Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har noen kjøpt Euro-Leaf 2013? I så fall, hvilken pris?

Startet av Celter, torsdag 06. juni 2013, klokken 11:05

« forrige - neste »

Celter

Jeg er i tvil om jeg trenger denne i min Model S:

http://www.teslaccessories.com/Teslaccessories.com/Our_Products.html

Hva mener dere? Rapportene fra kjøperne av denne modellen fra "Teslaccessories" er meget gode.  Samme dekor og samme "stitching" som i bilen. Ser angivelig ut som det er en originaldel. Prisen for "custommodellen" er ca. 7000 NOK + frakt (og moms  >:()
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Dix Hallpike

Tror i så fall jeg går for denne fra Tesla. Usikker på pris, men tror denne blir billigere..

http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/drop-in-center-console
X100D. 6s. 2018
Pearl White. P85+. Trondheim. Levert 29.10.13. (Solgt)

glaserud

Tenker jeg prøver litt uten først og ser om jeg har et behov for det.
Teslaccessories sin er nok uaktuell av to grunner:
1. Synes ikke den er spesielt pen
2. Steike så dyr

Tesla sin ser i alle fall OK ut.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.


Muffinman

For min del er det upraktisk med et inngjerdet område av gulvet. Jeg har masse bom/fergekort og annet som jeg bruker til jobb som jeg ikke ønsker å ha liggende å slenge åpent, og det blir litt for langt å strekke seg til hanskerommet hver gang jeg trenger noe. Ikke er det spesielt pent med det området på gulvet heller, spesielt ikke hvis man skal ha noe liggende der. Mistenker Tesla for å ha laget det flatt der bare fordi de kan (og muligens for å spare en dollar eller to, hva vet jeg).

Så jeg har definitivt behov for en senterkonsoll. Men det jeg har sett så langt er ikke pent å se på, det ser ut som tredjeparts tilbehør som er slengt inn. For at jeg skal kjøpe en senterkonsoll, som jeg helt klart har behov for, må det komme noe som ser mer "originalt" ut, for å si det sånn.

Celter

Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på onsdag 22. mai 2013, klokken 18:46
For min del er det upraktisk med et inngjerdet område av gulvet. Jeg har masse bom/fergekort og annet som jeg bruker til jobb som jeg ikke ønsker å ha liggende å slenge åpent, og det blir litt for langt å strekke seg til hanskerommet hver gang jeg trenger noe. Ikke er det spesielt pent med det området på gulvet heller, spesielt ikke hvis man skal ha noe liggende der. Mistenker Tesla for å ha laget det flatt der bare fordi de kan (og muligens for å spare en dollar eller to, hva vet jeg).

For min del er det veldig praktisk med det området på gulvet. På langtur har vi gjerne med en del snacks, frukt, drikkeflasker osv. som blir stående rundt beina til kona. Mye bedre å samle dette i midten her. Kommer derfor ikke til å anskaffe midtkonsoll. Ang. småting som kort osv. så drikker ingen av oss kaffe. Dette kommer nok derfor til å havne i koppholderne, som uansett er dårlig plassert for sin beregnede bruk.

Sånn sett er det greit med åpent rom og mulighet til å kjøpe midtkonsoll. Alle får det som de vil ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

Gode argumenter for å beholde innhengningen som den er, men mitt behov dreier seg nok mer mot jobb enn mot langturer med kona. Antar likevel at jeg beholder rommet som det er siden jeg ikke har sansen for konsollene som er på markedet så langt. Så blir det plass til frukt :)

Tenker at Tesla kunne gjort så utrolig mye mer ut av interiøret på denne bilen - men det har jo et særpreg.

laumb

Egentlig ser jeg fordelen med originalkonsollen.
Har man 2 stk av den, så kan man ha "jobben" i en og fritid i en annen. Bare bytte midtkonsollen framfor å rydde bort jobbdrit når man skal på langtur.

JonI

Sitat fra: laumb på onsdag 22. mai 2013, klokken 20:41
Egentlig ser jeg fordelen med originalkonsollen.
Har man 2 stk av den, så kan man ha "jobben" i en og fritid i en annen. Bare bytte midtkonsollen framfor å rydde bort jobbdrit når man skal på langtur.


Hadde ikke du et meget stramt budsjett  :o
Bil: "Gråtass" P+ grå/grå/grå  (P2318)

Muffinman

Godt poeng, og man kan jo nøye seg med bare en og fjerne den når fritiden kommer. Men skal virkelig ikke konsollen monteres permanent, men bare settes nedi innhengningen? Om jeg skal ha konsoll vil jeg helst at den skal være fastmontert.

Stig O

Det blir Tesla sin konsoll på meg. Missliker sterkt det åpne rommet som er i dag. Synes tesla sin er både finere og mere praktisk. Glad de har kommet med en fin løsning på dette.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Havebigfun

Sitat fra: Muffinman på onsdag 22. mai 2013, klokken 20:57
Om jeg skal ha konsoll vil jeg helst at den skal være fastmontert.
Den bør vel være fastmontert- en slik hengende løs i fotrommet fremme kan være direkte skummelt- Således er festeanordningen et vesentlig aspekt ved disse konsollene.

HKS

Jeg kommer nok også til å gå for Tesla sin konsoll. Har ikke veldig sans for den åpne plassen som er der nå.
Tesla Model S 90D

laumb

Sitat fra: JonI på onsdag 22. mai 2013, klokken 20:57
Hadde ikke du et meget stramt budsjett  :o

Har uansett ikke jobben med i bilen. ;-)
Kontorrotter samler dritter på pulten. :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA