Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Teslaselger kunne ikke svare, håper dere kan!

Startet av cdabel, torsdag 20. juni 2013, klokken 13:17

« forrige - neste »

eledille

#75
Sitat fra: fthorsen på søndag 25. august 2013, klokken 23:57
Sitat fra: eledille på søndag 25. august 2013, klokken 19:14
Du kan ikke mene at du ikke har sett speedometeret og kW-meteret?!

Jeg har det, et par ganger, men bet meg ikke spesielt merke i akkurat speedometeret gitt... Men mener at det er i ett LCD display, så er da ikke helt analogt....? ;)

Du misforstår. Det er en skjerm, en vanlig dataskjerm, som på en laptop. På den skjermen viser de frem et bilde av et analogt speedometer og kW-meteret. Det er akkurat som viserne i cockpiten når du kjører flysimulator på dataen din.

Alt er digitalt, men laget for å gi deg inntrykket av at du ser en analog viser. Det er sånn det skal gjøres i dag :)
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

jkirkebo

Sitat fra: eledille på mandag 26. august 2013, klokken 01:30
Du misforstår. Det er en skjerm, en vanlig dataskjerm, som på en laptop. På den skjermen viser de frem et bilde av et analogt speedometer og kW-meteret. Det er akkurat som viserne i cockpiten når du kjører flysimulator på dataen din.

Alt er digitalt, men laget for å gi deg inntrykket av at du ser en analog viser. Det er sånn det skal gjøres i dag :)

Heldigvis er det digitalt speedometer i midten. Etter å ha kjørt Leaf i snart to år må jeg si jeg STERKT foretrekker Leafens digitale visning fremfor de analoge instrumentene i Touranen. Det går mye raskere å sjekke hastighet med digital visning, og den er mer nøyaktig.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

HABEL

Litt off topic - men er det noen som vet om speedometeret får input fra GPS data? (mer nøyaktig)
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

eledille

#78
Sitat fra: jkirkebo på mandag 26. august 2013, klokken 02:08
Heldigvis er det digitalt speedometer i midten. Etter å ha kjørt Leaf i snart to år må jeg si jeg STERKT foretrekker Leafens digitale visning fremfor de analoge instrumentene i Touranen. Det går mye raskere å sjekke hastighet med digital visning, og den er mer nøyaktig.

Smak og behag, men dette finnes det mye forskning på. Det er særdeles gode grunner til at moderne jagerfly bruker masse "analoge" displayer. Her er en video av Rafales helmet-mounted display, hopp til 0:55:

Her er det analog fremvisning av kunstig horisont, angle of attack, høyde, kompass og diverse annet, i tillegg til våpensystemene. En analog viser er bedre egnet til å oppdage i øyekroken at "heisann, nå går det alt for fort, gitt!" enn tallbasert fremvisning. Tallbasert fremvisning er bedre egnet til å ligge i presis 70 i 70-sonen :P

Men det beste er selvsagt begge deler samtidig :)
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Spinner

Sitat fra: Cato76 på mandag 12. august 2013, klokken 11:06
Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 12. august 2013, klokken 11:00
Jeg vill vært litt bekymret for å parkere på 30min. parkering (det er noen slike i Oslo) og stå der i 44min. (følge tiden på skiven).
Hvis parkeringsvakten sjekker bilen etter at du har parkert og ser klokken visen nesten 15min. frem i tid er utfallet usikkert...

Thomas

Kommer vel an på om urskiven blir godkjent eller ikke. Dersom denne blir godkjent, så er vel parkeringsvakten informert om at denne stiller inn kun hele 15 min.  ???

Jeg var innom Bymiljøetaten i Oslo og hentet nøkkel til ladestasjoner i dag, og de bekreftet at digitale / elektroniske parkeringsur er godkjente, også det at de stiller seg til nærmeste kvarter. Parkeringsvaktene skal også vite dette, uansett sa de at deres juridiske avdeling har godkjent urene, og skulle du få bot vil du vinne frem med en klage.

Hvorvidt dette også gjelder etater i andre kommuner vet jeg ikke, men skulle tro det er det samme.

FThorsen

Sitat fra: Sbr på mandag 26. august 2013, klokken 12:45
Jeg var innom Bymiljøetaten i Oslo og hentet nøkkel til ladestasjoner i dag, og de bekreftet at digitale / elektroniske parkeringsur er godkjente, også det at de stiller seg til nærmeste kvarter. Parkeringsvaktene skal også vite dette, uansett sa de at deres juridiske avdeling har godkjent urene, og skulle du få bot vil du vinne frem med en klage.

Najs! Da er det jo bare å bestille seg en av disse lekre automatiske parkeringsurene!  :D

Ps. lurer på hvor mye bevegelser/vibrasjoner som skal til for å "resette" telleren i klokken. Merker at enkelte steder i Oslo så rister det ganske bra når f.eks. trikker kjører forbi...
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

parkeringsur.no

Sitat fra: fthorsen på mandag 26. august 2013, klokken 13:32
Sitat fra: Sbr på mandag 26. august 2013, klokken 12:45
Jeg var innom Bymiljøetaten i Oslo og hentet nøkkel til ladestasjoner i dag, og de bekreftet at digitale / elektroniske parkeringsur er godkjente, også det at de stiller seg til nærmeste kvarter. Parkeringsvaktene skal også vite dette, uansett sa de at deres juridiske avdeling har godkjent urene, og skulle du få bot vil du vinne frem med en klage.

Najs! Da er det jo bare å bestille seg en av disse lekre automatiske parkeringsurene!  :D

Ps. lurer på hvor mye bevegelser/vibrasjoner som skal til for å "resette" telleren i klokken. Merker at enkelte steder i Oslo så rister det ganske bra når f.eks. trikker kjører forbi...

Dette er det flere som har lurt på. Jeg selger som tidligere nevt Park Lite parkeringsur på www.parkeringsur.no, dette parkeringsuret krever at bilen er i bevegelse i 15-20 sekunder før den registrer det som kjøring. Dermed blir det ikke noe problem å parkere på steder der f.eks. trikken kjører forbi  :)

FThorsen

Sitat fra: parkeringsur.no på mandag 26. august 2013, klokken 15:14
Dette er det flere som har lurt på. Jeg selger som tidligere nevt Park Lite parkeringsur på www.parkeringsur.no, dette parkeringsuret krever at bilen er i bevegelse i 15-20 sekunder før den registrer det som kjøring. Dermed blir det ikke noe problem å parkere på steder der f.eks. trikken kjører forbi  :)

Takk for oppklarende svar!
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

satheesh.net

#83
Fikk ParkOne (FS05) i posten i dag.  :)

Inntrykk:
- Veldig god byggekvalitet
- Enkel og oversiktlig veiledning
- Estetisk fin og se på
- Litt større enn jeg forventet (10 x 10 x 1,4 cm)
- Rask levering

Bestilt fra http://www.varerum.dk.

glaserud

Ditto. Kjapp levering. Uret ser bra ut og virker solid.

Eneste var at jeg ikke fant ut hvordan stille klokka uten å nappe ut batteriet.

Kostet prisen på dansk side + 96NOK i mva.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Stellar

Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 03. september 2013, klokken 09:11
Fikk ParkOne (FS05) i posten i dag.  :)

Inntrykk:
- Veldig god byggekvalitet
- Enkel og oversiktlig veiledning
- Estetisk fin og se på
- Litt større enn jeg forventet (10 x 10 x 1,4 cm)
- Rask levering

Bestilt fra http://www.varerum.dk.

Jeg fikk min også på lørdag, ser veldig bra ut. Eneste jeg også reagerte på, var at den var litt større enn forventet :-) Måtte du betale noe gebyr e.l? Jeg måtte betale 106 kroner i mva, ingen fortollingsgebyr, utleggsprovisjon eller annet.
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

satheesh.net

Sitat fra: Stellar på tirsdag 03. september 2013, klokken 09:33
Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 03. september 2013, klokken 09:11
Fikk ParkOne (FS05) i posten i dag.  :)

Inntrykk:
- Veldig god byggekvalitet
- Enkel og oversiktlig veiledning
- Estetisk fin og se på
- Litt større enn jeg forventet (10 x 10 x 1,4 cm)
- Rask levering

Bestilt fra http://www.varerum.dk.

Jeg fikk min også på lørdag, ser veldig bra ut. Eneste jeg også reagerte på, var at den var litt større enn forventet :-) Måtte du betale noe gebyr e.l? Jeg måtte betale 106 kroner i mva, ingen fortollingsgebyr, utleggsprovisjon eller annet.

First things first - Fantastisk bilde!  ;D

Ja, kostet DKK 359,28 (med rabatt de hadde for en tid tilbake) og betalte NOK 96,- i utlagt mva. That's it...  :D

HABEL

Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 03. september 2013, klokken 09:47
Sitat fra: Stellar på tirsdag 03. september 2013, klokken 09:33
Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 03. september 2013, klokken 09:11
Fikk ParkOne (FS05) i posten i dag.  :)

Inntrykk:
- Veldig god byggekvalitet
- Enkel og oversiktlig veiledning
- Estetisk fin og se på
- Litt større enn jeg forventet (10 x 10 x 1,4 cm)
- Rask levering

Bestilt fra http://www.varerum.dk.

Jeg fikk min også på lørdag, ser veldig bra ut. Eneste jeg også reagerte på, var at den var litt større enn forventet :-) Måtte du betale noe gebyr e.l? Jeg måtte betale 106 kroner i mva, ingen fortollingsgebyr, utleggsprovisjon eller annet.

First things first - Fantastisk bilde!  ;D

Ja, kostet DKK 359,28 (med rabatt de hadde for en tid tilbake) og betalte NOK 96,- i utlagt mva. That's it...  :D

+1

Eksakt samme pris her!  :D

Veldig fornøyd!

Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

Milzit

Jeg fikk denne i posten fra Bymiljøetaten sammen med ladenøkkel..jeg starter vel med denne så blir det vel et digitalt fra parkeringsur.no


HABEL

Bestilte ladenøkkel i dag, får vel en skive tilsendt samtidig jeg også tenker jeg.

Kjekt som backup til ParkOne, hvis batteriet tar slutt...    ;)
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA