Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Teslaselger kunne ikke svare, håper dere kan!

Startet av cdabel, torsdag 20. juni 2013, klokken 13:17

« forrige - neste »

FThorsen

Sitat fra: glaserud på mandag 12. august 2013, klokken 15:48
Jeg tar en svart Park One om du ordner fornuftig pris. :) (Og om ikke alt for lenge)

Kom igjen a! Dere kan jo ikke ha noe analogt i en slik høyteknologisk bil som TMS'en er!!! Come on!!!  :P

Blir nok Park Lite'n på meg. Hadde vært fett å fått den med TMS branding og at DK bokstavene ble byttet ut med TMS  8)
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

TS

Sitat fra: parkeringsur.no på mandag 12. august 2013, klokken 15:47
Sitat fra: RMO på mandag 12. august 2013, klokken 14:14
Sitat fra: parkeringsur.no på lørdag 15. juni 2013, klokken 09:45
Jeg er i forhandlinger med Tesla sentralt i Norge om å levere dette uret til de. Går det i orden vil dere kunne få kjøpt dette sammen med bilen hos de ulike Tesla forhandlerne.

Mvh Benedicte Hille
www.parkeringsur.no

Benedicte,

Har du gjort en avtale med Tesla om å produsere disse parkeringsurene med Tesla logo, slik du forklarte i juni?

RMO

Da kvantumet for kreves for å få parkeringsuret med Tesla logo ble for stort i forhold til antall biler på det norske markedet vil det desverre måtte bli uten logo. Når det gjelder hvor vidt du kan få kjøpt uret hos din Tesla forhandler er dette ikke avklart enda. I mellomtiden er uret å få kjøpt på mine nettsider.

www.parkeringsur.no

Mvh Benedicte :)

Det er ca tusen biler på vei over dammen i løpet av de neste 7mnd, er det et tall som er tilstrekkelig dersom alle hadde kjøpt, rent hypotetisk ?
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

parkeringsur.no

Sitat fra: TS på mandag 12. august 2013, klokken 15:57
Sitat fra: parkeringsur.no på mandag 12. august 2013, klokken 15:47
Sitat fra: RMO på mandag 12. august 2013, klokken 14:14
Sitat fra: parkeringsur.no på lørdag 15. juni 2013, klokken 09:45
Jeg er i forhandlinger med Tesla sentralt i Norge om å levere dette uret til de. Går det i orden vil dere kunne få kjøpt dette sammen med bilen hos de ulike Tesla forhandlerne.

Mvh Benedicte Hille
www.parkeringsur.no

Benedicte,

Har du gjort en avtale med Tesla om å produsere disse parkeringsurene med Tesla logo, slik du forklarte i juni?

RMO

Da kvantumet for kreves for å få parkeringsuret med Tesla logo ble for stort i forhold til antall biler på det norske markedet vil det desverre måtte bli uten logo. Når det gjelder hvor vidt du kan få kjøpt uret hos din Tesla forhandler er dette ikke avklart enda. I mellomtiden er uret å få kjøpt på mine nettsider.

www.parkeringsur.no

Mvh Benedicte :)

Det er ca tusen biler på vei over dammen i løpet av de neste 7mnd, er det et tall som er tilstrekkelig dersom alle hadde kjøpt, rent hypotetisk ?

Det oppstår da et rettighetsproblem. Da jeg ikke har rettigheter til å bruke Teslalogoen på mine produkter. Dermed kan det egentlig bli vanskelig uansett kvantum.  Videre er uret helt sort og vil dermed syntes minimalt i frontruten. Dermed vil de færreste se en evt. Telsa logo.

Mvh Benedicte

rklokk

Sitat fra: parkeringsur.no på mandag 12. august 2013, klokken 15:42

Når det gjelder Park One parkeringsskiven kommer dette fra samme levrandør som jeg importerer fra. Dersom det er stor interesse for denne skiven er det muligheter for at jeg kan importere det slik at det også er å få kjøpt på min nettside. Dersom dette skal bli aktuelt kreves det en viss interesse da det må kjøpes inn et større kvantum.


Jeg melder min interesse for Park One...
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

jahnarne

Sitat fra: jahnarne på mandag 12. august 2013, klokken 13:46
Må si jeg foretrekker absolutt den andre varianten fra ParkOne:


Kan kjøpes f.eks. her: http://www.varerum.dk/catalog/product/view/id/10054/category/2443
For å utdype denne litt. Jeg har brukt ParkOne FS05 i Thinken i halvannet år og er veldig fornøyd (ingen bøter). Når man parkerer bilen vil det komme en sort viser som indikerer når bilen har stoppet.

Prismessig endte den på 500,- inkl frakt ettersom Varerum trekker fra dansk mva og sørger for tolling, slik at man slipper Postens tollgebyr.

satheesh.net

Sitat fra: jahnarne på søndag 25. august 2013, klokken 13:26
Sitat fra: jahnarne på mandag 12. august 2013, klokken 13:46
Må si jeg foretrekker absolutt den andre varianten fra ParkOne:


Kan kjøpes f.eks. her: http://www.varerum.dk/catalog/product/view/id/10054/category/2443
For å utdype denne litt. Jeg har brukt ParkOne FS05 i Thinken i halvannet år og er veldig fornøyd (ingen bøter). Når man parkerer bilen vil det komme en sort viser som indikerer når bilen har stoppet.

Prismessig endte den på 500,- inkl frakt ettersom Varerum trekker fra dansk mva og sørger for tolling, slik at man slipper Postens tollgebyr.

Denne var flott og praktisk virker det som. Automatisk stilling av klokken er absolutt en nyttig funksjon.  :D

eledille

#66
Sitat fra: fthorsen på mandag 12. august 2013, klokken 15:55
Sitat fra: glaserud på mandag 12. august 2013, klokken 15:48
Jeg tar en svart Park One om du ordner fornuftig pris. :) (Og om ikke alt for lenge)

Kom igjen a! Dere kan jo ikke ha noe analogt i en slik høyteknologisk bil som TMS'en er!!! Come on!!!  :P


Nei, nei, nei. Tallvisning er sååå 1985. Analoge visere er mye lettere å lese av kjapt og presist enn tall.

Det som er moderne i dag er å bruke digitale systemer bakom og digitale skjermer til å vise et digitalt bilde av analoge visere. Akkurat slik displayet i MS viser fart og strømforbruk :)
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

valvolainen

Sitat fra: fthorsen på mandag 12. august 2013, klokken 15:55
Sitat fra: glaserud på mandag 12. august 2013, klokken 15:48
Jeg tar en svart Park One om du ordner fornuftig pris. :) (Og om ikke alt for lenge)

Kom igjen a! Dere kan jo ikke ha noe analogt i en slik høyteknologisk bil som TMS'en er!!! Come on!!!  :P

Blir nok Park Lite'n på meg. Hadde vært fett å fått den med TMS branding og at DK bokstavene ble byttet ut med TMS  8)

Du er nok den eneste som fortsatt bruker casio klokke 8)
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

HABEL

Sitat fra: satheesh.net på søndag 25. august 2013, klokken 13:53
Sitat fra: jahnarne på søndag 25. august 2013, klokken 13:26
Sitat fra: jahnarne på mandag 12. august 2013, klokken 13:46
Må si jeg foretrekker absolutt den andre varianten fra ParkOne:


Kan kjøpes f.eks. her: http://www.varerum.dk/catalog/product/view/id/10054/category/2443
For å utdype denne litt. Jeg har brukt ParkOne FS05 i Thinken i halvannet år og er veldig fornøyd (ingen bøter). Når man parkerer bilen vil det komme en sort viser som indikerer når bilen har stoppet.

Prismessig endte den på 500,- inkl frakt ettersom Varerum trekker fra dansk mva og sørger for tolling, slik at man slipper Postens tollgebyr.

Denne var flott og praktisk virker det som. Automatisk stilling av klokken er absolutt en nyttig funksjon.  :D

Da var den i boks! En SØLV FS05 er på vei!    :)

PS/NB: De har en rabatt på disse - som utløper i kveld!
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS


JohanH

#70
Jeg ser det er nevnt såvidt i tråden, men skjønner ikke helt: Disse ur er godkjente etter en viss standard og jeg regner med at godkjennelsen går på to ting: de holder tiden korrekt (går ikke for langsomt eller fort) SAMT mens bilen står stille kan ikke tidspunkt som uret viser endres automatisk, manuelt eller på distans.

Så det store spørsmålet blir jo om det ikke finnes modifiserte/hakkede varianter av slike ur som f. eks. hver time stiller seg frem en time, eller lignende? Det må jo være et enormt market for slikt?

Edit: http://hackaday.com/2011/10/27/hacked-parking-disc-can-be-controlled-remotely/

FThorsen

Sitat fra: valvolainen på søndag 25. august 2013, klokken 14:05
Du er nok den eneste som fortsatt bruker casio klokke 8)

Ha, ha. Casioklokke har jeg ikke brukt siden barneskolen men f.eks. slike benytter jeg ja:


Det eneste analogt er greit på er ting som fart, turteller, trykk(turbo), etc samt kanskje et sykt fett arbåndsur. Strømforbruket vises ikke analogt i Tesla'en (ikke farten heller tror jeg, ble litt usikker nå), men i en graf :)
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

eledille

Sitat fra: fthorsen på søndag 25. august 2013, klokken 18:15
Strømforbruket vises ikke analogt i Tesla'en (ikke farten heller tror jeg, ble litt usikker nå), men i en graf :)

Du kan ikke mene at du ikke har sett speedometeret og kW-meteret?!

:)
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Stellar

P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

FThorsen

#74
Sitat fra: eledille på søndag 25. august 2013, klokken 19:14
Du kan ikke mene at du ikke har sett speedometeret og kW-meteret?!

Jeg har det, et par ganger, men bet meg ikke spesielt merke i akkurat speedometeret gitt... Men mener at det er i ett LCD display, så er da ikke helt analogt....? ;)
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA