Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av el nino, onsdag 12. juni 2013, klokken 16:08

« forrige - neste »

cforoe

Hei!

I slutten av forrige uke fikk vi oppdatert leveringsdato på hurtigladerne våre. Leverandøren sier nå at levering til Norge først vil skje i uke 50 (2-3 uker senere enn tidligere meddelt). Dette betyr at det ikke er mye tid før jul til å sikre at disse er oppe går. Vi skal gjøre det vi kan slik at de blir operative før jul, men tiden kan bli knapp.  Nå vi vet noe mer, så vil vi gi beskjed.

Med vennlig hilsen
Christian Forø
Eidsiva Vekst AS

Øyvind.h

Sitat fra: cforoe på mandag 11. november 2013, klokken 19:54
Hei!

I slutten av forrige uke fikk vi oppdatert leveringsdato på hurtigladerne våre. Leverandøren sier nå at levering til Norge først vil skje i uke 50 (2-3 uker senere enn tidligere meddelt). Dette betyr at det ikke er mye tid før jul til å sikre at disse er oppe går. Vi skal gjøre det vi kan slik at de blir operative før jul, men tiden kan bli knapp.  Nå vi vet noe mer, så vil vi gi beskjed.

Med vennlig hilsen
Christian Forø
Eidsiva Vekst AS
Heisann,

Hørt noe mer? Jeg ble akkurat invitert til Borlänge for å feire nyttår kombinert med 60-årslag fra 29. desember. Da er vi helt avhengige av 22kW på Kongsvinger. Kommer den opp innen den tid?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cforoe

Hei!
Siste status er at vi ikke rekker Kongsvinger i desember, men at den først blir klar i januar. Dette skyldes forsinkelser i leveransen fra hurtigladeprodusenten. Vi beklager forsinkelsene.

Med vennlig hilsen
Christian Forø
Eidsiva Vekst AS

Øyvind.h

Sitat fra: cforoe på onsdag 11. desember 2013, klokken 18:26
Hei!
Siste status er at vi ikke rekker Kongsvinger i desember, men at den først blir klar i januar. Dette skyldes forsinkelser i leveransen fra hurtigladeprodusenten. Vi beklager forsinkelsene.

Med vennlig hilsen
Christian Forø
Eidsiva Vekst AS
Æsj, det var utrolig synd :(
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Andhrim

Sitat fra: cforoe på onsdag 11. desember 2013, klokken 18:26
Hei!
Siste status er at vi ikke rekker Kongsvinger i desember, men at den først blir klar i januar. Dette skyldes forsinkelser i leveransen fra hurtigladeprodusenten. Vi beklager forsinkelsene.

Med vennlig hilsen
Christian Forø
Eidsiva Vekst AS

Da regner jeg med at det samme gjelder for Ringebu og Kvam også.
Pokker. Flere timer på 16A stikkontakt på Ringebu og Vinstra blir ikke morsomt når jeg skal på hytta til jul med Leafen.

Jeg er helt avhengig av den på Ringebu vinterstid, og jeg kjøpte faktisk bilen i sommer med deres lader på Ringebu ferdig installert ila. november som en avgjørende faktor :(

-Anders

PS. Få opp en lader på Dokka også, f.eks i samarbeid med Vokks A/S! Flere, med meg, etterspør det da det er et viktig knutepunkt for Fagernes-Gjøvik, Fagernes-Lillehammer, Jaren-Dokka osv.

OddB

Hvorfor er det ikke mulig å "smelle opp" en 22kW Type2 -boks i ventetida ?
Den vil jo kunne bli en grei reserveløsning når Hurtigladeren dør. Å ha bare EN lader på hvert sted er risikabelt ved feil, derfor burde det være et KRAV fra Transnova å ha en helt separat reserveløsning.
Når infrastrukturen er så glissen som den  er nå, er det viktig at tilgjengeligheten på de stedene som finnes er så nær 100% som mulig. (Det er ikke alle stedene som har hotellkapasitet tilgjengelig)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

jkirkebo

Sitat fra: Andhrim på onsdag 11. desember 2013, klokken 19:49
PS. Få opp en lader på Dokka også, f.eks i samarbeid med Vokks A/S! Flere, med meg, etterspør det da det er et viktig knutepunkt for Fagernes-Gjøvik, Fagernes-Lillehammer, Jaren-Dokka osv.

Dokka støttes, jeg skulle MEGET gjerne hatt tilgang på en 22kW Type 2 stolpe i Dokka sentrum...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

kasara

Hei!

Jeg skal fra Lørenskog til Kongsvinger med min Peugeot iOn, og er rett og slett litt redd for å ikke rekke fram. Er det noen hurtigladere på veien? Kløfta f.eks.? Eller noe nærmere?

Leaftekna2018

Du kan lade på Jessheim.
Det er uansett mange 16 A kontakter på veien dit.

Jeg rekker fint til Kongsvinger fra Nes.
Bruker 16A på coop når jeg er der. Det er også 2stk 16 A på sykehuset,men det koster 60 kr å parkere pr dag.
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19

Øyvind.h

Sitat fra: cforoe på onsdag 11. desember 2013, klokken 18:26
Hei!
Siste status er at vi ikke rekker Kongsvinger i desember, men at den først blir klar i januar. Dette skyldes forsinkelser i leveransen fra hurtigladeprodusenten. Vi beklager forsinkelsene.

Med vennlig hilsen
Christian Forø
Eidsiva Vekst AS
Hei Christian,

Noen ny status for 22kW på Kongsvinger nå?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cforoe

Foreløpig står laderen på lager og venter på en justering for at kommunikasjonen skal fungere som normalt. Forventer at den er montert innen 14 dager.

Med vennlig hilsen
Christian Forø / Eidsiva

Øyvind.h

Flott :) Hvor i Kongsvinger blir laderen plassert? Gangavstand til sentrum eller kafe så man kan ta seg en lunsj mens man venter?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

nitewlkr

Sitat fra: cforoe på torsdag 12. september 2013, klokken 09:02
Hei!
Eidsiva ønsker å plassere hurtigladeren ved Biltema. Rett ved E16. Det mangler noen formaliteter før dette er endelig på plass. Dette fordi ladestasjonen da blir liggende så nære E16 at det muligens kreves dispensasjon.

Vi har pr i dag ingen konkrete planer om 22 kW AC på Gjøvik, men vi vet at dette er et behov og vil gjøre vurderinger om å etablere dette.

Med vennlig hilsen
Christian Forø
Eidsiva Vekst AS


Sitat fra: jkirkebo på torsdag 12. september 2013, klokken 05:23


Hei, kjempebra tiltak! Jeg har et par spørsmål, om du kan svare:

Hvor blir plasseringen i Kongsvinger?
Er det sjanse for at det blir "ettermontert" 22kW AC på Gjøvik?

Øyvind h:Står i en tidligere post.... Se qouten :-)


Sent from my iPad using Tapatalk

Leaftekna2018

Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19

inverter

Prøvde den "grønne" 22kw AC kontakten for noen uker siden uten hell, selv ikke support klarte å få strøm i den.

Måtte nøye meg en AC 16A type 2 på en vanlig ladestolpe ved siden av....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA