Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Leaf fra Sandnes til Flekkefjord?

Startet av klumpen, lørdag 08. juni 2013, klokken 16:41

« forrige - neste »

klumpen

Hei,

Kjenner dere til om det er mulig å få ladestasjonene i Sverige og Danmark inn på Carwings/Navigasjonen i Leafen?
Er det elbil.no som feeder Nissan med lastestasjonene her i Norge?
2012 Nissan Leaf. Gått 50.000. - solgt
2014 Tesla Model S 85

Lars C. Krogenæs


Svar på spm. B:

Det er NOBIL som er databasen med ladeplasser, og som nissan henter data ut ifra.

NOBIL er initiert, utviklet og forvaltes av Norsk Elbilforening (elbil.no), men finansiert og eid av Transnova.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

elgen

Er det noen som vet om dette har blitt gjort sånn at man kan lade bil i Danmark nå i ferien? Jeg vet om flere som skal på elbilferie til Jylland.
Bor i Oslo, like ved ladestasjonen i Hansteens gate, Vika.

Lars C. Krogenæs

Her er hva Elbilforeningen skrev om lading i Danmark i fjor:
http://www.elbil.no/mennesker/692-det-er-dejlig-a-vaere-norsk-elbilist-i-danmark

Kjenner jeg Snorre rett, kommer det en liten oppdatering i denne tråden i løpet av kort tid :-)

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Lars C. Krogenæs

#4
Les mer om hvor Dejlig det er med elbil i Danmark her:

http://www.elbil.no/mennesker/1022-fantastisk-danmark-ferie-med-leaf

og ikke minst i denne tråden på forumet her:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8188.msg96541.html#msg96541

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Joakim Sveli

I morgen drar vi på familieferie, 2 voksne og 2 barn, i Leaf til Danmark. I bagasjen har vi ladekort fra Clever og 2,5m2 skjøteledning.

Synd vi ikke få lade på båten til DFDS, slik at vi stiller fulladet i Køben. Dette er noe Elbilforeningen burde ta opp med rederiene. I følge Jostein Grav Ween i DSB er det ikke noen større risiko for brann forbundet med normallading AC >10A av elbiler i lukkede rom enn med fossilbiler og deres drivstofftank. Dette gjelder nye, masseproduserte elbiler.  Forskjellen ligger i håndteringen av eventuell brann.

Hvis ikke det er økt risiko, hvorfor skal da elbiler nektes lading på overfarten?
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA