Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kjørelengde - ny vs. gammel

Startet av thoru, tirsdag 18. juni 2013, klokken 08:32

« forrige - neste »

thoru

Et alternativ når man har elbil er å leie langdistanse doning ved behov.
men jeg ser man må kjøpe til forsikring hos leiebilforhandler eller så må alle passasjerer/fører ha f.eks ulykkesforsikring via f.eks reiseforsikring.
Er det noen som har erfaring med å leie biler ved behov når du har elbil?
Hvor mye ekstra tar forhandler for forsikring? regner med det er litt bedre å kjøpe til forsikring til forhandler, slik at man ikke må krev at de som sitter på til deg må ha f.eks reiseforsikring.
Noen tanker?

http://www.dinside.no/844273/dette-gjor-leiebilen-dyrere
SitatPersonlig ulykkesforsikring koster eksempelvis 446 kroner ukentlig hos Hertz/Alicante flyplass.
gjelder dette alle i bilen mon tro?

noen som har erfaring med skadehåndtering?
jeg har lest noe om at det er 4000kr depositum hos Hertz. Hva skjer om noen riper til bilen når du leier den? noe blir ødelagt? da ryker hele 4000krs beløpet?

elektrolux

Det er bedre å kjøpe et "vrak" til turen, og så selge, eller skrote det etterpå.

Andre gode alternativer er å bytte bil med noen andre ( i familien) som ikke er på ferie, og som trenger gratis transport i nærområdene.

Selv benytter vi "hyttemetoden"  Har en camper som tas fram ved behov. Brukte den i februar til alpene, og nå 5 måneder etter skal den ut av dvalen igjen på en tur til Rock am Ring i Tyskland.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

thoru

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 04. juni 2013, klokken 09:33
Det er bedre å kjøpe et "vrak" til turen, og så selge, eller skrote det etterpå.

Andre gode alternativer er å bytte bil med noen andre ( i familien) som ikke er på ferie, og som trenger gratis transport i nærområdene.

Selv benytter vi "hyttemetoden"  Har en camper som tas fram ved behov. Brukte den i februar til alpene, og nå 5 måneder etter skal den ut av dvalen igjen på en tur til Rock am Ring i Tyskland.
hehe okey. men hva blir prisen da? jeg har ikke behov for mer enn 2-3uker i strekk, det er ikke så gæli dyrt å låne leiebil så få uker.

hvis man må betale på egen bil hele året. så blir det jo fort 15000kr i mekk, 3400kr i årsavgift, 6000kr i forsikring. så ca 30 000kr i året.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA