Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Spotting i Stavanger

Startet av sven erik, torsdag 13. juni 2013, klokken 21:39

« forrige - neste »

sven erik

ja ok at en skal ha abonomang
men at jeg i Norge skal måtte ha fler abonomang en hva man må helt til Mallaga er jo rart
om man skal ha en fornnuftig  bruk  må jeg som kjører langt  ha minst 3 abonomang   og ca  kr 1500 per måned  om en skal lykkes må det til som man har i  de fleste  land et abonomang til alle

elektrolux

Har også reagert på dette.

Er glad jeg slipper abonnement hos alle bensinstasjonene, eller for den saks skyld alle bomselskapene.

Burde være påbudt med en løsning der en bruker vanlig kort, eller mobil som betalingsmiddel, og der en betaler for forbruk og ev. tid. Gjerne med godt påslag, men ikke påslag som gir inntrykk av å flå kundene.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

sven erik

tror alle hadde  tjent på en felles løsning + at man kan  betale med vanlig kort eller tlf  tror de fleste hadde  tatt et abonomang om det er et til 500  selv om en kansje bruker det bare 10  ganger i måneden 

sven erik

en vil kunn få til noe fornuftig  om alle samarbeider   da vil  en få ok intjening men det er jo fint sån som innover i oslo der det blir konkuranse  da må en presse pris om en skal få kundene   men bor dessverre sån til at skal jeg til oslo må jeg bruke en  og skal jeg på vestfoldsiden en annen  å hva gjør man da  ? å ja bruker begge minst 5 ganger i måneden

Starfox

2kr pr kw hadde vært flott med et felles kort slik at de virker om en annen.

sven erik

Men en snakker om fra 100 til 150 kr for  30 min

Charge and Drive

Prissamarbeid og kartellvirksomhet er forbudt i Norge, så vi må nok leve med flere aktører på markedet. Tror det på sikt vil føre til et bedre tilbud og markedstilpassede priser.
Ladehilsen fra Fortum Charge & Drive :-)

Espen Hugaas Andersen

#7
Sitat fra: Charge and Drive på fredag 21. juni 2013, klokken 16:31
Prissamarbeid og kartellvirksomhet er forbudt i Norge, så vi må nok leve med flere aktører på markedet. Tror det på sikt vil føre til et bedre tilbud og markedstilpassede priser.
Det er stor forskjell på prissamarbeid og å bli enig om en felles betalingsløsning.

Slik det er nå er det tilsvarende at Rimi bare tar Visa, Rema 1000 tar bare mastercard, Prix tar kun Diners card, Meny tar kun American Express, Kiwi aksepterer kun PayPal, osv.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

hkaspenberg

Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Charge and Drive

SMS som minimum gir tilgang for alle og RFID som gir enklere bruk - det tror jeg blir bra som en start.  Desverre er bankkort/visa for kostbart når terminalene står ute i all slags vær, men heldigvis det er fler kostnadseffektive betalingsløsninger på vei inn i markedet.
Ladehilsen fra Fortum Charge & Drive :-)

Ingebrigt

SMS gir ikke tilgang for alle,  folk med firmatelefon er som oftest forhindret fra å benytte slike løsninger.

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

jkirkebo

Sitat fra: Charge and Drive på fredag 21. juni 2013, klokken 22:19
SMS som minimum gir tilgang for alle og RFID som gir enklere bruk - det tror jeg blir bra som en start.  Desverre er bankkort/visa for kostbart når terminalene står ute i all slags vær, men heldigvis det er fler kostnadseffektive betalingsløsninger på vei inn i markedet.

Eidsiva har en grei løsning på det. De bruker en enkel VISA-kortleser (uten tastatur, samme modell som NSB bruker på sine vareautomater ombord på togene) med en enkel og gjennomsiktig plastkapsling utenpå.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

erikf

Sitat fra: Charge and Drive på fredag 21. juni 2013, klokken 22:19
SMS som minimum gir tilgang for alle og RFID som gir enklere bruk - det tror jeg blir bra som en start.  Desverre er bankkort/visa for kostbart når terminalene står ute i all slags vær, men heldigvis det er fler kostnadseffektive betalingsløsninger på vei inn i markedet.
Godt mulig det er praktisk med sms som betalingsmåte for de fleste men synes ikke det er noen god løsning. Mange kan rett og slett ikke, men jeg ønsker på generellt grunnlag ikke å betale noe annet enn telefoni over min telefonregning.
Hurtiglading er viktige ting, etter hvert vil dette være et tilbud som mange er helt avhengige av at fungerer, bør ikke innføre merkelige jallaløsninger på betaling. Hvis bankkortbetaling er for dyrt å støtte høres det ut som denne bransjen driver på vekslepengenivå. Det er vel ikke intensjonen?
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA