kjøpe. Jeg ville kjøpt model s selv med moms og ingen bompenger fritak og kollektivfelt fordeler.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

tSla

Sitat fra: kjølholdt på torsdag 06. juni 2013, klokken 23:54
Dette har ingenting med å vise en finger til norske avgifter. Jeg har forlengst forstått at skal Norge bevare sitt velferdssamfunn må middelklassen betale skatt.
Dette har jeg ingen problemet med og betaler gjerne min skatt. I Norge kunne man hatt flat skatt på 18% og alle tegnet egen helse forsikring. Men sKattetrykket ville allikevel vært det samme his man ser ha en privat helseforsikring koster.
For den norske stat er ikke avgifter på bil et være eller ikke være.
Jeg er i den situasjonen at jeg trenger ny bil nå, og tesla model  s er den beste bilen jeg kan kjøpe. Jeg ville kjøpt model s selv med moms og ingen bompenger fritak og kollektivfelt fordeler.

Fint for deg :)
Tesla Model S P85+

Milzit

Men hvis UP/Politi oppdager at du tar en 0-80 km (og stopper på 80 hvis det er fartsgrensen) på en vei uten annen trafikk (og man har oversikt over at det ikke kommer noen andre biler), hva kan man risikere da?

19quiz76


Sitat fra: Milzit på fredag 07. juni 2013, klokken 00:11
Men hvis UP/Politi oppdager at du tar en 0-80 km (og stopper på 80 hvis det er fartsgrensen) på en vei uten annen trafikk (og man har oversikt over at det ikke kommer noen andre biler), hva kan man risikere da?
Applaus..?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

jkirkebo

Sitat fra: kjølholdt på torsdag 06. juni 2013, klokken 23:54
Jeg er i den situasjonen at jeg trenger ny bil nå, og tesla model  s er den beste bilen jeg kan kjøpe. Jeg ville kjøpt model s selv med moms og ingen bompenger fritak og kollektivfelt fordeler.

Samme her. Dvs. med moms hadde det blitt en greit utstyrt S85 istedenfor en fullutstyrt P85+. Prisen hadde blitt den samme.

Jeg hadde kjøpt den selv om 0-100 var på 8,8 sekunder istedenfor 4,4.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Martin-

Sitat fra: Milzit på fredag 07. juni 2013, klokken 00:11
Men hvis UP/Politi oppdager at du tar en 0-80 km (og stopper på 80 hvis det er fartsgrensen) på en vei uten annen trafikk (og man har oversikt over at det ikke kommer noen andre biler), hva kan man risikere da?

Forenklet forelegg for uaktsom kjøring? Det blir da opp til politiet å avgjøre hva som er "uaktsomt"...
2020 Audi e-tron 50 "Levering uke 6-8"
2019 Renault Zoe R90 "Konebil"
2013 Nissan Leaf Tekna "Går i innbytte"
2013 Peugeot i-On "Byttet inn"
2014 Renault Fluence Z.E. Dynamiq "Kondemnert r.i.p."

Øyvind.h

#27
Forsikringspremiene vil etter mitt syn nærmest garantert stige fra dagens nivå mtp. hva slags folk som kjøper disse bilene. Det er fåtallet av kjøperne i NOrge som har erfaring med så raske biler, og av disse vil det helt sikkert være en andel som ikke har respekt for kreftene. Med bakhjulstrekk, store ytre mål og et karosseri i aluminium blir det nok dyrt i fremtiden :)

Det er nå min mening, men jeg håper jeg tar feil. Skal jo eie bilen selv, så disse spådommene slår rett inn på lommeboka.

Sitat fra: jkirkebo på fredag 07. juni 2013, klokken 01:37
Jeg hadde kjøpt den selv om 0-100 var på 8,8 sekunder istedenfor 4,4.
Det hadde jeg også gjort :) Selv Leaf opplever jeg som sprek i det daglige, fordi du får tilgang til alle kreftene umiddelbart. Og Leaf gjør vel 0-100 på drøye 11 sek?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

RoadRunner

Sitat fra: Milzit på torsdag 06. juni 2013, klokken 22:54
Den siste tiden har vi kjørt en Renault med 1.6, den skal vist ta 0-100 på 16 sekunder!

For de uinnvidde i Buddyens egenskaper på motorvei så kan jeg opplyse om at jeg en gang har hatt 100 km/t på speedometeret i nedoverbakke.
Da med korrekt lufttrykk i dekkene + tørt føre (= lite rullemotstand), lett medvind og lavt lufttrykk (= mindre luftmotstand), med kona ombord (= større "g-krefter") og ingen andre biler i nærheten (= mindre urolig luft = mindre luftmotstand).

0 -100 er ikke oppgitt for Buddy. Men 0-73 tar laaaang tid!!

Reserverte TMS i 2010 for at den har en fornuftig kjørelengde, god konstruksjon og materialvalg som ikke korroderer (så mye). Øvrige spesifikasjoner&ytelser er ren bonus.

Men som ex-motorsyklist så regner jeg med at akselrasjon & kurve-egenskaper vil medføre at kjøring med Tesla blir mye morsommere enn med Buddyen 8).

Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

fonberg

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 07. juni 2013, klokken 07:57
Forsikringspremiene vil etter mitt syn nærmest garantert stige fra dagens nivå mtp. hva slags folk som kjøper disse bilene. Det er fåtallet av kjøperne i NOrge som har erfaring med så raske biler, og av disse vil det helt sikkert være en andel som ikke har respekt for kreftene. Med bakhjulstrekk, store ytre mål og et karosseri i aluminium blir det nok dyrt i fremtiden :)

Det er nå min mening, men jeg håper jeg tar feil. Skal jo eie bilen selv, så disse spådommene slår rett inn på lommeboka.

Sitat fra: jkirkebo på fredag 07. juni 2013, klokken 01:37
Jeg hadde kjøpt den selv om 0-100 var på 8,8 sekunder istedenfor 4,4.
Det hadde jeg også gjort :) Selv Leaf opplever jeg som sprek i det daglige, fordi du får tilgang til alle kreftene umiddelbart. Og Leaf gjør vel 0-100 på drøye 11 sek?

+1 til på den!
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA