Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model S - reservasjonsoversikt

Startet av ebbrey, tirsdag 11. juni 2013, klokken 19:42

« forrige - neste »

Ingebrigt

Sitat fra: Teslafrank på mandag 27. mai 2013, klokken 22:17
Vi får Guds skyld håpe på at de får e*-merking (EU). Får den kun nasjonal godkjenning, kan det by på problemer å få registrert den i et annet land senere. Dette er faktisk en av fordelene med momsfritak/engangsavgift, vi har hele Europa og deler av resten av verden som bruktbilmarked.

Om den får nasjonal godkjenning, kan den med sannsynlig kun selges videre i Norge som brukt. Det er veldig dumt i så fall.
Etter EU direktiv attenhundreogsurkål eller hva det nå het er nasjonal typegodkjenning godtatt i EU land ved bruktimport. En annen ting er at No bilene er sammenstilt utenfor EU/eøs og det da kan påløpe toll.

cdabel

P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

laumb

_Tror_ dessverre ikke det er en fullspecca EU-modell. Vil tro at da ville den hatt parkeringssensorer - ser ikke det på den. :(

jkirkebo

Sitat fra: laumb på torsdag 30. mai 2013, klokken 11:56
_Tror_ dessverre ikke det er en fullspecca EU-modell. Vil tro at da ville den hatt parkeringssensorer - ser ikke det på den. :(

Musk har sagt at han ikke liker utseendet på parksensorer, så jeg blir ikke overrasket om de har klart å montere de fra innsiden uten hull i støtfangeren.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

mortyeriksen

Jeg var akkurat innom Alnabru og siklet litt + booket prøvekjøring i juni. De mente at de var i rute med produksjonen og at den første EU-demobilen kommer om ca. en måned.
Tesla Model S (#2923), Levert 20. nov, S85, rød med sort skinn, 19", pano, ekstra seter, tech, parksensor, luft, lys, lyd, pakkehylle

Amper

jeg har sett bilder av TMS med parkeringsensorer.. ikke pent på TMS heller.. nesten litt tja til parksensorer siden en kommer langt med litt speil og kamera.. 
P85D :o)

RunarBT

Sitat fra: Amper på torsdag 30. mai 2013, klokken 17:07
jeg har sett bilder av TMS med parkeringsensorer.. ikke pent på TMS heller.. nesten litt tja til parksensorer siden en kommer langt med litt speil og kamera..

Har bare sett bilder av ettermonterte parkeringssensorer eg, samme du kanskje har sett? Trur neppe tesla model s med originale parkeringssensorer finnes enda, da det er på eu modellen som først produseres i juni.

RSandven

Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Jimpec

Her er en mail angående typegodkjenning av Model S i Norge.

Fra: Richard Colley [mailto:rcolley@teslamotors.com]
Sendt: 19. mars 2013 23:40
Til: Publikumstjenester; Firmapost
Emne: Tesla Motors Model S - Type Approval for Norway
Viktighet: Høy

Good Morning,

My name is Richard Colley and I am responsible for the EU Whole Vehicle Type Approval of the Tesla Model S. I would like to understand if there are any additional National Type Approval Activities that I need to complete so vehicles can be registered in Norway?

We will have the EU Whole Vehicle Type Approval issued by May 1st and all Norway vehicles will be issued a Certificate of Conformity in accordance with 2007/46/EC. Please advise if there are any other requirements.

Please do not hesitate to contact me if you require more information.

Thanks

Richard

Kind Regards,

Richard Colley | Senior Homologation Engineer
45500 Fremont Blvd | Fremont, CA 94538
p +1 510.249.3022 | c +1 415.994.1797 | f +1 650.681.5104 | e rcolley@teslamotors.com

2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Cronos

Hjelp! Endrer parkeringssensor utseendet 'betydelig' på TMS? Jeg som var ganske lunken i utgangspunktet med folk sa jeg "måtte" ha det..
Nå får jeg kanskje en ting jeg egentlig ikke vil ha og som i tillegg trekker ned på estetikken... :S

P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert

stjernen

Har en kollega som har bestilt Model S gjennom Ferdinand men tidlig resevasjonsnr. Hun forteller meg at Ferdiand opplyser om at ingen biler kommer før SEP/OKT. Jeg syntes dette hørtes meget merkelig ut, og motstrider en rekke andre kommentarer her inne som snakker om Juni/Juli.

Noen som har hørt noe tilsvarende?
Vil unødig sende ut falske rykter....håper noen kan avbekrefte dette

Øyvind.h

Sitat fra: Cronos på torsdag 06. juni 2013, klokken 12:26
Hjelp! Endrer parkeringssensor utseendet 'betydelig' på TMS? Jeg som var ganske lunken i utgangspunktet med folk sa jeg "måtte" ha det..
Nå får jeg kanskje en ting jeg egentlig ikke vil ha og som i tillegg trekker ned på estetikken... :S
Det er vel ingen som har sett hvordan Teslas parkeringssensorer ser ut? Noen kan ha sett amerikanske biler som har fått det ettermontert, men meg bekjent har ingen fått dette fabrikkmontert.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

D.O

Sitat fra: stjernen på torsdag 06. juni 2013, klokken 12:35
Har en kollega som har bestilt Model S gjennom Ferdinand men tidlig resevasjonsnr. Hun forteller meg at Ferdiand opplyser om at ingen biler kommer før SEP/OKT. Jeg syntes dette hørtes meget merkelig ut, og motstrider en rekke andre kommentarer her inne som snakker om Juni/Juli.

Noen som har hørt noe tilsvarende?
Vil unødig sende ut falske rykter....håper noen kan avbekrefte dette

Forespurte litt i forbindelse med min bestilling og den personen jeg pratet med hos Tesla sa at i juni kom de første leveransene og da skulle også finansieringsbiten være i orden.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

acschmi

Tesla Norge bekreftet i dag min Signature for levering i løpet av juli (til kunde)

ArneS

Sitat fra: acschmi på torsdag 06. juni 2013, klokken 23:52
Tesla Norge bekreftet i dag min Signature for levering i løpet av juli (til kunde)

Spennende. Ser ut til at ting begynner nå.
Jeg har fått denne på mail fra England:

Dear Arne,
Your Model S is for production in June now scheduled and will be delivered in July/August this year.

Enjoy the last weeks of waiting ;)
P85+ Signature (solgt)
P85DL

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA