Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Mitt første halvår med Opel Ampera

Startet av Birger, torsdag 06. juni 2013, klokken 11:41

« forrige - neste »

Birger

I dag mottok jeg den europeiske garantiavtalen fra Tesla.

Der er det punkter som er interessante å nevne:

  • Er bilen mer en 30 dager i løpet av 60 dager utenfor den Europeiske garantisonen så slutter garantien å gjelde.
  • Garantien er satt til 4år/80000 kilometer (Den norske web'en hadde 5år/80000, spm sendt til Tesla)
  • Batterigarantien gjelder ikke lenger dersom batteriet utsettes for minus 30 i 24 timer.
  • .... legger til flere punkter dersom det dukker opp :-)
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

glaserud

"The environment or an act of God" <= Det var nytt å se "act of God" i en europeisk garantibok, gitt.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

kimlillebo

Sitat fra: Birger på onsdag 22. mai 2013, klokken 18:38
I dag mottok jeg den europeiske garantiavtalen fra Tesla.

Der er det punkter som er interessante å nevne:

  • Er bilen mer en 30 dager i løpet av 60 dager utenfor den Europeiske garantisonen så slutter garantien å gjelde.
  • Garantien er satt til 4år/80000 kilometer (Den norske web'en hadde 5år/80000, spm sendt til Tesla)
  • Batterigarantien gjelder ikke lenger dersom batteriet utsettes for minus 30 i 24 timer.
  • .... legger til flere punkter dersom det dukker opp :-)
Noe av dette er kjende stoff.
1. Dette blir ikke noe problem for min del
2. Denne har vel tidligere vert 5 år og ubegrenset på performance utgaven.
3. Dette gjelder kun dersom bilen står i mer en 24 timer i 30 minus UTEN ladning.

K.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

laumb

Så flott at Elon har sagt at "et hvert produkt der brukeren trenger å lese en brukermanual er ødelagt. Skjer det noe med batteriet på din Tesla, og du ikke har lest manualen, så er det Tesla sin feil" (selvfølgelig ikke på norsk, og ikke direkte sitert.).

Sånn sett er det uvesentlig om bilen har stått mer enn 24 timer under -30*C og batteriet er ødelagt. Du har ikke lest manualen og det er Tesla sin skyld at batteriet trengte en manual.

Var det forrige earnings call, om jeg husker riktig? Eller var det en blog post?

glaserud

Aiai... Denne var jo helt på jordet:

"New Vehicle
Limited Warranty does not cover any of the following:
• Any corrosion"

Ikke rustgaranti i det hele tatt?
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Nuvolari

Sitat fra: Birger på onsdag 22. mai 2013, klokken 18:38
I dag mottok jeg den europeiske garantiavtalen fra Tesla.

Der er det punkter som er interessante å nevne:

  • Er bilen mer en 30 dager i løpet av 60 dager utenfor den Europeiske garantisonen så slutter garantien å gjelde.
  • Garantien er satt til 4år/80000 kilometer (Den norske web'en hadde 5år/80000, spm sendt til Tesla)
  • Batterigarantien gjelder ikke lenger dersom batteriet utsettes for minus 30 i 24 timer.
  • .... legger til flere punkter dersom det dukker opp :-)

Ref spm 3, gjelder det også dersom bilen er tilkoblet 230v og batteriene forvarmes i hele perioden?

Det er jo mange steder i Norge man kan oppleve -30c.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

valvolainen

"The Battery, like all lithium-ion batteries, will experience gradual energy or power loss with time and
use. Loss of Battery energy or power over time or due to or resulting from Battery usage, is NOT
covered under this Battery Limited Warranty."

Så batterigarantien er ganske verdiløs med andre ord.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

AttackOfTheMac

Tesla har jo sagt at batterigarantien gjelder "uansett"

SitatExcept in the cases of a collision, opening of the battery pack by non-Tesla personnel or intentional abuse (lighting the pack on fire with a blowtorch is not covered!), all damage is covered by warranty, including improper maintenance or unintentionally leaving the pack at a low state of charge for years on end. The battery will be replaced at no cost by a factory reconditioned unit with an energy capacity equal to or better than the original pack before the failure occurred.

kimlillebo

Har dere fått dette på e-post nå?

K.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

Bonefish

Hva skal vi forholde oss til her, det som E.M lirer fra seg eller de offiselle dokumentene ???? Nå begynner jeg og lure på om jeg var litt kjapp med finalizing.......
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

valvolainen

Ja, men dette sier jo bare at hvis du er så dum / uheldig og fysisk ødelegger batteriet, så vil du få installert et som har minst like god kapasitet som det hadde fra før. (Eller like dårlig)

Det vil igjen si at hvis batteriet taper seg vesentlig over årene, så er det vårt problem.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

AttackOfTheMac

#11
Mitt sitat var hentet herfra :

http://www.teslamotors.com/no_NO/blog/creating-world's-best-service-and-warranty-program-0

Jeg håper Elon´s "ord" gjelder høyere enn det som står på papirene. (i praksis, loven følger jo kontrakten)
Jeg tenker at de ikke er oppdatert enda.

Kanskje en av dere som har signert kan sende inn en epost og høre?

AttackOfTheMac

Her er det som står i den amerikanske kontrakten :

SitatBattery Limited Warranty

The Model S lithium-ion battery (the "Battery") is an extremely sophisticated powertrain component designed to withstand extreme driving conditions. You can rest easy knowing that Tesla's state-of-the-art Battery is backed by this Battery Limited Warranty, which covers the repair or replacement of any malfunctioning or defective Battery, subject to the limitations described below. If your Battery requires warranty service, Tesla will repair the unit, or replace it with a factory reconditioned unit that has an energy capacity at least equal to that of the original Battery before the failure occurred. Your vehicle's Battery is covered under this Battery Limited Warranty for a period of 8 years or for the number of miles/km specified below for your Battery configuration, whichever comes first:
• 60 kWh - 125,000 miles (200,000 km)
• 85 kWh - unlimited miles/km
Despite the breadth of this warranty, damage resulting from intentional abuse (including intentionally ignoring active vehicle warnings), a collision or accident, or the servicing or opening of the Battery by non-Tesla personnel, is not covered under this Battery Limited Warranty.
In addition, damage resulting from the following activities are not covered under this Battery Limited Warranty:
• Exposing the vehicle to ambient temperatures above 140°F (60°C) or below -22°F (-30°C) for more than 24 hours at a time;
• Physically damaging the Battery, or intentionally attempting, either by physical means, programming, or other methods, to extend (other than as specified in your owner documentation) or reduce the life of the Battery;
• Exposing the Battery to direct flame; or,
• Flooding of the Battery.
The Battery, like all lithium-ion batteries, will experience gradual energy or power loss with time and use. Loss of Battery energy or power over time or due to or resulting from Battery usage, is NOT covered under this Battery Limited Warranty. See your owner documentation for important information on how to maximize the life and capacity of the Battery.

http://www.teslamotors.com/sites/default/files/blog_attachments/model_s_new_vehicle_limited_warranty.pdf

TS

Sitat fra: glaserud på onsdag 22. mai 2013, klokken 18:53
Aiai... Denne var jo helt på jordet:

"New Vehicle
Limited Warranty does not cover any of the following:
• Any corrosion"

Ikke rustgaranti i det hele tatt?

Det er i så fall "feigt... "
Nå er ikke det nødvendigvis noe stort problem iom at det er utstrakt bruk av alu. Les diskusjon:http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=6794.0
http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=6794.0
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Birger

Sitat fra: kimlillebo på onsdag 22. mai 2013, klokken 19:18
Har dere fått dette på e-post nå?

Jeg fikk garantien i e-post ja etter å ha etterspurt den. Den er versjon 1.0 og var klar "just nu"
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA