Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: SOC-meter for Android

Startet av AttackOfTheMac, torsdag 06. juni 2013, klokken 23:38

« forrige - neste »

glaserud

Gått fra kremfarget skinn i A6 til sort skinn i Ford Kuga. Umiddelbare ting jeg har merket meg:

Krem: Misfarger relativt lett, og over tid. Plutselig en dag ser man det og tenker "Oi, dæven".
Sort: Ikke hatt den lenge nok til å merke misfarging (1 mnd), men det er veldig mye mer tydelig med alt av rusk (sand, etc.). Positivt, for nå er det så lett å se når det er rent etter støvsuging.

That being said, så har jeg et litt større arsenal med rengjøringsmidler nå enn da jeg hadde A6en. :)
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Harlex

Har lyst skinn i bmw-en min nå... Veldig fint og stilfult men var aldri i tvil om at jeg skulle ha svart i Tesla-en. Har hatt mørkt skinn (svart/mørk blå) i andre biler jeg har hatt og min konklusjon er relativt grei. Det er mye mer arbeid å holde lyst skinn fint. Ser fortere skittent ut og når det først blir slitt er det betydelig mer synlig enn mørkt...
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

TS

Sitat fra: Jejl på søndag 07. juli 2013, klokken 15:50
Hørtes tungvint og dyrt ut. Har du ikke bestilt med ekstra seter bak? Disse kan vel brukes f.o.m. 15 kg.

Tror det er mye billigere å eventuelt reparere skinn i framtiden, enn å trekke helt på nytt.

Barnesetene bakerst er for nødstilfeller for mitt tilfelle . Det er dårlig sirkulasjon av luft (Elon besvarte en kunde på Twitter som kommenterte at barna hans ble kokt bak der , at neste års modell skulle få fikset det. Meldingen ble så fjernet ...) Jeg bor ikke California, men må ta høyde for litt varme dager her også.Hvordan temperaturen er der ellers vet jeg ikke. og man ser ikke barna. Spesielt viktig fra 1-3år.(Hvorfor ikke inkludere et kamera og ventilasjonskanal bak der og legge på et par tusenlapper i barnesetepakken )

Ved valg av triste stoffseter nå,  tenker også på å oppnå bedre skinnkvalitet enn originalt på sikt. Skal ikke ha performance eller signatur, så går glipp av den fine fargede kanten og perforeringen av sitteputen slik jeg er vant til i dag.

Er det noen som vet om tekniske saker som gjør at omtrekking av setene skulle være noen utfordring?
Bakpartiet på forsetene er jo hardplast , så det blir kanskje som det er.

Regnestykke:
Ved å spare 10k nå, betaler jeg totalt ca 10k mer på sikt for oppgradering til nye skinnseter etter smak og behag.

Ref:
http://www.skinnassistanse.no/tjenester/bilinterior.html
"Omtrekking av seter:
Kanskje du har en ny bil som du av forskjellige årsaker ønsker å trekke om fra stoff til skinn? De fleste blir positivt overrasket over prisnivået på en slik omtrekking, det ligger rundt 20 000. Både arbeidet og materiell er av høy kvalitet."
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

ohh

Sitat fra: TS på mandag 08. juli 2013, klokken 22:58
Barnesetene bakerst er for nødstilfeller for mitt tilfelle . Det er dårlig sirkulasjon av luft (Elon besvarte en kunde på Twitter som kommenterte at barna hans ble kokt bak der , at neste års modell skulle få fikset det. Meldingen ble så fjernet ...) Jeg bor ikke California, men må ta høyde for litt varme dager her også.Hvordan temperaturen er der ellers vet jeg ikke. og man ser ikke barna. Spesielt viktig fra 1-3år.(Hvorfor ikke inkludere et kamera og ventilasjonskanal bak der og legge på et par tusenlapper i barnesetepakken )
Setene bak er ikke godkjent for barn under ca 3 år (fra 15 kg)
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Helidoc

Gjenoppliver et gammelt emne: Erfaringer med lyst skinn.
Jeg har bestilt en 85D, Titanium lakk, 2.gen seter med grått skinn. Sort alcantara i tak/stolper. Premium interiør.
Ser lekkert ut og gir en lys og fin kupé. Særlig liker jeg det grå skinnet i dørpaneler og under dashbordet i kontrast med det som alltid er svart. Prøvde en bil der alt var svart, og den føltes litt mørk og tung.

Men er det noen som har erfaring med det grå skinnet i 2.gen seter ? Blir det for lyst og dermed vanskelig å holde fritt for skitt, farge fra klær etc ?
Er en petimeter til å holde ting i orden, og ingen småunger som kravler rundt lenger. Tenker at det må da gå an å få kjøpt div. produkter som holder disse setene fine ?? Takknemlig for tips og erfaringer. Valgets kval om jeg skal endre til sort skinn før bestillingen låses...
VW e-Golf 2015
VW e-Golf 2017
Audi e-tron 55 quattro 2019 (kommer i mai)
TMX 90D 2016 solgt :-)
VW Alltrack med juksediesel 2012 - backupbilen

cstromme

Vi er ikke i tvil om at skulle vi bestilt ny bil så hadde vi igjen tatt lysegrått skinn. Det ser rett og slett mye mye finere ut (i våre øyne).

Blir litt avfarging fra dongeri over tid, men det forsvinner fort når man bruker 5 minutt med litt skinnprodukter. Husker ikke hva de jeg bruker heter, men kan nok finne det frem til senere.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

boppus

Har lysegrå nextgen i min 85D, levert for 4-5 uker siden. Nydelige seter.
Vurdér samtidig sort alcantara i tak, da gråfargen på lyse seter og lyst tak gir en dårlig match, synes jeg. Kombinasjonen lysegrå seter og sort tak er flott! (men smak og behag etc...)

Hadde lysegrå seter også i min forrige bil (ikke Tesla). Litt jeansfarge etter et par år, men vaskes greit av med dertil egnet stoff. Ikke noe å lure på.

EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

BMW850

Er veldig fornøyd med min, sorte Performance-seter og sort alcantaratak. Liker at det er litt huleaktig og "cosy" :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

josteinh

Har en rød Tesla med grått skinn. Perfekt kombinasjon etter min mening, men det blir smak og behag. Den er nå ca halvannet år og er gått snart 40000 km. Ingen tegn til slitasje eller misfarging på skinnet. Har behandlet og renset setene et par ganger underveis, men ellers ingenting.  Har også hatt to Volvoer med beige skinn tidligere, men misfarging fra klær eller annet var heller ikke noe problem der.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA