Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Citroen C1 ev'ie elbil

Startet av amuso, onsdag 12. juni 2013, klokken 19:46

« forrige - neste »

Jærbuen

Sitat fra: daggad på tirsdag 10. september 2013, klokken 16:00
Når er det forventet levering for de som bestiller i disse dager ?

Februar 2014 fikk jeg på mail fra Tesla i går :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

daggad

Hmmm...det er jo slett ikke så lenge til.. 8)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

TS

Sitat fra: Luniboy på mandag 09. september 2013, klokken 22:27
Heisann

Har fulgt med en 'god del' i skyggen her på forumet, (kona mener jeg ikke er helt god med tanke på dette her ... og ja, jeg har lest 'Tesla psykosen', godt å se at jeg ikke er alene ... :o

Uansett, så ser jeg jo at bilen ikke er 'perfekt' med tanke på denne tråden;
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9112.120.html

Ser jo at man får 'bil for alle pengene' her, da det ikke finnes noe avgifter av noe slag på denne bilen, og i 'alle andre' land kan man velge mellom Audi S7/S8, MB S, BMW 5/7 serie, samt Porsche Panamera ... og da ikke 'ribba' versjoner av disse
Det er klart at de sikkert ikke er HELT feilfrie de heller fra fabrikk, men ser jo at det begynner å bli en del på listen til 'kallagtunet' ...
'Problemet' mitt er jo at jeg fremdeles vil ha denne bilen, og ja, jeg regner med jeg kommer til å få noe av disse problemene, samt at mange av mine 'gode venner' selvsagt kommer til å fyre på meg når det er et eller annet .....

Følger mye med på tråden med feil, og ja, enig i at den bør låses øverst på forumet ...

Uansett, et fantastisk bra forum her inne !

Velkommen i klubben  :D
Psykosen går dessverre ikke over..Bare å bestille verdens råeste serieproduserte familiebil på "blå resept"..

Vi holder forresten på å danne en eierklubb slik at vi sammen kan hjelpe Tesla Motors til å ta de rette valgene. Og flere andre medlemsfordeler regner jeg med..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Luniboy

Takk for det, jeg har ordnet prøvekjøring i Oslo på lørdag 21, så får vi se etter det  ;D

Regner med Tesla'n overtaler kona, samt meg med tanke på alt på den nevnte listen.
Eneste jeg er litt bekymret for er at det er bakhjulstrekk. Er jo blitt alvorlig bortskjemt med quattro på vinterføre, men det blir jo en vanesak regner meg med .... i tillegg, når/om man mister grepet med Tesla'n, drar det vel rett ut med tanke på vekten ...  men som sagt, man må jo kjøre etter forholdene ...

Er jo livredd for at man når 50k biler, eller noen 'luringer' i den nye regjeringen finner på at de skal legge på moms eller noe ...
2017_BMW 94 Ah i3_FC
2018_TMS100D_med alt

Jærbuen

Sitat fra: Luniboy på tirsdag 10. september 2013, klokken 18:36
Takk for det, jeg har ordnet prøvekjøring i Oslo på lørdag 21, så får vi se etter det  ;D

Regner med Tesla'n overtaler kona, samt meg med tanke på alt på den nevnte listen.
Eneste jeg er litt bekymret for er at det er bakhjulstrekk. Er jo blitt alvorlig bortskjemt med quattro på vinterføre, men det blir jo en vanesak regner meg med .... i tillegg, når/om man mister grepet med Tesla'n, drar det vel rett ut med tanke på vekten ...  men som sagt, man må jo kjøre etter forholdene ...

Er jo livredd for at man når 50k biler, eller noen 'luringer' i den nye regjeringen finner på at de skal legge på moms eller noe ...

Da må du jo bare bestille nå, så unngår du momsen ++ :)
Og vi kjører så lenge vi kan uten å betale bompenger, med lav årsavgift, gratis på fergene, gratis parkering osv.
Jo før du kommer igang, jo mer sparer du ;)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Tarpoon

Kollega bestilte i helga. Forventet levering i januar.
Think City 2011. Zebra. 2-seter. Sort.
Brun Tesla Model S85.

gjerten

Jeg bestilte min Model S for en uke siden (ønsket levering mars 2014). Jeg har satt opp noen spørsmål som jeg håper noen av dere med lengre fartstid enn meg på bilen kan hjelpe meg å få svar på. Mine spørsmål er som følger:

1) Jeg har bestilt bilen med Performance Plus-pakken, men lurer på om jeg ikke da får en ekstra stiv og hard bil som ikke er så godt egnet for kjøring på vestlandet, der jeg kjører defintivt mest. Bør jeg kutte ut Performance Plus-pakken hvis jeg ikke skal bedrive "banekjøring" eller planlegger en "aggressiv" kjørestil? Hva går jeg glipp av ved å velge bort denne pakken?

2) Har bilen elektriske memory-seter? Eller manuell seteregulering? Mulighet for å sette inn Recaro-seter i ettertid (lite sidestøtte i standardsetene)?

3) Har bilen regnsensor?

4) Er det fare for forsinkelse i levering av bilen?

5) Kommer det superchargestasjoner i Stavanger og Bergen?

6) Leveres det vinterdekk til bilen, inkludert i kjøpesummen? (fikk nesten inntrykk av det på mitt Dashboard på Tesla sin hjemmeside)

7) Bør jeg bestille dobbeltladeren med bilen? I tilfelle hvorfor?

8 ) Er nakkestøttene i baksetet regulerbare?

9) Er det faktisk mer hodeplass i en Model S med Panorama-/glasstak enn i en med standard tak?

10) Tar batteriet skade av å stå uten lading i noen dager/uker?

11) Kan bilen låses eller bakluken åpnes på lang avstand via en iPhone-/Android-app?

12) Hva skjer om jeg mister "nøkkelen" (mini-teslaen) på gata ved siden av bilen, og noen finner den? Bare for tyven å sette seg inn og kjøre avgårde?

13) Er rust garantert ingen issue på denne bilen? (Aluminium er vel korrosjonsfritt?)

På forhånd tusen takk for tilbakemeldinger på dette!

Cato76

Sitat fra: gjerten på onsdag 11. september 2013, klokken 09:33
Jeg bestilte min Model S for en uke siden (ønsket levering mars 2014). Jeg har satt opp noen spørsmål som jeg håper noen av dere med lengre fartstid enn meg på bilen kan hjelpe meg å få svar på. Mine spørsmål er som følger:

1) Jeg har bestilt bilen med Performance Plus-pakken, men lurer på om jeg ikke da får en ekstra stiv og hard bil som ikke er så godt egnet for kjøring på vestlandet, der jeg kjører defintivt mest. Bør jeg kutte ut Performance Plus-pakken hvis jeg ikke skal bedrive "banekjøring" eller planlegger en "aggressiv" kjørestil? Hva går jeg glipp av ved å velge bort denne pakken?

2) Har bilen elektriske memory-seter? Eller manuell seteregulering? Mulighet for å sette inn Recaro-seter i ettertid (lite sidestøtte i standardsetene)?

3) Har bilen regnsensor?

4) Er det fare for forsinkelse i levering av bilen?

5) Kommer det superchargestasjoner i Stavanger og Bergen?

6) Leveres det vinterdekk til bilen, inkludert i kjøpesummen? (fikk nesten inntrykk av det på mitt Dashboard på Tesla sin hjemmeside)

7) Bør jeg bestille dobbeltladeren med bilen? I tilfelle hvorfor?

8 ) Er nakkestøttene i baksetet regulerbare?

9) Er det faktisk mer hodeplass i en Model S med Panorama-/glasstak enn i en med standard tak?

10) Tar batteriet skade av å stå uten lading i noen dager/uker?

11) Kan bilen låses eller bakluken åpnes på lang avstand via en iPhone-/Android-app?

12) Hva skjer om jeg mister "nøkkelen" (mini-teslaen) på gata ved siden av bilen, og noen finner den? Bare for tyven å sette seg inn og kjøre avgårde?

13) Er rust garantert ingen issue på denne bilen? (Aluminium er vel korrosjonsfritt?)

På forhånd tusen takk for tilbakemeldinger på dette!

Svarene dine ligger her (de ble flyttet av moderator)

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8494.msg118572.html#msg118572
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Øyvind.h

Ser du justerte punkt 1 etter at du første gang la inn spørsmålene.

1) P85+ er stivere, men ut fra det jeg har hørt er den ikke ubehagelig stiv. Det er vesentlig mer hjulstøy med 21" og + pakken enn 19" uten + pakken (mange eiere som melder om dette), men jeg tror fortsatt du vil oppleve bilen som stille i normale hastigheter.

Jeg har S85 med luft og opplever bilen som mer enn stiv nok for en familiebil. Håndterer fint harde svinger og "stygg" motorveikjøring, men merker samtidig at den kunne vært stivere ved veldig aktiv kjøring eller på bane.

Vanlig performance har vel samme understell som S85, og bør således oppleves som lik. Men det kan hende de ekstra kreftene er det som skal til for å presse frem behovet for stivere understell? Jeg opplever som sagt bilen som stiv nok og passe for en familiebil, men hvor stivt understell du vil ha er helt subjektivt!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA