Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Urskive

Startet av TorkEL10, torsdag 06. juni 2013, klokken 14:14

« forrige - neste »

TorkEL10

Veldig positivt at Tesla har ryddet opp i lydpakken og vinterpakken! Selskapet må kunne sies å være inne i en meget god steam! Kan vi håpe på flere gode nyheter, f.eks:
1. Gulvmatter blir standard?
2. Matter i bagasjerommene blir standard?
3. Konkurransedyktig garanti, minimum på nivå med selvutnevnt konkurrent BMW?
4. Gunstig pristilbud på vinterdekk / felger?
5. Gunstig pristilbud på understellsbehandling?
P2245

takktakk

Punkt 1 har vel EM tweetet at han tar tak i?

Punkt 2 vet jeg ikke.

Punkt 3 er kommunisert. 8 års garanti på batteri. 5 år/80 000 (det som inntreffer først) på bilen or øvrig.

Punkt 4 antar jeg vi blir spurt om like før henting

Punkt 5 er jo bare en plate. Og den må kunne skrus for swap. Tror du skal la den være. Da er det eventuelt hjulbuer igjen.

Eller....?
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

Muffinman

Har de virkelig ryddet opp i lydpakken? Siden i går har nettsidene plusset på DAB på standardanlegget og fjernet det igjen.

takktakk

Sitat fra: Muffinman på onsdag 22. mai 2013, klokken 21:29
Har de virkelig ryddet opp i lydpakken? Siden i går har nettsidene plusset på DAB på standardanlegget og fjernet det igjen.

Det vet jeg ikke. Vil tro at det er riktig at DAB er på lydpakken. Jeg er mer opptatt av om det er DAB+, noe som nevnes av forbausende få her inne. Første versjon DAB vil være som å få radio basert på Windows Vista...
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

Epleskreller

Sitat fra: takktakk på onsdag 22. mai 2013, klokken 21:40
Det vet jeg ikke. Vil tro at det er riktig at DAB er på lydpakken. Jeg er mer opptatt av om det er DAB+, noe som nevnes av forbausende få her inne. Første versjon DAB vil være som å få radio basert på Windows Vista...

Om jeg har forstått det rett så er forskjellen på DAB og DAB+ i software, dvs det kan fikses senere. Værre er det om man ikke har hardwaren til DAB i det hele tatt, da blir oppgradering til DAB+ værre. Om ikke DAB er en egen modul i TMS som ikke kan oppdateres over nett.

Dette svaret fikk jeg forøvrig for ca en mnd siden;
Når man bestiller lydstudiopakken vil man få DAB eller DAB+. Vi jobber mot å kunne tilby DAB+, men har ikke et klart svar per dags dato.

DAB blir det uansett kun med lydstudiopakken.

Da blir det lydpakke likevel på meg, siden det nå ser ut som om DAB er lydpakketing igjen, ref Muffinmann. Liten screenshot vedlagt fra nå..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Birger

Sitat fra: takktakk på onsdag 22. mai 2013, klokken 21:14
Punkt 3 er kommunisert. 8 års garanti på batteri. 5 år/80 000 (det som inntreffer først) på bilen or øvrig.

Se tråden http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7990.0.html. Den avtalen som nå foreligger gir 4 års garanti. Spørsmål er sendt Tesla ettersom det er oppgitt 5 år på deres norske WEB sider.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

stianrod

Sitat fra: TorkEL10 på onsdag 22. mai 2013, klokken 21:07
4. Gunstig pristilbud på vinterdekk / felger?

Var innom butikken i Trondheim tirsdag, og ang vinterdekk, ville det komme et tilbud på vinterdekk + felgpakke uten mva, fra Tesla i god tid før snøen kom.
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

OleJA

Dersom vinterdekk kan kjøpes Mva fritt som en del av bilen, så burde det vel være mulig å få til det samme med service avtale / utvidet garanti? (dvs. eks. Mva.)
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

TS

rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA