Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vannhull i Nittedal

Startet av Claus, lørdag 12. april 2008, klokken 11:35

« forrige - neste »

Claus

For 1 1/2 år siden konstaterte Auto Plaza, Skøyen at min Think hadde 13 blokker med isolasjonsfeil og sa at det ville koste over kr. 100 000 å reparere. Siden da har jeg parkert Thinken i en låve på Vormsund, men savner den sårt. Jeg ønsker å få bilen på veien igjen, men ikke med den type batterier som er i den nå.
Er det noen som har tips / erfaring om andre batteripakker som kan brukes? Hvor mye må evt. investeres?
Kommer Think fabrikken til å tilpasse ny batteriteknologi til gamle Thinker (det har vært snakk om det, vet jeg)?
Setter pris på alle tips.
MVH, Claus
Think

elektrolux

Hei Claus, og velkommen til forumet.

Du høres ut som den perfekte kandidaten til å prøve dette. Besøkte Arne Magnus, og han har en ferdigutviklet batteripakke til Thinken din klar til montering.

Se: http://elbil.no/forum/index.php?topic=320.0
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Claus

Takk! Den skal jeg sjekke!
Har noen info om erfaring med den batteripakken?
Think

Ken

Det er mange her interessert i dine gamle batterier. Hvor langt har bilen trillet? Elektrolux selv sjekker blokker og for en rimelig penger vil du få en full test rapport. Hvor holder du til? Er det Nes i Akershus?

Tror ikke at Think gidder å lage en zebra pakke til gamle Thinker nå. De har kuttet alle forbindelser og konsentrere om de nye modeller. Det er noen på Sørlandet som vurderer å montere NiMH blokker i en Think men lithium ion høres mer fristene ut hvis du har råd til det. Lykke til, Ken
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Claus

Ken,
Bilen har gått ca. 65 000.
Jeg holder til på Jar (Bærum).  Hvis Elektrolux holder til i Stavanger, blir det vel litt langt å reise dit for å sjekke blokkene. Kanskje noen i Oslo området kan gjøre tilsvarende (for en rimelig penge)?
Selger gjerne de brukbare blokkene. Må se litt på alternativene først.

Håper du ikke har rett i at Think kutter all forbindelse til gamle brukere. Vi har tross alt vært risikovillige og lojale overfor Think. Vi har som brukere gjort Think synlig i markedet. Det vil være synd om Think ikke skjønner å verdsette dette, men den slags lojalitet overfor kunder og brukere tilhører vel ikke "moderne" management. Vet imidlertid at det er folk hos Think som gjerne ser at det blir laget nye batterier til den gamle modellen.
Think

cra

Det vil veel være i Think's beste interesse å holde gamle biler på veien så lenge som mulig? God reklameeffekt å si at "se på de første bilene våre; de tikker og går enda".

Pluss at det er betryggende for de som kjøper ny Think å se at de ikke overlates til seg selv så snart selskapet foretar en "venstresving".
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Claus

Helt enig i det du sier og jeg håper Think ser det på samme måten.
Think

elektrolux

Hallo Claus

Leieboeren min kjører til og fra Oslo 3 ganger i uka. Mot noen flasker vin, tar han blokkene med seg fra Oslo og tilbake. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Claus

Hei Elektrolux
Det var et flott tilbud! Takk. Jeg må få organisert meg litt og så tar jeg kontakt med deg om dette.
Think

El rayo

Håper du får bilen på veien igjen, enten det blir med NiCd eller lithium, Claus.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Claus

El rayo,
Takk skal du ha. Du vet jeg var en entusiastisk bruker, så lenge det varte.....
Håper å komme sterkt tilbake!
Think

eledille

Sitat fra: Claus på fredag 04. april 2008, klokken 11:01

Håper du ikke har rett i at Think kutter all forbindelse til gamle brukere. Vi har tross alt vært risikovillige og lojale overfor Think. Vi har som brukere gjort Think synlig i markedet. Det vil være synd om Think ikke skjønner å verdsette dette, men den slags lojalitet overfor kunder og brukere tilhører vel ikke "moderne" management. Vet imidlertid at det er folk hos Think som gjerne ser at det blir laget nye batterier til den gamle modellen.

Jeg ringte dem om muligheten for ny batteripakke før jeg kjøpte min bil i fjor. De ville ikke si noe om det ville bli mulig å skifte til zebra-pakke for gamle Think'er, men de sa at de hadde sett på muligheten. Det var ikke helt enkelt å utføre, men de var klar over interessen.

Jeg tror man må huske på at Think har slitt med å skaffe nok batteripakker til de nye bilene, jeg oppfattet ikke at det er vrangvilje som ligger bak. Jeg skjønner godt at de vil få produksjonen i gang før de gjør noe med de gamle bilene.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

PLUTO

Etter den erfaring jeg selv har vil jeg ikke tro at du trenger 13 nye blokker, men en vask av de blokker og slanger du har i batteriet. Derfor synd at bilen har stått så lenge. Jeg jobber nå med en bil med isolasjonsfeil og med overledning i slanger og direkte mellom blokker og batterikasse. En annen think med samme feil ble ordnet med vask! Det pleier å være billigere enn 100 000 kr å vaske med såpe og vann ;D Selvsagt kan noen blokker være ødelagt i tillegg og derfor måtte skiftes.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA