Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ekstrautstyr til BMW i3

Startet av raysv, mandag 17. juni 2013, klokken 12:20

« forrige - neste »

raysv

Hei,

Driver og skal gå til innkjøp av elbil, og etter mye om og menn funnet ut at det er leaf jeg skal prøve å satse på.

I jungelen mellom import us, import eu, norsk osv så har jeg dratt konklusjonen at det er like greit å gå for en import.

Valget står da mellom:

2011 US import: ca 175 000, gått 5000 km
2012 EU import: ca 200 000, NY

Ingen av disse to bilene har vinterpakken, så spørsmålet mitt er 1. Hvor viktig er egentlig vinterpakken?  2. Er EU mod verdt 25 000 ekstra kontra US?

GPSen bryr jeg meg fint lite om, og carwings er jeg usikker på.

Selgeren av US importen hevdet ihvertfall at vinterpakken hadde fint lite å si... er dere enig?

Hva med bruktverdi på dette igjen den dagen man eventuelt skal oppgradere igjen? Lik null ?

silverwrx

Jeg kjøpte akkurat en US. Økonomisk så betaler den seg ned til 0.- på 3år.

Hvor langt skal du pendle? Hvor lader du? Hva blir kjørestrekket? Er det kort har du mer komfortstrøm.

Jeg estimerer strøm messig worstcase/maksforbruk som gir ca 7mil i -20grader.

Men jeg har ikke erfaring..
2012 Leaf SL og Cannondale Elsykkel.
WRX Sti og Lotus Elise S2 111S

Ingebrigt

For min del var vinterpakken viktigste kriterie da jeg lette etter bil. Har ikke testet leaf uten, men ratt og setevarme øker rekkevidden i -4.

TorC

De 25 000,- er MER enn nok verdt. Da får du EU-garanti, Carwings, radio med europeiske frekvenser, DAB (?), korrekt "auto" på hovedlysene, NAVI, CWP (varmeratt, setevarmer, varmeteppe til batteri) osv osv osv.

Og i tillegg er den altså 1 år nyere?

De 25 000,- er en meget god investering. Skal du ha en US modell er vel det eneste økonomisk forsvarlige å kjøpe direkte fra selger i USA. Da bør du ikke betale mer enn 18-19 000 USD. Ferdig på skilter i Norge bør du ikke komme over 110 til 115 000,-

Om EU-garanti, Carwings, radio med europeiske frekvenser, DAB (?), korrekt "auto" på hovedlysene, NAVI, CWP (varmeratt, setevarmer, varmeteppe til batteri) osv osv osv. er verdt de 85 000,- til 90 000,- kronene er jeg derimot litt usikker på...

Det å importere selv fra USA er MEGET enkelt, det ligger en oppskrift på forumet et sted. Følger du den er du "safe", men dropp JetCarrier og bruk heller Motorships direkte. JetCarrier er bare formidler av Motorships tjenester...
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Trond Arve

Tror jeg ville kjøpt med vinterpakke, med tanke på batterivarmeren og eventuelt videresalg.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Roy

Mitt valg falt på norsk ny Leaf fordi tryggheten er verdt pengene i vår økonomi. Trygghet hos norsk forhandler, trygghet med 5 års garanti (2år ekstra) og helt ny bil er ikke påvirka av tidligere eiere.

Framfor den gamle Passaten fra 98 som stadig ville trenge verkstedbesøk for tusener av kroner i tillegg til service.

Forhandlere selger også unna den gamle modellen til mer og mer kurrante priser, samt at utstyrsnivået er den gamle modellen en fordel framfor de nye. Jeg fant meg selv i vurdere den nye også, men hadde ikke tida når gammeltraktoren forsvant. Så om det ikke er noen grunn for at den nye gir deg noe nytt du har behov for.

raysv

Sitat fra: TorC på mandag 03. juni 2013, klokken 00:08
De 25 000,- er MER enn nok verdt. Da får du EU-garanti, Carwings, radio med europeiske frekvenser, DAB (?), korrekt "auto" på hovedlysene, NAVI, CWP (varmeratt, setevarmer, varmeteppe til batteri) osv osv osv.

den EU 2012'en har ikke vinterpakke med varmeratt, setevarmer eller varmeteppe den heller har jeg fått beskjed om, er det noe som skurrer her?? Skulle det vært standard på den?

FrodeK

Du kommer til å angre som en hund hvis du ikke går for en bil med vinterpakke.

Tina

Jeg betalte 225.000 for en ny 2013 mod. tyskimportet Leaf med vinterpakke, vinterdekk på alu felg, to år ekstra garanti sån at det blir 5+5år og selger betaler for oppgradering hos Nissan så jeg kan kobles opp på carwings.... Jeg kjører mye småturer hit og dit med unger og til butikken osv, så vinterpakke og mulighet til fjernstyrt oppvarming via carwings var noe jeg helt klart ville ha. Tror ingen angrer på å ha kjøpt med vinterpakke men har hørt flere som angrer for at de kjøpte uten..
Lykkelig eier av en sølvgrå Nissan Leaf, 2013 mod :)

raysv

Okay, da ble det bestilt en sen 2012 mod Sverige import som hadde gått 1000... bare å glede seg til fredan :) Ikke fult 5 år, men hvertfall 46 mnder igjen og fungere navi og carwings samt vinterpakke!!


TorC

Sverige-import? Det var veldig rart, for jeg har hørt om svensker som importerer FRA Norge TIL Sverige.  Vær forsiktig så du ikke blir lurt...

Hvis bilen har en knapp med "XM" på mediasiden av skjermen er det en US-model...
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

raysv

De påstod den var kommet fra en Nissan forhandler i Sverige, er forhandleren Sandvika Bil i Bærum jeg bestilte den, får den til fredag, både GPS og Carwing ble lovet at funket så blir jo lett og sjekke.  Den knappen er en fysisk knapp eller?

Sent from my HTC One using Tapatalk 2


silverwrx

Sitat fra: raysv på mandag 03. juni 2013, klokken 21:17Den knappen er en fysisk knapp eller?

Sent from my HTC One using Tapatalk 2

Xm er enkel å se!

Hvordan fungerer auto lys på Europa Leaf? Slår auto seg av når du parkerer i mørk garasje? Eller må man fortsatt vri på knappen? Vår blir stående å lyse når garasjelyset slukker i bilen står "auto" lys modus.

Batteripakkevarmer? Eller 12v batteri varmer? Pendle rekkevidde er grei på 6mil til oss. Varmeseter har jeg montert før. Carwings går ok uten. Vår vil få hengerfeste(sykler).
2012 Leaf SL og Cannondale Elsykkel.
WRX Sti og Lotus Elise S2 111S

Limodriver

Gjør grundige undersøkelser før du betaler bilen. Vedlagte link er til en artikkel vedrørende noen som også hadde kjøpt bil av Sandvika Bil. Foruten artikkelen har jeg også kjennskap til forhandleren og har en fornemmelse av at de ikke er særlig medgjørlige ved reklamasjoner. Derfor vil jeg råde deg til å innta alt som sies/loves i en skriftlig kontrakt og sørg for å ha gjort undersøkelsene (varmeseter bak, rattvarme, US-mod, Carwings osv) før du betaler slik at du kan heve avtalen om du har fått vesentlig uriktige opplysninger. Dersom du har fått uriktige opplysninger er det mulig å få tak i Leaf uten for store anstrengelser.


http://www.budstikka.no/nyheter/bruktbilkjopet-ble-et-seks-maneder-langt-mareritt-for-gunn-og-tom-1.7803653

raysv

Jaja når jeg kom og skulle hente bilen så viste det seg at den ikke var like strøken som annonsen ga uttrykk for, så hevet det kjøpet og var da på jakt igjen :(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA