Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Citroen C1 ev'ie elbil

Startet av amuso, onsdag 12. juni 2013, klokken 19:46

« forrige - neste »

Havebigfun

Sitat fra: DonPedro på onsdag 29. mai 2013, klokken 21:31
Utifra det jeg har lest på TMC er folien rett og slett et dårlig produkt. Heller enn å mase på den fra Tesla ville jeg fått det gjort i ettermarkedet her i Norge (ref. egen tråd).
Hovedulempen er vel at den kun dekker fremmre del av panseret og at man ser kanten til folien tydelig :o
Da er det bedre å helfoliere panseret og noen andre karosserielementer når bilen er fremme.

DonPedro

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 29. mai 2013, klokken 21:39
Sitat fra: DonPedro på onsdag 29. mai 2013, klokken 21:31
Utifra det jeg har lest på TMC er folien rett og slett et dårlig produkt. Heller enn å mase på den fra Tesla ville jeg fått det gjort i ettermarkedet her i Norge (ref. egen tråd).
Hovedulempen er vel at den kun dekker fremmre del av panseret og at man ser kanten til folien tydelig :o
Da er det bedre å helfoliere panseret og noen andre karosserielementer når bilen er fremme.

Ja, primært det jeg siktet til. Men har også sett noen kommentere at utskjæring/montering av folien var mindre nøyaktig enn i ettermarkedet, og at det var et svakt gulskjær i den.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Cobos

Sitat fra: amuso på onsdag 29. mai 2013, klokken 21:10
Regner med jeg ikke tar soltak-opsjonen siden jeg aldri har behov for den og heller vil ha litt mer takhøyde innvendig. Er ikke så veldig god soltilbeder :) Så dekning av skade på den er ikke så veldig aktuell i mitt tilfelle.
Merk også at soltaket gir deg ferdige skruehull for takgrindfester, mens uten er det ingen elegant måte å feste takgrind på.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

DonPedro

Tråden kan lukkes. Basert på andre posts fra OP, så ser det ut som om han har bestemt seg big time.  8)
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

laumb

Sitat fra: DonPedro på torsdag 30. mai 2013, klokken 09:35
Tråden kan lukkes.

Trenger ikke det - plutselig kommer det en ny person som kan fortsette å poste i denne tråden ;)

kjølholdt

men vi kan jo opplyse han om at pano tak gir bedre takhøyde innvendig, han tror det motsatte.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

D.O

Jeg vurderer også å kjøpe Tesla, men har SUV i dag og det har vært nyttig med trekk på alle hjul. Model x synes jeg ikke er pen, så valget er å kjøpe en bil man har lyst på, model s, eller en som er praktisk, model x... Uansett så har jeg kommet frem til at det er greit å vente slik at bilen blir levert som 2014 mod. Da er jo også x mulig å prøve. Men, så leste jeg dette med endringer på elbilfordeler ved 50000 registrerte biler. Jeg trodde ikke dette skulle endres før 2017, men frykter det kan gå fort at 50000 biler kommer med EL-skilt. Så... Vente eller ikke?
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

valvolainen

Vi klarte ikke å vente.
Med vår pendling koster det ca. 3000,- ekstra i mnd å pendle med en 20år gammal bil hver dag.
Kan ikke vente da.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

laumb

Jeg gadd ikke å vente.
Tar ikke sjangsen på at det holder til 2017, ei heller sjansen på at "løftet" overholdes når det er 400 Model S i kø innover kollektivfeltet på mandagsmorgenen (Kjører ikke inn til byen selv, så _den_ fordelen er uvesentlig for meg).

Øyvind.h

Sitat fra: D.O på torsdag 30. mai 2013, klokken 21:11
Jeg vurderer også å kjøpe Tesla, men har SUV i dag og det har vært nyttig med trekk på alle hjul. Model x synes jeg ikke er pen, så valget er å kjøpe en bil man har lyst på, model s, eller en som er praktisk, model x... Uansett så har jeg kommet frem til at det er greit å vente slik at bilen blir levert som 2014 mod.
Tesla har historisk sett ikke forholdt seg til årsmodell. Dvs. null og niks å si om den er registrert i 2013 eller 2014. Tenk teknologi og versjonsnumre :)

For øvrig synes jeg den siste Model X prototypen har blitt vesentlig penere enn den gråbrune jeg har sett på video/bilder før. Denne har faktisk gitt meg lyst til å reservere en X selv:

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Nuvolari

Sitat fra: laumb på torsdag 30. mai 2013, klokken 21:17
Jeg gadd ikke å vente.
Tar ikke sjangsen på at det holder til 2017, ei heller sjansen på at "løftet" overholdes når det er 400 Model S i kø innover kollektivfeltet på mandagsmorgenen (Kjører ikke inn til byen selv, så _den_ fordelen er uvesentlig for meg).

For et syn det blir med 400 model s i kollektivfeltet fra asker inn til oslo. Det er jo tidenes sosialdemokratiske paradoks :)
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

D.O

Har ikke sett den videoen før, enig at den har blitt penere, men skjermen er ikke like fint integrert i dashbordet som i model s. Hvordan gjør dere det med finansiering? Blir nok nødt å låne rundt 30%. Noen som kjenner til Tesla sine finansieringsmuligheter?
En annen ting jeg lurer på er dette med service. I Trondheim sa de at service hvert år eller xxkm(husker ikke hvor langt intervall) for at garantien skulle gjelde. På my tesla er det jo opplyst at garantien gjelder selv om du aldri tar service. Hva er fakta?
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

SimenT

100 000$ er mye for en bil i USA.
Når en ser hvilke biler amerikanerene bytter ut for å kjøpe en Model S, og poster på forums at de er storfornøyde.
Hvis en er fornøyd med bytte fra eks en BMW M5, tror jeg bytte fra en passat, Audi A4 eller avensis blir hinsides.

Har en råd er det ikke mye å lure på spør du meg.
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

RSandven

Hvis noen syns det er Lotto å bruke 500 000+ på en bil, så se det heller som å kjøpe et lodd til 500 000,- der du sikrer deg storgevinsten ;)
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

luffe

Slik jeg ser det er det best å få S'en i garasjen så fort som mulig - har mine tvil på at dette "tilbudet" varer veldig lenge.
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA