Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: DAB+ ?

Startet av Gusse, torsdag 20. juni 2013, klokken 17:15

« forrige - neste »

Gusse

Har nettopp vært å prøvekjørt...å ja, smiler fra øre til øre osv:)
En ting som jeg har lagt merke til som jeg gjerne vil belyse.
Bilen i Trondheim samt begge bilene i København hadde klare riper i taket på begge sider der panoramataket beveger seg over når det åpnes. Fikk dessverre ikke tatt bilder av det.
Har noen andre sett dette/har kjennskap til dette?

Oreo

Nei, det må jeg dra og inspektere.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

valvolainen

Martin Nystrand
Råde, Østfold.

trygvelo

La merke til det samme på den hvite jeg prøvekjørte i Oslo for en uke siden. Så ut som de hadde smurt inn med noe svart guffe på sidene som hadde blitt dratt frem og tilbake

Gusse

Definitivt riper på de tre jeg har sett. Fysisk kjente med fingrene på siste som jeg prøvekjørte i dag. Tesla fyren jeg kjørte med hadde ikke lagt merke til dette før, å sa han skulle sjekke med sjefen for København butikken, som tilfeldigvis var i Trondheim i dag:)
Tenker å ringe i morgen å få svar. Viktig for meg i forhold til om jeg skal a Pan tak eller ikke....følte vel egentlig ikke at panoramataket ga meg noe ???

fox

Hvis dette er et utbredt problem, må jo dette ha blitt oppdaget og skrevet om i USA og på teslamotorsclub/teslamotors.com. Jeg har ikke vært særlig aktiv der, spesielt ikke på interior/exterior-delen. Noen som kan vise til noen tråder (eller helst fraværet av slike)?

Sitatfølte vel egentlig ikke at panoramataket ga meg noe
I tilfelle du ikke var kjent med det: panoramatak gir en del mer takhøyde i baksetet + mulighet for å feste på takstativ

RoadRunner

Sitat fra: Gusse på torsdag 06. juni 2013, klokken 17:58
....klare riper i taket...
Hovedårsaken til at jeg i valgte bort glasstak!
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

Gusse

Ringte Tesla Trondheim...fantastisk service må jeg si med tanke på at ikke en gang har reservert, dog en som kjører 4 timer for å prøvekjøre en bil, kan man anta at er en potensiell kjøper:)
Skulle sjekke dette med riper og ringe tilbake. Max 20min ble jeg oppringt.
Svaret var, som en nevnte tidligere:
Pga at det var kjørt en del tak, så hadde det dryppet det silikonlignende stoffet som er brukt til å smøre rullesystemet til tak luken, ned på taket som hadde blitt dratt utover som en stripe. Det varme været har mest sansynlig hardnet silikonlignende stoffet, som da igjen for meg gjorde at det virket stripete  :P :-[
Dumt av meg kanskje, men ville adressere temaet.
Kanskje noe kan bekrefte at dette også er tilfelle på andre biler?

Muffinman

Skurrer i mine ører. Silikon som brukes til smøring herder ikke. Og herdesilikon bruker man ikke til smøring.

Gusse

Ta forbehold om at jeg mishørte det som ble sagt.
Ser at flere har opplevelser omkring dette.
Fint at noen tar en sjekk;)

Sitat fra: trygvelo på torsdag 06. juni 2013, klokken 21:51
La merke til det samme på den hvite jeg prøvekjørte i Oslo for en uke siden. Så ut som de hadde smurt inn med noe svart guffe på sidene som hadde blitt dratt frem og tilbake

ctr46

Ingen flere innlegg så dette er kanskje ikke noe problem?
85D

Jimpec

Har ikke sett antydning til dette på noen av bilene jeg har hatt inne til behandling heller.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

valvolainen

Dt er høst og kaldt.
Tror vel kanskje panotaket på den grå demobilen har blitt åpnet mer enn mitt noengang kommer til å bli åpnet i hele sin levetid.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Gusse

Spørsmålet ble besvart i en annen post. Var vist smøring på pantak som hadde dryppet ned på taket for så å bli dratt i striper utover. Etter en stund tørket dette ut og så ut som striper på taket. Dette er bekreftet fra Tesla Lade.
Anser ikke dette som topic lengere;)

ctr46

85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA