Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading i glisgrendte strøk

Startet av Gusse, onsdag 12. juni 2013, klokken 10:21

« forrige - neste »

jalias

Som jeg skrev lengre opp her, snakket jeg med EV Power for litt siden. Svaret jeg fikk derfra var " Vi har en plan!"
Det synes jeg var et flott var :) Skal utdype dette senere, når jeg får innsyn i den planen.
Fikk i alle fall inntrykk av at planen skulle omhandle hurtiglading type 2, noe som passer TMS bra.

haldorh

Noen som har undersøkt dekk/felgpakker lokalt? Tevo dekk er jo ett alternativt i NT.
x-Miev 2011
X-tesla model s 85 2013. modell s 85 2014

jalias

Sitat fra: haldorh på fredag 30. august 2013, klokken 11:49
Noen som har undersøkt dekk/felgpakker lokalt? Tevo dekk er jo ett alternativt i NT.

Da jeg snakket med selger på Tesla i Trondheim sa han at de hadde en avtale med Lade dekk service, men ingen detaljer.
Hadde vært greit å sjekka litt rundt dette.
Forslag: De nærmest Trondheim sjekker Tesla, Verdal sjekker Tevo, Namsos sjekker Dekkmann, Steinkjer sjekker Vianor og vi andre venter på svar ;D

Gusse

Hvem kjørte akkurat forbi Grong langs E6 med en rød model s?
:)

D.O

Var den signatur rød? Møtte en i Mosjøen,og den tilhører visst i Brønnøysund.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

freddy

Er en signatur rød på Levanger som jeg har møtt to ganger denne uka, en gang i sentrum og en gang på Moanflata på vei inn mot byen. Ift dekk er det jo Vianor på Levanger også med stort nettverk.
P85+ - sølv - grå felg - sort interiør -  panorama - tech - park - lyd - lys - hylle.  Bekreftet 09.07. VIN:18595 - Leveres 16.12
Levanger, NT

Gusse

Såfremt at ikke sola spilte meg et puss, så var denne multicoat red ja.
Kanskje noen sørfra hadde en lengere tur? Eller at noen forflytter en bil nordover for prøvekjøring?

jalias

Ok, hvordan ligger vi ann i å finne dekkforhandler i Trøndelag som leverer vinterdekk/felger til TMS?

Bjørn

Skal sjekke med Dekkmann her på Namsos idag.. men erfaringsvis så blir dem slått i støvlene på pris av Tevo her..

jalias

Sitat fra: Bjørn på onsdag 04. september 2013, klokken 10:25
Skal sjekke med Dekkmann her på Namsos idag.. men erfaringsvis så blir dem slått i støvlene på pris av Tevo her..

Kan du sjekke med Tevo også, slik at sammenligningen blir grei?

Bjørn

Sitat fra: jalias på onsdag 04. september 2013, klokken 12:55
Sitat fra: Bjørn på onsdag 04. september 2013, klokken 10:25

Kan du sjekke med Tevo også, slik at sammenligningen blir grei?

Da har jeg sjekket litt her på Namsos..
Var hos: Tevo, Dekkmann og Lade Dekkservice Namsos..
Felger i 21" var det så labert utvalg av at jeg ser bort fra dem foreløpig. 20 og 22" er vist enklere å finne.

Når det gjelder 245/35-21" dekk, historien litt det samme.. men dette er det jeg fant:

Lade Dekkservice Namsos,
Pirelli TL P zero                   18700.-
Michelin Pilot Super Sport      15700.-
Federal                                7393.-

Dekkman,
Pirelli P zero                       15600.-
Michelin Pilot Super Sport     16500.-

Tevo
førte ikke 21" dekk eller felger..

Prisene er for 4 hjul ferdig på bil..

Tror jeg fortsetter å bruke dekkonline.com  ingen som slår dem på pris..! kjøp 4 stk å få dem levert på døra uten pristillegg. men du må ordne oml selv.

Gladtrd

Hentet min svarte P85 idag ... Fy flate for en maskin !!! En lang ventetid er endelig over :)

Savner som mange andre 32A/230V- og 16A/400V-kladdene, men har per dags dato bare 16A kurs hjemme for å lade så det er ingen krise.
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017
Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017
Tesla Model III - RN107911798

Arnta

Sitat fra: Gladtrd på mandag 09. september 2013, klokken 22:49
Hentet min svarte P85 idag ... Fy flate for en maskin !!! En lang ventetid er endelig over :)

Gratulerer!  :D Hvor i Nord-Trøndelag blir din bil å se etter veien?
Model S 85 Pearl White

Gladtrd

Sitat fra: Arnta på mandag 09. september 2013, klokken 23:00
Gratulerer!  :D Hvor i Nord-Trøndelag blir din bil å se etter veien?

Bilen står i Steinkjer, men vil nok gå en del mellom Steinkjer og Trondheim fremover.

Mange morsomme blikk langs veien fra Trondheim idag, samt mange som snudde seg og så på bilen rundt om i ettermiddag.  8)
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017
Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017
Tesla Model III - RN107911798

jalias

Sitat fra: Gladtrd på mandag 09. september 2013, klokken 22:49

Savner som mange andre 32A/230V- og 16A/400V-kladdene, men har per dags dato bare 16A kurs hjemme for å lade så det er ingen krise.

Gratulerer :-)  må nok vente enda 4 mnd jeg da. Hva med en titt i Steinkjer i morgen? ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA