Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av RunarBT, søndag 16. juni 2013, klokken 22:58

« forrige - neste »

RunarBT

Her er ein veldig interessant tråd om kor vanskelig det er for se etablerte store bilprodusentene å snu seg rundt og ta igjen Tesla.

Har meir og meir trua på at dette (Model S, SC, Tesla sin plan) er det heilt store!;-) dette er begynnelsen på slutten for fossilbilene...

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/17174-Tesla-competition-The-problem-of-cannibalism

Sitter med litt aksjer i TSLA som har gjort 4x, men de skal få sitte der til fasit er klar. Basert på tanker på TMC tråden kan dette bli veldig interessant

Andre kommentarer/tanker om framtida?
Les tråden på TMC!;-)

ebbrey

Jeg tror også at dette er begynnelsen på slutten for fossilbilene og at ikke alle selskaper kommer til å klare å henge med. Men skulle gjerne hatt en glasskule å se inn i, for dette føles veldig som når du kjøper deg en ny pc istedenfor bil.

Med vanlige fossilbiler, så tenker hvertfall jeg, aldri over ting som "vil dette holde", "hva skjer med selskapet". Å kjøpe en Tesla har blitt litt likt det å kjøpe en ny pc. Du må bare hive deg inn i karusellen på et tidspunkt og lukke øra. For rundt neste hjørne kommer det nye, bedre og kraftigere.

Har prøvd å følge litt med samtidig som Tesla utvikla Model S, og syntes ikke det ser ut til at noen skal kunne matche de på en stund fremmover. Og jeg håper heller ikke det, for min del er det så surt når man handler noe nytt også knuses det av et annet produkt kort tid etter.

Jeg håper og tror at Tesla legger merke til at med gode produkter så er folk villige til å handle uten å ha sett dem for egne øyne. Men de må gjerne roe ned litt etter model s / x hvis konkurrentene sover.. Ikke kom med en liten golf som kjører 1000km på en lading til 250k. Hvertfall vent noen år :P
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA