Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukt Leaf. Hvordan aktivere carwing?

Startet av engelsen, mandag 03. juni 2013, klokken 12:22

« forrige - neste »

Ellemelle

Sitat fra: Andrewas på lørdag 17. desember 2016, klokken 17:13
Den nye i Gudbrandsdalen ser ut til å være Vinstra eller Ringebu.
Jeg har tidligere hørt fra "sikre" kilder at Vinstra Vegpark hadde forhandlet seg frem til å få supercharger, og at en del av avtalen er at de må betale noe av forbruket også. Jeg trodde derfor den gangen at kilden min rotet sammen destination charger og supercharger, men med dette kartet ser det fornuftig ut.

Jeg tipper derfor at de har "kjøpt" seg en supercharger som Tesla egentlig ikke hadde tenkt seg.

Hvis du googler "Vinstra Vegpark Tesla", så får du opp et gammelt dokument med denne teksten:

"
Andre funksjoner som skal inn:
● Ladestasjon for el-biler ?
● Superlader for Tesla?
"

Andrewas

Ref listen under så tenker jeg vi bør se nærmere på postlistene til følgende kommuner:

Odda kommune - både Røldal og Skare ligger i Odda kommune
Marker kommune - Mysen/Ørje antar jeg blir veldig nær grensen til Sverige
Nord-Fron kommune, Sør-Fron kommune og Ringebu kommune - her må vi sjekke i alle tre siden både Ringebu, Hundrop og Vinstra (kanskje også Kvam) kan være aktuelle
Skodje kommune og Ørskog kommune - her må vi sjekke begge, mulig plassering ved Tesla store på Digernesskiftet og i Sjøholt
Storfjord kommune - Skibotn ligger i denne kommunen
Nordreisa kommune - Storeslett ligger her

Dessverre har flere av disse kommunene svært dårlige søkemuligheter i postjournalen. Man må i praksis velge en dag og deretter søke eller selv bla i listen over post. Man får som regel treff på ord som "Tesla", "lade", "elbil".

Sitat fra: Andrewas på lørdag 17. desember 2016, klokken 17:49
Har "myst" på Tesla sitt kart for 2017 og gjort mine gjett:

Røldal (evt. Skare)
Ett eller annet sted langs E18 mellom Mysen og Ørje
Vinstra eller Ringebu
Sjøholt eller Digernes (hvor Tesla Ålesund ligger)
Skibotn
Storeslett (litt merkelig egentlig - ganske kort til Skibotn)

Resten av innlegget er klippet bort...

Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

MrBacardi

Sitat fra: Andrewas på onsdag 21. desember 2016, klokken 15:21
Ref listen under så tenker jeg vi bør se nærmere på postlistene til følgende kommuner:

Odda kommune - både Røldal og Skare ligger i Odda kommune
Marker kommune - Mysen/Ørje antar jeg blir veldig nær grensen til Sverige
Nord-Fron kommune, Sør-Fron kommune og Ringebu kommune - her må vi sjekke i alle tre siden både Ringebu, Hundrop og Vinstra (kanskje også Kvam) kan være aktuelle
Skodje kommune og Ørskog kommune - her må vi sjekke begge, mulig plassering ved Tesla store på Digernesskiftet og i Sjøholt
Storfjord kommune - Skibotn ligger i denne kommunen
Nordreisa kommune - Storeslett ligger her

Har fått svar fra følgende:

- Ørskog: Negativt svar, men der har Grønn Energi (sentrum) og Arctic planer (Fjellstua). Ber meg sjekke med Skodje
- Nord-Fron: Negativt svar

Har ikke fått svar fra resten enda:

Odda
Marker
Sør-Fron
Ringebu
Skodje
Storfjord
Nordreisa
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

cstromme

Grønn Kontakt er allerede godt igang på Sjøholt (Ørskog).

Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Øggen

@Cstromme:
E detta bak/ved siden av Bunnpris og busstasjonen??
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

nie

Sitat fra: Andrewas på onsdag 21. desember 2016, klokken 15:21
Ref listen under så tenker jeg vi bør se nærmere på postlistene til følgende kommuner:

Odda kommune - både Røldal og Skare ligger i Odda kommune
Marker kommune - Mysen/Ørje antar jeg blir veldig nær grensen til Sverige
Nord-Fron kommune, Sør-Fron kommune og Ringebu kommune - her må vi sjekke i alle tre siden både Ringebu, Hundrop og Vinstra (kanskje også Kvam) kan være aktuelle
Skodje kommune og Ørskog kommune - her må vi sjekke begge, mulig plassering ved Tesla store på Digernesskiftet og i Sjøholt
Storfjord kommune - Skibotn ligger i denne kommunen
Nordreisa kommune - Storeslett ligger her

Dessverre har flere av disse kommunene svært dårlige søkemuligheter i postjournalen. Man må i praksis velge en dag og deretter søke eller selv bla i listen over post. Man får som regel treff på ord som "Tesla", "lade", "elbil".

Sitat fra: Andrewas på lørdag 17. desember 2016, klokken 17:49
Har "myst" på Tesla sitt kart for 2017 og gjort mine gjett:

Røldal (evt. Skare)
Ett eller annet sted langs E18 mellom Mysen og Ørje
Vinstra eller Ringebu
Sjøholt eller Digernes (hvor Tesla Ålesund ligger)
Skibotn
Storeslett (litt merkelig egentlig - ganske kort til Skibotn)

Resten av innlegget er klippet bort...

Har forsøkt å søke litt i postlistene til Odda Kommune men finner ikke noen tegn til at Tesla har innledet noen dialog med Kommunen. Er det noen andre som har funnet ut noe mer om denne lokaliteten?

Andrewas

Noe nytt noe sted? Nå er det begynt å bli vår - ihvertfall noen steder...
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

Ellemelle

Sitat fra: Ellemelle på søndag 18. desember 2016, klokken 11:41
Jeg har tidligere hørt fra "sikre" kilder at Vinstra Vegpark hadde forhandlet seg frem til å få supercharger, og at en del av avtalen er at de må betale noe av forbruket også. Jeg trodde derfor den gangen at kilden min rotet sammen destination charger og supercharger, men med dette kartet ser det fornuftig ut.
Da er Superladerne nesten ferdig på Vinstra.

Avh

Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Ellemelle

Nei, det ville vært helt meningsløst med 12 staller på gamle E6 i Vinstra. Den veien er øde og forlatt nå.

aness

Søkte litt i postlistene til Nord-Fron, men kan ikke engang finne en byggesak på den som har blitt åpnet..

Er noen litt flinkere enn meg til å søke?

Flylow

Sitat fra: Ellemelle på mandag 03. april 2017, klokken 10:06
Nei, det ville vært helt meningsløst med 12 staller på gamle E6 i Vinstra. Den veien er øde og forlatt nå.

Er vel snakk om nye E6. Og 12 staller. http://www.dolen.no/nyheter/2017/04/02/Superladere-i-Lomoen-14541205.ece

S85D

Amoss

Sitat fra: Flylow på mandag 03. april 2017, klokken 12:12
Er vel snakk om nye E6. Og 12 staller. http://www.dolen.no/nyheter/2017/04/02/Superladere-i-Lomoen-14541205.ece

Det det så vidt jeg forstår er snakk om er at det er markert TO superchargere på Vinstra på kartene fra supercharger.info, hver med 12 staller. Den ene er oppført som "åpen" langs den nye E6, og den andre som "under konstruksjon" langs den gamle.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Avh

Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

HKS

Sitat fra: Avh på mandag 03. april 2017, klokken 12:53
Helt riktig. Derav spørsmålet @Amoss
Det er vel bare noen som har vært overivrige med å legge inn på supercharge.info regner jeg med. Den riktige ligger langs nye E6 ut i fra bildene jeg har sett.

Da er uansett 1 av 6 planlagte stasjoner i Norge i løpet av 2017 bygd, noen som vet hvor vi kan vente oss neste?
Tesla Model S 90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA