Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Avstemming: To vinterpakke or not to vinterpakke, that is the question?!

Startet av thernes, mandag 17. juni 2013, klokken 18:25

« forrige - neste »

thernes

Heisann

Har kjøpt en brukt 2012 Nissan Leaf som jeg får i dag eller i morgen. I den forbindelse lurer jeg litt på hvordan man evt. skal gå fram for å "reaktivere" carwing. Regner med at dersom den forrige eieren har brukt dette, så ligger alt inne på vedkommendes navn o.l., så jeg må sikkert ta noen grep for å kunne bruke dette.

BE

Gratulerer med elbil!

Forrige eier kan gå inn på nissan.no og endre e-post og passord på kontoen i det dere ordner oppgjøret, så vil det vel fortsette å fungere for deg.

http://www.nissan.no/NO/no/YouPlus.html

Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

thernes

Hmm...det kan muligens bli litt vanskelig. Bilen er kjøpt gjennom et firma som formidler biler fra konkurbo o.l.

BE

Ring kundeservice på Nissan Carwings, de er normalt veldig behjelpelige. (I alle fall dersom bilen var ny i Norge)

thernes

Du har ikke tilfeldigvis et telefonnummer. Fant ikke noe på sidene, men dersom man skal tro min kone, så er jeg ikke særlig god å lete etter noe som helst ;)

BE

thernes

Kort tilleggsspørsmål. Fikk bilen i dag og startet med å gå inn på linken du gav meg for å prøve å registrere meg. Det gikk helt strålende og etter et par timer fikk jeg en mail om at konto var aktivert. Tastet inn brukernavn og passord i bilen, men tjenesten ser ikke ut til å klare å koble seg opp. Jeg mistenker derfor at det ikke sitter noe SIM-kort i bilen. Er dette noe jeg kan installere selv, bare ved å bestille et datakort i tillegg til mitt vanlige kort og sette det inn i TCU'en eller må jeg til en forhandler for å få fikset dette?

jølle

Hei.

Det sitter nok simkort i bilen. Men det er nok ikke aktivere for det norske markedet. Min bil kommer fra Frankrike og hadde carwings som ikke fungerte. Måtte innom bnh som aktivere kortet for meg. De skulle ha den svimlende sum av 1500,- for en 5 min jobb. Importør tok heldigvis den kosten.

Øverst på skjermen er det et bilsymbol. Har du ikke kontakt med carwings er denne grå. Den er blå om du har kontakt.

JJ

Waldus

Har du aktivert inne i bilen ? jeg fikk ny bil på fredag, fra Belgia ,og det gikk greit .

Rasmus.B

Min erfaring med dette er at hvis Carwings har vært aktivert eller satt opp i f.eks. Frankrike eller Belgia, så må det gjøres en TCU Reset. Det kan en Nissan forhandler gjøre. Er bilen helt ny er det store muligheter for at du slipper en slik Reset, men hvis en selger eller tekniker har tullet med Carwings for å teste, så må du belage deg på en slik reset.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

thernes

Dette er en bil som er førstegangsregistrert i Norge. Og ja, jeg har lagt inn brukernavn og passord i bilen.
I og med at VIN-nummeret ikke var brukt, så har den vel heller ikke vært aktivert noen gang heller. Tror jeg får ta meg en tur innom den lokale forhandleren i morgen og høre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA