Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av el nino, onsdag 12. juni 2013, klokken 16:08

« forrige - neste »

el nino

Hei, jeg skal til Kongsvinger på dagstur fra Oslo, og må lade der før hjemreise. Vet noen om det er lademulighet der, og helst hurtiglading?

TB

I følge http://www.ladestasjoner.no er det berre ein ladestasjon på Kongsvinger, Coop Extra Kongsvinger - som har 2 x 16A stikk.

Nærmeste hurtiglading mot Oslo er Frogner / Berger, ved Mc Donalds.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Øyvind.h

Eidsiva skal sette opp CHAdeMO på Kongsvinger. Ta kontakt med dem og hør hvor langt de har kommet! Tror ikke de er i mål, men er greit å vite til en annen gang?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

el nino

Jeg fikk svar fra Eidsiva, og det stemmer at de planlegger en hurtiglader der, som skal være klar i sommer. Da er ikke veien lang til f.eks. Arvika heller ;)

eleseus

Noen som vet mer om hva som er status for hurtigladeren på Kongsvinger?

Har ikke klart å finne noe mer info om dette. Jeg har lest et eller annet sted at den skal stå ved Esso'n, men de som jobber der hadde ikke hørt om planene.

------------------------
Oslo

Elmo

Har du forsøkt «Tesla-metoden»?  Dvs sjekke byggesaks-loggen i kommunen.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Hans Håvard Kvisle

Jeg har lite tro på at Eidsiva får en lader på plass før tidligst november. Mener jeg har fått oppgitt denne måneden. Etter hva jeg forstår, ønsker de å få en kombinert CHAdeMO+Combo (og forhåpentligvis AC-uttak???) på plass. Det gjelder alle de nye lokasjonene deres.
St.Hanshaugen

Øyvind.h

Håper virkelig de får på plass 22kW AC uttak. Det er et punkt jeg vil ha behov for!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cforoe

Hei Øyvind og alle andre elbil bilister.

Her kommer status på Eidsiva sine hurtigladere som skal plasseres i Kongsvinger, Rudshøgda, Ringebu og Kvam: Hurtigladerne forventes ikke å være på plass og operative før nærmere jul (sent desember).

Hva er det som tar så lang tid?
Når Eidsiva først gjør store investeringer i infrastruktur ønsker vi at den skal være tilgjengelig for så mange som mulig og fremtidsrettet. Vi har derfor ventet på at flere leverandører av hurtigladere kan tilby ladere med både Chademo, CCS, og AC-standard. I skrivende stund er CCS-standarden ennå ikke klar og det er derfor en risiko for at dette ikke vil fungere fra første dag. Vi har nå satt i bestilling nye hurtigladere og det er 12 ukers leveringstid. I tillegg kommer montering og klargjøring av laderne.

Slik ser den foreløpige konfigurasjonen ut på de ulike ladestasjonene:
Kongsvinger, Rudshøgda og Ringebu:
-   1 stk. Chademo, 50 kW
-   1 stk. CCS, 50 kW
-   1 stk. AC, 22kW (Mode 3, type 2, bl.a. til Tesla Model S)
-   1 stk. Mode 3, type 2, 16A
-   1 stk. 16A, Schuko

Kvam
-   1 stk. Chademo, 50 kW
-   1 stk. CCS, 50 kW
-   1 stk. Mode 3, type 2, 16A
-   1 stk. 16A, Schuko

Vi mener derfor at det er bedre å vente noe og heller sikre et godt ladetilbud i årene fremover til så mange elbil-bilister som mulig. Det hadde ikke vært noe problem å ha etablert ladere på alle disse stedene før sommeren, men hadde det nok kun vært Chademo som hadde vært operativt.

Ta gjerne kontakt direkte om noen har spørsmål eller kommentarer.
Med vennlig hilsen
Christian Forø
Eidsiva Vekst AS

jkirkebo

Sitat fra: cforoe på onsdag 11. september 2013, klokken 23:20
Hei Øyvind og alle andre elbil bilister.

Her kommer status på Eidsiva sine hurtigladere som skal plasseres i Kongsvinger, Rudshøgda, Ringebu og Kvam: Hurtigladerne forventes ikke å være på plass og operative før nærmere jul (sent desember).

Hei, kjempebra tiltak! Jeg har et par spørsmål, om du kan svare:

Hvor blir plasseringen i Kongsvinger?
Er det sjanse for at det blir "ettermontert" 22kW AC på Gjøvik?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Sitat fra: cforoe på onsdag 11. september 2013, klokken 23:20
Hei Øyvind og alle andre elbil bilister.

Her kommer status på Eidsiva sine hurtigladere som skal plasseres i Kongsvinger, Rudshøgda, Ringebu og Kvam: Hurtigladerne forventes ikke å være på plass og operative før nærmere jul (sent desember).
Veldig bra. Da håper jeg dere følger tidsplanen slik at de kommer på plass i løpet av 2013 :)
22kW på Kongsvinger vil være ensbetydende med at jeg kan benytte Model S til å besøke slektninger i Sverige flere ganger i året (men kommer nok til å være litt nervøs før ankomst Kongsvinger ettersom det bare er ett 22kW uttak, pga bruksområdet for denne typen uttak. Kan risikere flere timer ventetid).

Stort pluss i boka! 22kW burde det være maaaange av over alt!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Hans Håvard Kvisle

Takk til Eidsiva. Dere er forbilledlig flinke til å informere og til å tilpasse dere utviklinga. Håper tidsfrister holder. Jeg skal oppdatere hurtigladekartet.
St.Hanshaugen

cforoe

Hei!
Eidsiva ønsker å plassere hurtigladeren ved Biltema. Rett ved E16. Det mangler noen formaliteter før dette er endelig på plass. Dette fordi ladestasjonen da blir liggende så nære E16 at det muligens kreves dispensasjon.

Vi har pr i dag ingen konkrete planer om 22 kW AC på Gjøvik, men vi vet at dette er et behov og vil gjøre vurderinger om å etablere dette.

Med vennlig hilsen
Christian Forø
Eidsiva Vekst AS


Sitat fra: jkirkebo på torsdag 12. september 2013, klokken 05:23


Hei, kjempebra tiltak! Jeg har et par spørsmål, om du kan svare:

Hvor blir plasseringen i Kongsvinger?
Er det sjanse for at det blir "ettermontert" 22kW AC på Gjøvik?

Leaftekna2018

Ser det har kommet ladeboks rett utenfor kongsvinger sykehus, men den er visst reservert elbil taxi.Så da er det kun Coop som tar 2 stikk 16A 230V i kongsvinger inntil videre.
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19

Øyvind.h

Spent på å se om 22kW kommer opp på Kongsvinger ila desember som planlagt :) Sender en PM for å høre status!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA