Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Teslaselger kunne ikke svare, håper dere kan!

Startet av cdabel, torsdag 20. juni 2013, klokken 13:17

« forrige - neste »

FThorsen

Sitat fra: petersv på søndag 09. juni 2013, klokken 12:07
Skal du stå hele dagen, velger du en plass der det er lov. Husk at det ikke er på bekostning av kommunen du okkuperer plassen, men alle oss andre som trenger disse korttidsplassene til kjappe ærender i byen.

Det har du selvsagt helt rett i. Det er den gangen i året når du skal på ett lite ærend/oppdrag som plutselig tar lengre tid enn beregnet.
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

Corny

Kan se ut som om parkeringsur.no er forhandler for danske (?) ParkOne.

ParkOne kan også bestilles med logo...

http://www.needit.dk/needit/Eget_logo_trykt_paa_vores_produkter/3/

Blå S85 utlevert 6.12.13 i Sandnes/Stavanger

fredag

Sitat fra: Corny på onsdag 12. juni 2013, klokken 01:32
Kan se ut som om parkeringsur.no er forhandler for danske (?) ParkOne.

ParkOne kan også bestilles med logo...

http://www.needit.dk/needit/Eget_logo_trykt_paa_vores_produkter/3/

ParkOne var pen. Mangler bare Tesla-logo istedet for ParkOne-logo.

Hvis ikke Tesla selv bestiller slike og selger til sine kunder, så bør vi organisere gruppekjøp.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

parkeringsur.no

#33
Hei, mitt navn er Benedicte, det er jeg som importerer og selger parkeringsur via www.parkeringsur.no.
Hyggelig at dere har lagt merke til uret, her følger litt informasjon om bruk av parkeringsur.

I motsetning til andre europeiske land så har ikke Norge noen tradisjon for gratis,tidsbegrenset gateparkering. I Norge koster det penger å gateparkere, og parkeringsskive eller ur er derfor ikke vanlig i Norge. Unntaket er elbiler som kan parkere gratis like lenge som det er mulig å betale for en vanlig bil. Regelverket sier at du må ha "innretning" som viser tidspunkt for parkering. Tradisjonelt så er dette løst med en manuel plastskive med en viser hvis du som bruker må stille inn parkeringstidspunkt selv. Et veldig godt alternativ til den løsningen er et
automatisk parkeringsur. Dette er en klokke som har en innebygget bevegelsessensor som oppdager at bilen er parkert. Da slipper du som fører å tenke på å stille parkeringsskiven.

Ordlyden i regelverket finner du i § 11 :
http://lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?doc=/app/gratis/www/docroot/for/sf/sd/td-19931001-0921-004.html&emne=parkeringsskive*&
(Forskrift om offentlig parkeringsregulering og parkeringsgebyr)

Noen av de løsningne som dere har linket til her er manuelle løsninger som selvsagt ser fine ut men krever at du selv stiller tiden.
Jeg har jobbet litt med å finne ut hva som finnes av automatiske løsninger. Markedet i Norge er begrenset til elbiler så det er ikke så lett å markedsføre å selge mange varianter.

Jeg valgte Park Lite fordi det er lite og diskre, det har alle funksjoner som er
viktig, det er helt sort når bilen er i bevegelse. Uret gir et mer ekslusivt
inntrykk enn den tradusjonelle p-skiven. Jeg jobber også med å få dette godkjent som dokumentasjon på 2-3 timers parkering på kjøpesenter etc. slik at du skal slippe å trekke billett der.

Jeg ser også at det er ønsker om Teslalogo på uret. Dette er selvsagt mulig, men vil medføre en del juridiske utfordringer med tanke på opphavsrett for logobruk. I tillegg krever dette er stort antall for å få prisen akseptabel.

Jeg er i forhandlinger med Tesla sentralt i Norge om å levere dette uret til de. Går det i orden vil dere kunne få kjøpt dette sammen med bilen hos de ulike Tesla forhandlerne.

Mvh Benedicte
www.parkeringsur.no

glaserud

Har du flere bilder av uret? Litt vanskelig å se hvordan det ser ut fra det ene bildet på siten.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

parkeringsur.no

Selvfølgelig! :)   

Forsiden:


Baksiden:


I bruk:


Parkeringsuret er ca 1 cm tykt og kan dermed settes helt nede i hjørnet på den skrå frontruta på Tesla model S.

Benedicte

den12mann

Sitat fra: 19quiz76 på torsdag 06. juni 2013, klokken 17:38
Gruppekjøp på Stelton? Veldig fin, bare litt stive fraktpriser.. ;)

Til de av dere som er ute og flyr i disse ferietidwr og er innom Kastrup så selger Illums på flyplassen Steltonskiven for 150 dkk.

Gjermund

Hvordan festes de? Lim/tape?

den12mann

Dobbelsidig tape som allerede er klistret på skiven og kun mangler en frontrute å bli venn med

Mr.Zero

Dette var jo en genial løsning - og ser ut til å fungere veldig bra. Men - når kan jeg slutte å trekke billett i parkeringshusene på kjøpesentere...? Er jo ikke der veldig ofte, men det hender.. ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

el-fanboy

Man må nok betale som alle andre på private p-plasser, gitt...
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

fredag

Sitat fra: el-fanboy på torsdag 08. august 2013, klokken 19:27
Man må nok betale som alle andre på private p-plasser, gitt...

Ofte er det 1-2 timer gratis parkering.

Det hadde vært praktisk å slippe å gå bort til automat for å hente lapp, men bare bruke parkeringsuret. Så slipper man masse papirlapper i bilen også.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

el-fanboy

Hvis det er gratis de første timene vil jeg tro at det er mindre hassle å trekke billett da isåfall, enn å risikere å måtte brevveksle med et privat parkeringsselskap for å få annulert en "tilleggsavgift" som er man mener er feilaktig ilagt... :)

Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

parkeringsur.no

Sitat fra: Mr.Zero på torsdag 08. august 2013, klokken 19:19
Dette var jo en genial løsning - og ser ut til å fungere veldig bra. Men - når kan jeg slutte å trekke billett i parkeringshusene på kjøpesentere...? Er jo ikke der veldig ofte, men det hender.. ;D

Hei Mr.Zero!

Hyggelig å høre at du er fornøyd med parkeringsuret. Det er ikke vanskelig å være enig i at løsningen med å trekke parkeringsbillett i parkeringshus og utenfor butikker med 1-2 timer gratis parketing er klønete. I andre europeiske land brukes ofte parkeringsur istedet. Målet mitt er å få godkjent uret hos parkeringsselskapene slik at det også fungerer på kjøpesenter o.l.  Til da får vi nøye oss med å slippe å stille p-skiven, og håpe på at parkeringsselskapene får øynene opp for produktet!  :)

leafster

Jeg har parkeringsuret det reklameres for. Det fungerer utmerket! Liker ikke at det står DK i hjørnet, samt er litt usikker på om parkeringsvaktene liker at det stiller seg til nærmeste kvarter fram i tid?

Jeg er helt enig i at det burde være greit å bruke ur fremfor å trekke lapp for gratis tid der det tilbys. Ulempen må være manglende underlag for statistikk etc for parkeringsselskapene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA