Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: SOC-meter for Android

Startet av silwee, torsdag 06. juni 2013, klokken 00:00

« forrige - neste »

silwee

Hei.

Mitt første innlegg handler om min ny anskaffete Citroen C-Zero

Den lader hele kvelden og natten gjennom, når jeg står opp om morgenen og skal kjøre står indikatoren aldri på mer enn 100 km. Sjeldent så mye. Stort sett rundt 90-95 km.

Jeg er ikke i nærheten av disse berømmelige 150km.

Noen som har en forklaring, kan det være noe feil med bilen (batteriet)

Takk for svar:D
Citroen C-Zero 2011
Fosil: Peugeot 307 SW

JohanH

Kjør forsiktig f eks jevn fart 80 km/h, la aldri nålen gå forbi det grønne feltet i ca 30 km. Så vil bilen din vise 130-140 km range når fulladet. Dette også forutsatt at du setter temp midt på (ikke hverken kulde eller varme) og AC slått av.

silwee

Men når jeg ikke engang har begynt å kjøre så bør vel indikatoren stå på 130-140 km??
Citroen C-Zero 2011

elektrolux

Bilen husker hvordan den ble kjørt sist, og regner ut rekkevidde ut fra det.

Har du oppoverbakke siste km hjem vil du slite med å få lang rekkevidde guessometeret ditt.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

silwee

Da er jeg med.
Ny lærdom for en fersk elbil eier.

Takk for fine svar..
Citroen C-Zero 2011

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA