Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ryggekamera, opptak?

Startet av Griffel, torsdag 20. juni 2013, klokken 11:23

« forrige - neste »

Griffel

Sitat fra: Lokführer på torsdag 06. juni 2013, klokken 09:06
0-100 på 4,4 (testet 3,9)
Tror han blander 0-60 mph og 0-62 mph.
0-60 står oppgitt til 4,2 og er testet til 3,9.
Vil EU versjonen klarer 0-100 på 4,1 sek mon tro? Jeg skal hvertfall gjøre et forsøk.
Men gjør dette forsøket på lukket bane, og ikke på vanlig vei.

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Milzit

#1
Sitat fra: Lokführer på torsdag 06. juni 2013, klokken 09:06
0-100 på 4,4 (testet 3,9)
Tror han blander 0-60 mph og 0-62 mph.
0-60 står oppgitt til 4,2 og er testet til 3,9.
Vil EU versjonen klarer 0-100 på 4,1 sek mon tro? Jeg skal hvertfall gjøre et forsøk.
Hvordan har du tenkt til å få timingen nøyaktig?
Motortrend har rapportert 3.9 sec, men det er med rollout etter hva jeg har forstått med "rollout". Hva er forskjellen på dette, er det at bilen ikke står helt stille når man starter?

Lokführer

Vet ikke hvordan jeg skal klare det helt nøyaktig, men det er ikke poenget heller. En g-tech måler gjør susen for min del, en slik man fester i frontruta. Den har akselerometer.
Dette gjøres selvsagt på bane. Kunne vært artig å stille på gatebil med el-bil, for å vekke folks nysgjerrighet. Og nei, ikke for å sladde, men kanskje 201m eller 402m.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Lokführer

Sitat fra: Milzit på torsdag 06. juni 2013, klokken 09:49
Sitat fra: Lokführer på torsdag 06. juni 2013, klokken 09:06
0-100 på 4,4 (testet 3,9)
Tror han blander 0-60 mph og 0-62 mph.
0-60 står oppgitt til 4,2 og er testet til 3,9.
Vil EU versjonen klarer 0-100 på 4,1 sek mon tro? Jeg skal hvertfall gjøre et forsøk.
Hvordan har du tenkt til å få timingen nøyaktig?
Motortrend har rapportert 3.9 sec, men det er med rollout etter hva jeg har forstått med "rollout". Hva er forskjellen på dette, er det at bilen ikke står helt stille når man starter?
http://www.nogaroblue.com/27978/30426.html
Virker som rollout kan barbere vekk 0,2-0,3 sek.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Milzit

Tror vel det er ganske mange som kommer til å teste 0-100 på vanlig vei også...

Lokführer

Sitat fra: Milzit på torsdag 06. juni 2013, klokken 18:55
Tror vel det er ganske mange som kommer til å teste 0-100 på vanlig vei også...
Og akkurat dét, med påfølgende ulykker, kommer til å drive forsikringspremien til himmels.
Tror noen og enhver kommer til å bli overrasket over "bilen langt der fremme" plutselig blir "bilen svært så nærme"
Det er ikke bare bare å kjøre kjekkas med sprek bil hvis man aldri har gjort det før. Selv rett fram... Tror dessverre ikke det tar lang tid før første alvorlige ulykke med en Tesla, med påfølgende STORE avisoppslag. "Vraket SUPERBILEN superfort"
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

laumb



jkirkebo

Sitat fra: Lokführer på torsdag 06. juni 2013, klokken 19:43
Sitat fra: Milzit på torsdag 06. juni 2013, klokken 18:55
Tror vel det er ganske mange som kommer til å teste 0-100 på vanlig vei også...
Og akkurat dét, med påfølgende ulykker, kommer til å drive forsikringspremien til himmels.
Tror noen og enhver kommer til å bli overrasket over "bilen langt der fremme" plutselig blir "bilen svært så nærme"
Det er ikke bare bare å kjøre kjekkas med sprek bil hvis man aldri har gjort det før. Selv rett fram... Tror dessverre ikke det tar lang tid før første alvorlige ulykke med en Tesla, med påfølgende STORE avisoppslag. "Vraket SUPERBILEN superfort"

Vel, det har ikke skjedd så mange alvorlige ulykker i USA selv med godt over 10.000 biler på veiene da. Jeg vet bare om en foreløpig som muligens var Tesla-eierens skyld (men det er ikke avklart ennå).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Wenche

Var det ikke en som testet 0-100 gjennom en restaurant?  :o
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Kallagtunet

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 06. juni 2013, klokken 20:14
Vel, det har ikke skjedd så mange alvorlige ulykker i USA selv med godt over 10.000 biler på veiene da. Jeg vet bare om en foreløpig som muligens var Tesla-eierens skyld (men det er ikke avklart ennå).

Nå er det vel færre i US som kommer fra bil med 1,6 liters TDI motor enn det blir i Norge vil jeg tro....

Milzit

Sitat fra: Lokführer på torsdag 06. juni 2013, klokken 19:43
Sitat fra: Milzit på torsdag 06. juni 2013, klokken 18:55
Tror vel det er ganske mange som kommer til å teste 0-100 på vanlig vei også...
Og akkurat dét, med påfølgende ulykker, kommer til å drive forsikringspremien til himmels.
Tror noen og enhver kommer til å bli overrasket over "bilen langt der fremme" plutselig blir "bilen svært så nærme"
Det er ikke bare bare å kjøre kjekkas med sprek bil hvis man aldri har gjort det før. Selv rett fram... Tror dessverre ikke det tar lang tid før første alvorlige ulykke med en Tesla, med påfølgende STORE avisoppslag. "Vraket SUPERBILEN superfort"
Det har jeg ingen tro på, og jeg tror heller ikke det er mange kjekkaser som ikke har kjørt så sprek som går for en så stor bil som Model S.

Som andre har skrevet så viser erfaringene i USA det samme også, det er den ene ulykken i CA så langt med Tesla vs. Honda Accord. (I USA virker som det er flere yngre sjåfører også, uten at jeg har belegg for det)

Havebigfun

Sitat fra: Wenche på torsdag 06. juni 2013, klokken 20:30
Var det ikke en som testet 0-100 gjennom en restaurant?  :o
Jeg trodde det var en gammel dame som parkerte i restauranten :o :o

koop

Kristiansand:
Tesla Model S #2966, Vin 18513
7.3.2013 - Reservert
13.5.2013 - Bekreftet bestilling
14.5.2013 - Papirene signert
27.9.2013 - In Production
8.10.2013 - Production Complete
21.11.2013 kl. 11:00 - Avtalt utlevering
Subaru Forrester utgår

Lokführer

Sitat fra: Milzit på torsdag 06. juni 2013, klokken 21:17
Sitat fra: Lokführer på torsdag 06. juni 2013, klokken 19:43
Sitat fra: Milzit på torsdag 06. juni 2013, klokken 18:55
Tror vel det er ganske mange som kommer til å teste 0-100 på vanlig vei også...
Og akkurat dét, med påfølgende ulykker, kommer til å drive forsikringspremien til himmels.
Tror noen og enhver kommer til å bli overrasket over "bilen langt der fremme" plutselig blir "bilen svært så nærme"
Det er ikke bare bare å kjøre kjekkas med sprek bil hvis man aldri har gjort det før. Selv rett fram... Tror dessverre ikke det tar lang tid før første alvorlige ulykke med en Tesla, med påfølgende STORE avisoppslag. "Vraket SUPERBILEN superfort"
Det har jeg ingen tro på, og jeg tror heller ikke det er mange kjekkaser som ikke har kjørt så sprek som går for en så stor bil som Model S.

Som andre har skrevet så viser erfaringene i USA det samme også, det er den ene ulykken i CA så langt med Tesla vs. Honda Accord. (I USA virker som det er flere yngre sjåfører også, uten at jeg har belegg for det)
Jeg tror du tar litt feil. Jeg tror det er ganske så mange her inne som kjører VW Touran og Toyota Avensis, som endelig kjøper seg en feeet bil fordi den er på billigsalg. Nordmenn er skapt sånn, bare se på svenskehandelen. Skal tippe rundt 15-20% av TMS-kjøperene er gjerrigknarker som endelig ser sitt snitt til å vise en lang feit finger til norske avgifter og bompenger osv.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA