Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Citroen C1 ev'ie elbil

Startet av amuso, onsdag 12. juni 2013, klokken 19:46

« forrige - neste »

Ipadjove

Tesla Model S med utstyr til ca 585.000,-
Fikk positivt svar fra banken :)

Hva bør jeg regne med i tillegg?

-Vinterdekk/felg
-Abb-kostnader for simkort?
-Service f.eks hver 25-40.000 km?
-Chademo-adapter?
-Andre adapter/kabler?
-Drop-in-center-console
-(elektriker til å sette opp ny kurs, da jeg bare hare en 10A-kurs som deles litt med andre ting)
Forsikring ser ut til å kunne bli rundt 6.500,- (IF)

Det viktigste som står igjen for meg nå, er å finne ut om setene passer den rare ryggen min :P
Kanskje Oslo neste uke. Har de en bil stående inne hver dag?

Carporten min er bare 2.70 brei. Tesla Model S er 2.187 (ved speil)
Tror dere det går noenlunde ok? Finner ikke info på forum om andre som har smal garage/carport :/

Lanber

Dra til med en 32A kurs og den store blå 3 pins plugg om det går. Da lader du med inntil 7kwh

stianrod

Sitat fra: Ipadjove på torsdag 20. juni 2013, klokken 04:21

Tror dere det går noenlunde ok? Finner ikke info på forum om andre som har smal garage/carport :/

2.7m bør holde. Selv har jeg plass i felles garasjeanlegg, og plassen min har jeg målt er 2,3m bred. Enkelte plasser er 2,5m og 2,8m, og jeg forhørte meg i sameiet om noen kunne være interessert i å bytte plass med meg, mot en liten "kompensasjon". Fikk napp på en 2,5m plass, om jeg betalte 70k for bytte... Endte opp med å kjøpe ny leilighet istedenfor, også med felles garasjeanlegg, med en minimum 2,5m bred plass. Aberet er at leiligheten ikke er innflytningsklar før januar 2015. Så enten må jeg satse på at 2,3m holder (ingen vegg, kun stolpe på den ene siden, og naboens bil på den andre, som forøvrig er en NissanMicra), etter punge ut 70k for kjellerens beste plass, med sikringsskapet som nærmeste "nabo", og heller satse på å få igjen de 70k når jeg selger... Valgets kval!
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

orjan

Garasjen min har 2.60m mellom veggene, men selve porten er bare 2.36m - blir litt småtrangt. Biler flest var vel betydelig mindre da garasjen ble satt opp midt på 80-tallet. Vurderer å feste skumgummi på veggene i tilfelle jeg skulle komme borti når jeg åpner dørene.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

valvolainen

Du kommer aldri til å få igen 70K for en 'god' parkeringsplass kontra en ordinær parkeringsplass i et felles anlegg.

Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Djur1

Sitat fra: stianrod på torsdag 20. juni 2013, klokken 10:35
Sitat fra: Ipadjove på torsdag 20. juni 2013, klokken 04:21

2.7m bør holde. Selv har jeg plass i felles garasjeanlegg, og plassen min har jeg målt er 2,3m bred. Enkelte plasser er 2,5m og 2,8m, og jeg forhørte meg i sameiet om noen kunne være interessert i å bytte plass med meg, mot en liten "kompensasjon". Fikk napp på en 2,5m plass, om jeg betalte 70k for bytte... Endte opp med å kjøpe ny leilighet istedenfor, også med felles garasjeanlegg, med en minimum 2,5m bred plass. Aberet er at leiligheten ikke er innflytningsklar før januar 2015. Så enten må jeg satse på at 2,3m holder (ingen vegg, kun stolpe på den ene siden, og naboens bil på den andre, som forøvrig er en NissanMicra), etter punge ut 70k for kjellerens beste plass, med sikringsskapet som nærmeste "nabo", og heller satse på å få igjen de 70k når jeg selger... Valgets kval!

Dette er noe av det jeg også sliter med. Jeg har bare 2,4 og en audi a6 allroad og en passat på siden.
Men det gikk greit da...:/

Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Bjoris

Vi vurderer også bestilling. Har forsøkt å få kontakt med Tesla, men de er nok veldig opptatt.

Det jeg lurer på som sikkert mange som vet her inne er:

1. Når du betaler forskuddet er du da sikret prisene? Ser jo at div utstyr er betydelig dyrere nå i US enn her? Det står at beløper fult ut refunderes, men det gjelder bare ihht postordreloven antar jeg? 14 dg.

Spørsmålet er fordi vi vil ikke bytte bil før nærmere sommerne 2014 og da er det vel for tidlig å bestille nå? Noen som vet ca leveringstid om dagen? Forstår du får rundt årsskifte om du bestiller nå? Har også skjønt at du får ikke vente med å ta imot bilen, de kommer løpende...

2. Tar de innbytte? Det gjør det jo tryggere å ha en backup selv om innbytte er siste utvei, antar innbyttepris blir ekstremt lav.

3. Må du har reservert for å få prøve eller var det bare i begynnelsen?

4. Dette med 60 vs 85 kw og bytte av batteri har jeg spurt om, forstår det er teknisk mulig, men pt ikke noe som er ett "tilbud" på...

5. Hvilket utstyr er "must"? Ser for meg at vi MÅ ha:

Tech-Pakke
Skinn
Parkeringsassistent
Vinterpakke (når den nå ble så billig)
Lydstudiopakke (men ikke for 15.000 som den pt koster i US)
Lyspakke

Tak har jeg lyst på, men ser at det er en komplisert mekanikk og er skeptisk, billig enn så lenge iallefall
Luftfjæring, usikker på dette, samme som taket, komplisert affære... Sikkert flott når det fungerer

Vel, det sikker debatter 100 andre plasser dette med utstyr, men vi må jobbe litt også så jeg tar alt her og håpar på svar:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

OleJA

Sitat fra: bjoris på fredag 30. august 2013, klokken 11:33
Vi vurderer også bestilling. Har forsøkt å få kontakt med Tesla, men de er nok veldig opptatt.

Det jeg lurer på som sikkert mange som vet her inne er:

1. Når du betaler forskuddet er du da sikret prisene? Ser jo at div utstyr er betydelig dyrere nå i US enn her? Det står at beløper fult ut refunderes, men det gjelder bare ihht postordreloven antar jeg? 14 dg.
Edit: Leveringstid om du bestiller nå er trolig seint Jan. 2014 

Spørsmålet er fordi vi vil ikke bytte bil før nærmere sommerne 2014 og da er det vel for tidlig å bestille nå? Noen som vet ca leveringstid om dagen? Forstår du får rundt årsskifte om du bestiller nå? Har også skjønt at du får ikke vente med å ta imot bilen, de kommer løpende...

2. Tar de innbytte? Det gjør det jo tryggere å ha en backup selv om innbytte er siste utvei, antar innbyttepris blir ekstremt lav.

3. Må du har reservert for å få prøve eller var det bare i begynnelsen?

4. Dette med 60 vs 85 kw og bytte av batteri har jeg spurt om, forstår det er teknisk mulig, men pt ikke noe som er ett "tilbud" på...

1: Prisene er ikke sikret før du har bestilt, men du kan bestille nå og be om levering til sommeren 2014.
  Nedsiden er at du da taper forskuddet om du senere trekker deg.

2 & 3: Nei
4: Stemmer slik du beskriver det.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Bjoris

Ok, men er det nok når en har lagt inn VISA kortet, dvs jeg kan sikre den i dag så teoretisk? Ville jo vært typisk at disse prisene på utstyret eller bilen gikk opp akkurat før jeg skulle bestille:)

Ok, om vi kan få levering til sommeren er det jo mye letter å bestille, jeg vil ikke bytte bil midt på vinteren og har en altfor god bil som skal selges så jeg vil jo dra det lengst mulig med den...

Oppgir jeg leveringstidspunkt når jeg reserverer eller ordnes det senere?

stianrod

Du kan sikre deg en plass i køen ved å bestille/betale depositum idag, ja.  Depositumet er refunderbart frem til produksjonstart. 

Du avtaler med Tesla ang leveringstidpunkt når den tid kommer.  Det er ikke noe du ordner når du reserverer bilen.  Reserverer du nå, blir den nok ikke produsert før et stykke utpå nyåret, og du vil antagelig får feb/mars som et forhåndskalkulert leveringstidspunkt.  Men det står du altså fritt til å forandre, om du vil ha den senere.
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

Frodebo

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men det kan være lurt å stikke innom Tesla-forhandleren og legge inn reservasjonen der. De legger da inn ønsket leveringstidspunkt for deg dersom du ønsker levering f.eks. i mai.

Frode
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

oroeltoro

Bjoris

Slik det ser ut akkurat nå, kan du velge ønsket leveringstidspunkt f.o.m januar 2014 og fremover i tid, når du legger inn bestillingen på hjemmesiden.
Model S 85 2014 solgt, Model X 100D i transitt. BMW i3 som konebil. Model 3 er reservert.

Epleskreller

Sitat fra: bjoris på fredag 30. august 2013, klokken 11:33

Har du en Tesla Roadster stående så tar de den i innbytte ;)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Bjoris

Hehe, ingen Roadster i garasjen sist jeg sjekket, nei:) Da har jeg lagt inn bestillingen, jeg kan bekrefte ordren nå eller frem til 12. september.

Da står det at forskuddet ikke er refunderbart lengre, dvs ble det noe kortere tid til å endelig bestemme seg enn det jeg hadde tenkt. Kunne se ut som om du måtte bekrefte hele specen også da, men det hadde jeg håpt jeg kunne fundere på lengre siden jeg nå la inn levering i Mai 2014... La inn en 60 kw, men er meget usikker på akkurat det...

Vel, er egentlig ganske så usikker fortsatt på om jeg har sikret meg prisene i listen...

Nordtroms

Sitat fra: bjoris på fredag 30. august 2013, klokken 12:41
Hehe, ingen Roadster i garasjen sist jeg sjekket, nei:) Da har jeg lagt inn bestillingen, jeg kan bekrefte ordren nå eller frem til 12. september.

Da står det at forskuddet ikke er refunderbart lengre, dvs ble det noe kortere tid til å endelig bestemme seg enn det jeg hadde tenkt. Kunne se ut som om du måtte bekrefte hele specen også da, men det hadde jeg håpt jeg kunne fundere på lengre siden jeg nå la inn levering i Mai 2014... La inn en 60 kw, men er meget usikker på akkurat det...

Vel, er egentlig ganske så usikker fortsatt på om jeg har sikret meg prisene i listen...

Da jeg bestilte la jeg inn ønsket levering juli 2014 fordi vi planlegger ferie i forhold til dette. Likevel så fikk jeg beskjed om at bilen ville bli levert i januar. Linken med "kontakt oss," virket ikke så jeg måtte ringe Tesla. Fikk så beskjed om at jeg måtte sende en forespørsel pr mail om dette til en som heter Justine og etter en uke endret statusen seg fra "in production" til "sourcing parts." jeg er likevel spent på om det dukker opp en bil i nyttårsgave.
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA