Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: SOC-meter for Android

Startet av AttackOfTheMac, torsdag 06. juni 2013, klokken 23:38

« forrige - neste »

AttackOfTheMac

Hei,

jeg tenker på å velge det grå skinnet. Dette er ganske lyst så jeg er redd for at det skal fort bli stygt.
Pga været kommer det inn en del drit og er ofte våt når man setter seg inn. Noen som har erfaringer med lyst skinn fra før ?

glaserud

Har lys beige i dag (audi). Foretrekker sort, men lydt har ikke vært noe problem. Litt lettere for å misfarges, men jevnlig vedlikehold løser det meste.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

19quiz76

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Cato76

Jeg har valgt sort skinn. Og ble skeptisk til lyst skinn da jeg såg hvor slitt det lyse skinnet på bilen i Oslo var når jeg kikket på den i April. Riktignok mange som har gått inn og ut av bilen, men tror det blir lettere og fikse slike slitasjer på sort skinn, dersom det skulle oppstå.  ???

Se bilder i linken:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6554.msg88270.html#msg88270
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Kristian

Jeg har bestilt med grått skinn fordi det gjør bilen mye lysere innvendig, og jeg synes det er mye flottere/hyggeligere enn sort skinn. Har tidligere hatt bil med grått skinn, og denne hold seg helt strøken i skinnet uten at jeg gjorde noen som helst i de årene jeg hadde den (er ikke spesielt flittig på vask av bil). Da hadde jeg ikke unger, det har jeg nå, men er ikke bekymret.

Nå kan det tenke seg at kvaliteten på skinnet i Tesla'n er dårligere enn MB, men dette vet jeg ingen ting om, og tror det da blir et problem uansett farge.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

frskby

Har bestilt selv med lyst skinn uten å være skeptisk.

Har nå hatt to biler på rad med helt lyst skinn - problemfritt.
Selvsagt blir det møkkete, men ikke noe problem å bli kvitt med egnede mider. Swissvax som det refereres til ovenfor her er meget gode produkter.
Renset selv mine seter i helgen som jeg trodde var rene var veldig skitne. Setene ble som nye etter behandlingen.

Synes kupeen blir mye triveligere med lyst skinn kontra alt i mørkt, så jeg er veldig fornøyd med valget på TMS også som er gjort mtp de erfaringer jeg har fra tidligere to biler med lyst skinn.
Tesla Model X 90D 2016-
Tesla Model S P85 2013-2016

Muffinman

Har selv valgt grått skinn. Synes kupeen blir for mørk og trist med det sorte, mens det aller lyseste blir...vel, for lyst. En kollega anskaffet seg nettopp en Leaf med hvitt skinn, og allerede er det med flekker et tema. Derfor styrer jeg unna det lyseste og går for mellomtingen.

Har for øvrig grått skinn i min nåværende bil som jeg kjøpte ny for 6 år siden. Fargen er vel en ørliten tone mørkere enn på Tesla``en, men jeg har aldri hatt noen problemer med at flekker i løpet av disse årene.

valvolainen

Morsomt dette!
Vi valgte bort grått skinn nettopp fordi vi har grått skinn i dagens bil.
Så utrolig trist det er innvendig.
Kanskje det hadde vært bedre hvis vi hadde hatt mye treverk innvendig, men alt er grått.
Da var det ikke vanskelig å velge lyst. (for oss)
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Stig O

Sitat fra: Cato76 på torsdag 23. mai 2013, klokken 09:04
Jeg har valgt sort skinn. Og ble skeptisk til lyst skinn da jeg såg hvor slitt det lyse skinnet på bilen i Oslo var når jeg kikket på den i April. Riktignok mange som har gått inn og ut av bilen, men tror det blir lettere og fikse slike slitasjer på sort skinn, dersom det skulle oppstå.  ???

Se bilder i linken:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6554.msg88270.html#msg88270
Tror disse problemplassene med slitasje blir fikkset på EU modellene. Snakket med Heidi tidligere og hunn kunne fortelle at det var gjort forbedringer(forsterkninger) på interiøret. Regner med at disse plassene hvor det slites mye ved inn og utstigning blir forbedret.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

TS

Haster med hjelp til beslutning her.
Kom med synspunkter og faglige vurderinger.. vurderer å trekke om setene senere
(Jeg rekker ikke å lese alle diskusjoner på nettet før bestilling..)

Må gjøre endelig konfig og sende til fabrikken i dag :

Har hatt tre biler med lyst/beige skinn (MB, Rover og nå Toyota ) i tillegg til én med svart.


Jeg er helt klar på at seg synes lyst/beige er finest og vil helst ha skinn, men..

Dette gjøre at jeg nå vurderer å VELGE BORT SKINN:
- Slitasje synes veldig fort (spesielt på lyst)
- svart skinn blir brennende varmt i solen. Direkte vondt med shorts..
- Tesla sitt Nappa skinn virker veldig sårbart
- Toyotaen jeg har nå har tydelige varige spor etter barneseter , der hvor de er strammet mot bakseteryggen til tross for beskyttelse. Ifølge folk i barnesetebransjen er det en generell utfordring...
- litt grus under en barnesko er nok til å ripe opp skinnet ved inn/utstigning
- På Standard S får man ikke perforfert sete, det blir litt klamt

(Bilen vil være grå , mulig foliert mørkeblå det første året:)

Jeg tenker slik:
Hva om jeg bestiller med stoff/skai nå, sparer 10k  og trekker om for 20k hos norsk salmaker om noen år når barneseter i baksetet er forbigående stadium?

Eventuelt trekke om kun forsetene nå, og baksetene senere (?)

Er det noen teknisk grunn til at det skal være en utfordring å trekke om setene ? (garanti , airbags, elektronikk, sensor i setet etc)
????

Har noen sett stoffsetene med egne øyne?

Er den noen delte erfaringer / tester i US og canada med stoffseter?


rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Jejl

Hørtes tungvint og dyrt ut. Har du ikke bestilt med ekstra seter bak? Disse kan vel brukes f.o.m. 15 kg.

Tror det er mye billigere å eventuelt reparere skinn i framtiden, enn å trekke helt på nytt.

valvolainen

Slitasje og misfarving på skinn går an å fikse.
ER enig i at det muligens kan være mer komfortabelt med stoff.
Men hva med dette scenarioet; du har stoffseter og er ferdig med barnesetebruk.
Hva skjer med sjokolade, drops og is, jord, grønske, osv?
Dette er jo myyyye enklere å få vekk fra skinnseter:=)

Behandle en gang i året med noe skinnlotion, så er de enkle å rengjøre.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

noto

Jeg hadde brunt skinn til siste øyeblikk, men fikk kalde føtter da jeg så slitasjen på en av demobilene. Jeg har ikke sett stoffsetene live, men gambler på at de har bedre holdbarhet enn Teslas skinn. Tror dessuten at komforten er bedre.

Wenche

#13
En venninde har like pen hvit skinnsalong etter minst 15 år. Skinn blir jo bare penere med årene, hvis det er ordentlig skinn/lær. Hvis mine hvite skinnseter blir slitt før 5 år, så krever jeg nye ihht garanti/ kjøpsloven  :)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

P85_Norway

Har en MB212 med lyst grått skinn, 2 år gammel, og førersete må rengjøres ofte for det blir blågrått. Mulig jeans setter spor. Jeg har også en MB SLK med sort skinn, og den er nærmest vedlikeholdsfri.
Hadde ønsket grått skinn i Model S hadde det ikke vært for disse erfaringer, men har valgt sort.
Sort Performance skinn med de røde kantene er fint til Multi Coat Red, som jeg har valgt.
Tesla M3 Performance

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA