Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla som eneste bil?

Startet av perofa, fredag 14. juni 2013, klokken 21:48

« forrige - neste »

perofa

Standard stolpene ved siden av hurtigladeren på Lillestrøm lot seg ikke låse opp med min nøkkel. Denne fungerer utmerket i Oslo. Tilfeldigvis sto en iMiev til hurtiglading, eieren forsøkte sin nøkkel (også fra elbilforeningen) denne fungerte like dårlig. Vi forsøkte å åpne to av stolpene.
Har andre problemer her?
mvh Per Otto
C-Zero 2011 (60 000 km)
Outlander PHEV 2016 (2000 km)

Hans Håvard Kvisle

Jeg er redd det er låsene på stolpene som begynner å bli litt slitne. Det skjer raskt med den typen. Erfart sjøl at det kan oppstå problemer før stolpene har blitt ett år gamle. Alternativt at du må presse døra litt inn fordi låseslåen er litt for tett på bøyla. Nøkkelen er nok riktig.
St.Hanshaugen

perofa

C-Zero 2011 (60 000 km)
Outlander PHEV 2016 (2000 km)

jkirkebo

Sitat fra: perofa på fredag 31. mai 2013, klokken 08:23
Standard stolpene ved siden av hurtigladeren på Lillestrøm lot seg ikke låse opp med min nøkkel. Denne fungerer utmerket i Oslo. Tilfeldigvis sto en iMiev til hurtiglading, eieren forsøkte sin nøkkel (også fra elbilforeningen) denne fungerte like dårlig. Vi forsøkte å åpne to av stolpene.
Har andre problemer her?
mvh Per Otto

Jeg har brukt disse 4-5 ganger siden de kom, uten problemer. Nå er det nok 8 måneder siden sist da.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

perofa

Dere hadde selvsagt rett. Presset døra litt inn og den lot seg åpne.
Takker for svar  :)
C-Zero 2011 (60 000 km)
Outlander PHEV 2016 (2000 km)

RoundTrip

Ok ett dumt spm sikkert.

Er slik ladeplass på jobben også, som er låst.
Er det en standard type nøkkel til disse boksene som blir brukt av elbiler?
Antar at en spør etter slik på jobben hos de som har ansvaret, eller får en det annetsteds fra?
Stord

2013, Dark Metal Grey, Tekna

Levert Juni 2013, kjørt 80K

TB

Sitat fra: RoundTrip på torsdag 06. juni 2013, klokken 00:38
Ok ett dumt spm sikkert.

Er slik ladeplass på jobben også, som er låst.
Er det en standard type nøkkel til disse boksene som blir brukt av elbiler?
Antar at en spør etter slik på jobben hos de som har ansvaret, eller får en det annetsteds fra?

Standard nøkkel - R118 får du i velkomstpakka frå elbilforeningen.
Om det ikkje er standard nøkkel må du gå til den/dei som har ansvaret.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Milzit


Sitat fra: TB på torsdag 06. juni 2013, klokken 08:52
Sitat fra: RoundTrip på torsdag 06. juni 2013, klokken 00:38
Ok ett dumt spm sikkert.

Er slik ladeplass på jobben også, som er låst.
Er det en standard type nøkkel til disse boksene som blir brukt av elbiler?
Antar at en spør etter slik på jobben hos de som har ansvaret, eller får en det annetsteds fra?

Standard nøkkel - R118 får du i velkomstpakka frå elbilforeningen.
Om det ikkje er standard nøkkel må du gå til den/dei som har ansvaret.
Er det samme type nøkkel som man får fra Bymiløetaten i Oslo?

Hans Håvard Kvisle

Ja, men Bymiljøetaten ønsker at Elbilforeningen skal distribuere nøkkelen. Så slipper de bryet med det, og vi i foreningen gjør gjerne jobben for å hjelpe elbilistene.
St.Hanshaugen

Milk

Kreves det noen form for registrering for å starte ladingen på disse ladestolpene? forsøkte å koble til e-Golfen der, men virket som om det ikke var strøm på stolpen(sikringen var ok). Eller var det kanskje en grunn til at det var en plass ledig.

jkirkebo

Sitat fra: Milk på tirsdag 22. mars 2016, klokken 23:50
Kreves det noen form for registrering for å starte ladingen på disse ladestolpene? forsøkte å koble til e-Golfen der, men virket som om det ikke var strøm på stolpen(sikringen var ok). Eller var det kanskje en grunn til at det var en plass ledig.

Du må lokke lokket på disse stolpene før strømmen skrus på. Etter at strømmen er på brytes den ikke om lokket åpnes igjen, så lenge bilen trekker strøm.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektrolux

Nøkkelen burde byttes ut med en vriknapp. Hvem er det vi forsøker å låse ute?

Alt for mange slike ladestolper blir herpet av folk uten nøkkel, og som enkelt bikker opp boksen for å få ladet. Da bøyes låsetappen og det blir vanskelig å aktivisere bryteren.

Her i Stavanger ser vi ofte at folk henger opp strips for å holde lokket igjen. Med en vribryter i stedet for nøkkel ville alle disse problemene vært løst.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

TB

Vriknapp ville nok vere meir praktisk. Trur dette heng samman med at strømkontakter skal vere sikra mot tilgang frå born. Tanken var vel at born ikkje har nøkkel.

Eksempelvis Oslo kommune byter ut boksene med type 2 kontakter. Dermed er det ikkje straum i kontakten før type 2 kabel er kobla til - og bilen "ber" om straum. Men, det vil nok ta tid før alle eldre bokser rundt om kring i landet er bytta ut med type 2 ladebokser.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Mazzbot

Skal til Lillestrøm imorra på en restaurant , trenger bare en eller to timer , kan alle lade på disse stolpene gratis ? Åpner man med nøkkelen fra elbilforeningen ? Aldri skjønt hva den har vært til .. evt andre steder med shucko eller type 2 i Lillestrøm ? :)
Tesla model 3 reservert 31/3 .

jkirkebo

Sitat fra: Mazzbot på lørdag 26. mars 2016, klokken 17:51
Skal til Lillestrøm imorra på en restaurant , trenger bare en eller to timer , kan alle lade på disse stolpene gratis ? Åpner man med nøkkelen fra elbilforeningen ? Aldri skjønt hva den har vært til .. evt andre steder med shucko eller type 2 i Lillestrøm ? :)

Ja, du kan lade gratis på disse stolpene (i inntil 11 timer) og ja, du trenger nøkkelen fra Elbilforeningen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA