Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading i glisgrendte strøk

Startet av Gusse, onsdag 12. juni 2013, klokken 10:21

« forrige - neste »

Lurven

Lading med 13 A fungerer greit.
Turen Verdal - Stjørdal gikk via Steinkjer i dag tidlig.
Brukte 177W/km , inkludert et par 'drag'.
Retur ga 169W/km.
For min del tror jeg ikke jeg trenger større ladekapasitet i det daglige, men må ha det på lengre turer. Ser at 5meter kabel er i korteste laget.
Skal kjøre til fjells i helgen.
Skal bli interessant å se hvordan høydemeter påvirker forbruket.
P996, S85, Perlemorhvit,19", alt u/barneseter og sikkerhetspakke,

jalias

Sitat fra: Lurven på fredag 13. september 2013, klokken 17:45
Lading med 13 A fungerer greit.
Turen Verdal - Stjørdal gikk via Steinkjer i dag tidlig.
Brukte 177W/km , inkludert et par 'drag'.
Retur ga 169W/km.
For min del tror jeg ikke jeg trenger større ladekapasitet i det daglige, men må ha det på lengre turer. Ser at 5meter kabel er i korteste laget.
Skal kjøre til fjells i helgen.
Skal bli interessant å se hvordan høydemeter påvirker forbruket.

Hehe.... Turen Verdal - Stjørdal via Steinkjer.... Her snakker vi omvei :-)
Meget bra forbruk da, TMS holder hva den lover (500km)


Charlie

Sitat fra: Lurven på fredag 13. september 2013, klokken 17:45
Lading med 13 A fungerer greit.
Turen Verdal - Stjørdal gikk via Steinkjer i dag tidlig.
Brukte 177W/km , inkludert et par 'drag'.
Retur ga 169W/km.
For min del tror jeg ikke jeg trenger større ladekapasitet i det daglige, men må ha det på lengre turer. Ser at 5meter kabel er i korteste laget.
Skal kjøre til fjells i helgen.
Skal bli interessant å se hvordan høydemeter påvirker forbruket.

Jepp, så deg i morges på min tur mot Steinkjer. Det gjorde dagen min å se en perlemors hvit TMS for første gang. Jeg var i forbiparten litt i tvil om det var en "vanlig" hvit eller perlemor. Innrykket mitt var at hvit gjør bilen STOR. Det gjør forsåvidt ingen ting, men jeg er mer keen på at TMS´en ser sportslig ut. Kanskje jeg skal gå for plan B og bestille blå, det er så mange nordtrøndere som tydeligvis skal ha perlemor, og man vil jo skille seg litt ut..... Valgets kvaler...

Kanskje du Lurven kan si noe om hvor fornøyd du er med perlemor...innfrir den forventningen?

Gladtrd

Noen i distriktet som har fått pris på solfilm for Teslaen?

Var innom Riis Bilglass på Verdal, men de turde ikke å ta på seg jobben på en Model S grunnet mye elektronikk i bilen.
Riis Bilglass på Stjørdal kom med positiv tilbakemelding og gav en pris på ca 7500,- fra B-stolpe og bak... +1000,- for sideruter foran.

Noen andre tilbud i distriktet?
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017
Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017
Tesla Model III - RN107911798

Cowboystrekk

Noen som har hørt med Tevo ang vinterdekk\felg? Jeg tenker seriøst på å drite i dekkpakkene til Tesla og kjøpe R2 med f.eks felg fra byttdekk.no sparer over 5000,- og får i mine øyne penere felger, men hadde vært kjekt om noen visste hva Tevo kan tilby? Jeg kan sende dem en mail og så kan evt de som har hørt med dem si ifra. Jeg kan si at jeg snakker på vegne av flere i regionen :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Arnta

Sitat fra: Gladtrd på tirsdag 17. september 2013, klokken 14:48
Noen i distriktet som har fått pris på solfilm for Teslaen?

Var innom Riis Bilglass på Verdal, men de turde ikke å ta på seg jobben på en Model S grunnet mye elektronikk i bilen.
Riis Bilglass på Stjørdal kom med positiv tilbakemelding og gav en pris på ca 7500,- fra B-stolpe og bak... +1000,- for sideruter foran.

Noen andre tilbud i distriktet?

Har du hørt med GV reklame i Verdal? Jeg har benyttet meg av de et par ganger. Betalte 6000,- for alle rutene på Skoda Superb. 5års garanti.
Model S 85 Pearl White

Sten

Hei

Vurderer å bestille Tesla. Har bestilt prøvekjøring. Jeg bor i nord trøndelag, så tenkte det var like greit å poste et innlegg her hvor det er personer fra samme landsdel:) Det som jeg foreløpig er usikker på er kvaliteten:) har lest litt på forumet her at det har forekommet en del feil. Jeg så foreks en demo bil i bergen hos tesla som hadde dugg på innsiden av baklyktene.. Smal sak å ordne opp i det, men hvordan er da resten av kvaliteten på bilen... Men til dere trøndere som har handlet og gjerne fått bilen, hvordan erfaring har dere med tesla butikken i trheim? Å ikke minst bilen dere har kjøpt:)? Spekulerer også litt på hvilken utgave man skal gå for...men det må jeg vel klare å finne ut av:) ja en ting til, utstillingsbilen i bergen lukket ikke panseret må en "mjuk" måte...var som å smelle igjen panseret på en gammel bil... Men mulig det var noe galt med den..

Gusse

#82
Sitat fra: Sten på fredag 20. september 2013, klokken 09:10
Hei

Vurderer å bestille Tesla. Har bestilt prøvekjøring. Jeg bor i nord trøndelag, så tenkte det var like greit å poste et innlegg her hvor det er personer fra samme landsdel:) Det som jeg foreløpig er usikker på er kvaliteten:) har lest litt på forumet her at det har forekommet en del feil. Jeg så foreks en demo bil i bergen hos tesla som hadde dugg på innsiden av baklyktene.. Smal sak å ordne opp i det, men hvordan er da resten av kvaliteten på bilen... Men til dere trøndere som har handlet og gjerne fått bilen, hvordan erfaring har dere med tesla butikken i trheim? Å ikke minst bilen dere har kjøpt:)? Spekulerer også litt på hvilken utgave man skal gå for...men det må jeg vel klare å finne ut av:) ja en ting til, utstillingsbilen i bergen lukket ikke panseret må en "mjuk" måte...var som å smelle igjen panseret på en gammel bil... Men mulig det var noe galt med den..

Hei!
Har for min del ikke fått bilen enda, men har hengt rundt forumet en del, samt vært innom både i København og i Trondheim. Først mitt inntrykk av Trondheim. Kjempe service! Trivelig og dyktig når jeg var innom å prøvekjørte. Hadde med fruen, men hadde ikke bestilt ekstra time. Likevel fikk hun kjøre en ekstra runde etter at jeg hadde kjørt testrunden min. I forkant og i etterkant har sjefen i Trondheim svart godt og ordtlig på mine spørsmål. Må sies at de sikkert er litt stressa for tiden, nå når alle bilene suser inn for levering, så de er sikkert litt vanskeligere å få noen lengere samtale med sjefen selv :) Sånn som jeg har forstått det, så deler de fleste min mening om at Trondheim har god service.
Når det gjelder testbiler, så kan dette være litt ymse. De får veldig mye medfart, og mange av dem har faktisk hatt en del sjåfører og timer på vegen. Det blir litt forskjell i slitasje når så mang skal klå, rive i rattet, slå panseret igjen feil etc for å "sjekke" kvaliteten, kontra din egen der du vet hvordan ting skal håndteres. Dessuten kan det hende at det henger igjen noen US modeller. US modellene er litt anderledes. Det har vært en god del forbedringer på Europa bilen. Det dukker opp en del feiler etterhvert. De er listet i en post på forumet her. De fleste tar dette med knusende ro. Det er ikke så uvanlig med litt feil på en bilserie, selv ikke blandt de store som har vært i markedet siden hjulet ble oppfunnet. Samtidlig så må man vel se på seg selv litt som en pioneer, som tråkker vei. Det viktigste for meg ihvertfall er at feilene blir rettet opp(noe jeg ikke er i det minste tvil om at Tesla Norge og Elon Musk selv er veldig opptatt av å gjøre), og at jeg får en bil som er noe av det helt ekstraordinære. En bil jeg aldri hadde tatt meg råd til å kjøpt meg, hvis det ikke hadde vært for avgiftsfritak og ikke minst null drivstoff. Strømforbruk er barnslig lite+at Tesla er allerede godt igang med sitt gratis supercharger nettverk i Norge. Ser i løpet av vinteren 2014, så beveger de seg nordover også. Klart dette er i utgangspunktet for langkjøring.
Jeg valgte en standard 85 utgave fullpakket med alt av ekstrautstyr untatt 21". Hvorfor? For meg var det heller en fullspekket 85kw, enn en ribbet performance utgave. Hvorfor droppe 21"? Synes 19" er lavprofil nok+at jeg er mere opptatt av kjørekomfor, og tror 21" vil gi en del mere vegstøy+at det drev prisen oppover. Når det er sagt så må jeg få si at 21" ser stilig ut:)
Hvorfor ikke 60kw? Bor såpass grisgrent at jeg gjerne vil ha såpass med km å gå på(dessuten var supercharger nettverket noe mere usikkert når jeg bestilte). Tar også med i beregningen at vi ikke vet sikkert hva som skjer med effekten i batteriet i årene fremover. Hvor mange prosent taper de seg? La oss si at jeg mister feks 20% etter 8år, så skal det gå greit med en 85kw, men med en 60kw så hadde det blitt for lite rekkevidde igjen for meg. Det er som sagt for tidlig å si, men jeg gjikk for 85kw å det hadde meget lite utslag på billånet;)
Min anbefaling er: kjøp!
Det er mye stoff omkring Tesla nå her på forumet, mange har begynt å fått bilene sine. Råder deg til å lese deg opp, se youtube filmer. Se instruksjonsfilmen på Tesla sine sider.
Lykke til:)

Sten

For øyeblikket så er jeg på god kurs mot et eventuelt kjøp. Må bare lese meg opp litt om bilen, og erfaringer fra de som har mottatt bilen. Har bestilt prøvekjøring i slutten av oktober. Noen som har prøvd bakovervendt barnesete med isofix i tesla'n? For å lade bilen, kan man da plugge i en vanlig stikk med 16A el må man ha en elektrikker på besøk?:) har forøvrig 440V inn til husveggen... Noen av dere her i nord trøndelag som vet om det er planlagt utbygging av ladestasjoner? Tenker da på ladestasjon hvor man ladder fra nesten tomt batteri til fult iløpet av en time...

MrUnderhill

#84
Du kan lade med vanlig stikkontakt (Schucko), med 230V 13A. Denne vil gi nok strøm for de fleste. Oppgradering til 3fase 400V 16A (rød industrikontakt) koster fra 6.000 og oppover.

Tesla har en kalkulator som viser ladehastighet med forskjellige ladeløsninger:
http://www.teslamotors.com/no_NO/charging#/calculator

OleJA

Sitat fra: Sten på fredag 20. september 2013, klokken 14:18
Noen av dere her i nord trøndelag som vet om det er planlagt utbygging av ladestasjoner? Tenker da på ladestasjon hvor man ladder fra nesten tomt batteri til fult iløpet av en time...

Tesla sitt superlader utbyggingskart indikerer at det kommer superladere nordover 'Winter 2014'. Antar at de da mener Vinter 2014/2015

http://www.teslamotors.com/no_NO/supercharger
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

valvolainen

Legg for all del merke til hvor det kartet slutter - Skal være rom for tvil om hvor den nordligste blir. Dette er nok ikke en feil i snipping av kart. Synes godt de kunne tatt med HELE landet i den oversikten. Om enn bare for å vise at de ikke gidder å bygge ut lenger nord enn xxxxx.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Gusse

Takk til Larsr for at jeg fikk titte på bilen i kveld når du passerte Høylandet, og takk for en trivelig Tesla-prat:)
At treffet faktisk foregikk utenfor den Statoilstasjonen jeg legger igjen ihvertfall halvparten av mine drivstoffkroner kan vi vel kalle ironisk:)
Artig at vi har bestillt nøyaktig samme bil. Akkurat samme utstyrspakke med barneseter og 19" felger,sort piano dekor, sort nappa skinn,panorama tak.....sikle sikle:) Eneste som skiller bilene er lakken(Larsr nydelig blå, og mine multicoat rød). Glemte å spørre deg Lars, valgte du dobbeltlader? Om så er også den delen spec også likt;)
Uansett kjempe trivelig start på helgen:))

Gusse

Hei!
Det er så mye snakk om detailing og oppshining av model s'n.
Noen av dere med Nord-Trønderne som har gjort/erfaring med dette?
Er dette viktig?
Er det noen i Nord-Trøndelag som yter en slik tjeneste, som dere vet er dyktige? Når bør man gjøre dette, og hvor mye må man regne med at dette koster?

D.O

Nå er vel Stjørdal akkurat innenfor grensen og der har de swisswax
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA