Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kjørelengde - ny vs. gammel

Startet av FreshAir, tirsdag 18. juni 2013, klokken 10:06

« forrige - neste »

FreshAir

Hei!
Er i ferd med å importere en Leaf, men for å være sikker på om jeg virkelig får en 2011 eller 2012 modell, så ville det vært til stor hjelp å vite eksakt tid på produksjons turnover. Det finnes jo et skilt/klistremerke som angir produksjon måned og år på alle Leaf så dersom men har greie på måned for produksjons modellskifte så vil alt falle på plass :)
Har skjønt det slik at folk har gått på en smell her.
Har søkt på forumet om dette, men fant ikke noe svar..
Sjekk oppe til venstre på bilde vedlagt!
Please advice!

Ingebrigt

Har ikke sett noe klistremerke med produksjons informasjon, men årsmodell leses jo ut av chassisnummer. Tiende siffer har fasit og tabellen finnes på nett.

artemiss

Jeg var også nyskjerrig, så prøvde å finne ut dette på nett også, men tiende siffer i mitt understellsnummer er U, som ikke finnes på tabellen! Jeg sendte en epost til Nissan kundeservice, så håper å få et svar snart  :)
Bor i Åros i Røyken kommune, pendler til Drammen med en svart Nissan Leaf 2012/13. Har kjørt cirka 12800km med bilen så lenge. Engelsk som morsmål, fra New York City.

Leaf_entusiast

For de amerikanske bilene er det lett å se forskjell. Alle 2012-modellene har varme i seter og ratt mens ingen av 2011 modellene ble levert med det. For de som er levert i Europa er det vl ingen synlige forskjeller?

X-Trail

Alle nissan bygd for europa har u som tiende siffer, og dette har ikke noe med produksjonsår å gjøre for disse bilene.
Stolt eier av ELise♡

Ingebrigt

Det var nytt for meg.  Man lærer noe hver dag. Skjønner ikke at de ikke kan holde seg til samme standard på alt.

artemiss

Svaret har kommet fra Nissan, og det var "ja, du har en 2012/2013 modell", De kunne ikke fortelle meg mer utfra understellsnummeret. Hvis jeg ville vite mer anbefalte de at jeg tar kontakt med forhandleren.
Bor i Åros i Røyken kommune, pendler til Drammen med en svart Nissan Leaf 2012/13. Har kjørt cirka 12800km med bilen så lenge. Engelsk som morsmål, fra New York City.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA