Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladestopp ved 80 %

Startet av Sponzo, mandag 10. juni 2013, klokken 08:58

« forrige - neste »

Sponzo

Endelig noen gode bilder av pakkehyllen:
http://www.edmunds.com/tesla/model-s/2013/long-term-road-test/2013-tesla-model-s-cargo-cover-arrived.html

Er der andre her på forumet som har bilder av pakkehyllen så post - please.  :)

Håper at denne kan dempe noe av dekk støyen fra bakhjulene som kommer fra bagasjerommet.

Havebigfun

Ser bra ut denne- ettersom den er fast og ikke noe tynn folie kan vi regne med at den tar en del av den høyfrekvente lyden fra bakhjulene :)

Gladtrd

Så litt på denne pakkhylllen i den svarte da jeg var i Trondheim og prøvekjørte.
Jeg synes den kunne vært litt bedre utformet, virket nesten litt "hjemmesnekret", men demper sikkert lyden godt. Det var noe rart oppheng i forkant kunne vært litt bedre løsning på dette kanskje? Fikk desverre ikke til å ta noen bilder av dette.
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017
Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017
Tesla Model III - RN107911798

Epleskreller

Er det sånn at denne hyllen også passer til å ligge rett over barnesetene når de er nedslått?dvs at pakkehyllen ligger nede i bagasjerommet for å få flagg gulv og at man kunne hatt to stk?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Kallagtunet

Etter det jeg forstår er det plass til den i frunken ikke i bagasjerommet hvis den ikke er i bruk.

gbzdoc

Sitat fra: Epleskreller på lørdag 25. mai 2013, klokken 16:40
Er det sånn at denne hyllen også passer til å ligge rett over barnesetene når de er nedslått?dvs at pakkehyllen ligger nede i bagasjerommet for å få flagg gulv og at man kunne hatt to stk?

Når du legger ned barnesetene så blir gulvet uansett flatt. De går ned i fotbrønnen, og det følger med en plate/lokk som du ka legge over.

Mao. trenger du ikke noe ekstra hattehylle eller annet for å få flatt gulv. :)

Hyperstress

Til dere som har fått bilen:

1. Er pakkehyllen ok, eller virker den hjemmesnikret?
2. Så på noen bilder at det var svai på den. Er det fare for at den siger, eller må den isåfall ha blitt mishandlet den jeg så?  ;D
2. Har du testet kjøring med og uten pakkehylle? Demper den støy fra bakhjul?
3. Er det plass til den i frunken når den ikke er i bruk? Er det isåfall plass til både den og "lokket" til brønnen i bagasjerommet?
4. Kan pakkehyllen være montert samtidig med at barnesetene er oppe?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

glaserud

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 07. september 2013, klokken 13:59

2. Så på noen bilder at det var svai på den. Er det fare for at den siger, eller må den isåfall ha blitt mishandlet den jeg så?  ;D
3. Er det plass til den i frunken når den ikke er i bruk? Er det isåfall plass til både den og "lokket" til brønnen i bagasjerommet?

1. Ja, gir solid inntrykk. Hard plate med knekk bakerste (tredel?).
2. Ikke svai på min.
2. (telling er ikke greit ;) ) Ikke testet, men erfaring fra andre biler sammen med støyprofilen i S tilsier at den skal dempe.
3. Ikke testet, tipper "nei"
4. Ikke barneseter.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

t0ffluss

Teit spørsmål, men greit å være helt sikker.

Denne hattehyllen regner jeg med passer i alle TMS``er? (altså må ikke være bestillt fra fabrikk).

Ser dette tilbehøret ann, mulig jeg kommer til å etterbestille den i såfall.
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

Cirion

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 07. september 2013, klokken 13:59

1. Helt ok.
2. Den siger ikke, men jeg tror ikke det er beregnet at det skal være en pakke hylle. Hattehylle er dog riktig navn.
3. Ja det god plass til den i frunk'en samt brønnlokket, men det passer også i selve brønnen.
4. Ja den passer fint med både setene oppe og nede. Men selvsagt, kan den ikke brukes mens noen sitter der.
    Nakkestøttene vil synes, og det er spor til hattehyllen så den sitter like flush med setene der.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Cirion

Sitat fra: t0ffluss på søndag 13. oktober 2013, klokken 15:19
Teit spørsmål, men greit å være helt sikker.

Denne hattehyllen regner jeg med passer i alle TMS``er? (altså må ikke være bestillt fra fabrikk).

Ser dette tilbehøret ann, mulig jeg kommer til å etterbestille den i såfall.
Ja, du kan rappe en fra enn annen om du vil  :o
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

satheesh.net

Får man kjøpt denne hattehyllen i Norge nå? Altså, kan man få denne levert når man henter bilene fremover uten å ha lagt den til ved bestilling? Eller er det kanskje lagervare slik at man kan gå innom en Tesla Store å kjøpe den over disk?

Voll1

Jeg ble lei av at pakkehyllen var i veien hver gang jeg skulle legge noe i trunken. Fant noen modifikasjoner på amerikanske forum, men de innebar både kroker, spesial-lim, lakkering, etc. Det enkle er ofte det beste. Fant en "gummistrekk-snor" på en gammel ryggsekk, lagde en knute i ene enden som ble hektet mellom plastdeksel og bakvindu. Boret et 3 mm hull i bakre hjørne på pakkehyllen og tredde gummistrekk-snoren gjennom hullet og lagde en ny knute. Litt justering på snorlengde måtte til, før jeg fikk det til å fungere perfekt.  :)  Se bilder.
Model S  2013-2018
Model X  2017-

laumb

Goooood shit! Jeg også må lage meg noe sånt etterhvert!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA