Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukt Leaf. Hvordan aktivere carwing?

Startet av engelsen, mandag 03. juni 2013, klokken 12:22

« forrige - neste »

krl

Det rant jo inn med betalingsanmerkninger i en periode. Hvordan står dette til nå? Tviler på at det er mange firmaer som ønsker å jobbe for noen som ikke gjør opp for seg, selv om det sannsynligvis er gode forklaringer på dette med tanke på bytte av regnskapssystemer eller lignende (Tesla har vokst noe enormt de siste årene, så det skal godt gjøres om de klarer seg med det samme som ble benyttet innledningsvis....!).

MrBacardi

Angående Supercharger i Lampeland, denne blir liggende rett ved Kiwi-butikken i sentrum, altså i nærheten av posisjon 59.83505   9.57895.

Arbeidet med å sette i stand plassen går faktisk straks i gang sier min kilde, Tesla planlegger å ha ladestasjonen operativ senest til høstferien.
Så da er det bare å følge med på gravearbeider i nærheten av Kiwi :)

Merk, det er ikke snakk om kun supercharger på denne lokasjonen, men også hurtigladere for alle elbiler. Vet ikke noe om antall SC eller hurtigladere.
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

HKS

Det ble i går postet på "Tesla Motors - lukket eiergruppe" på Facebook at Tesla er i gang med å bygge ut Brokelandsheia med fire nye stalls.

To av disse er nok erstatning for de som ble ødelagt i Model S brannen i vinter, men da blir det uansett 10 stalls på Brokelandsheia.
Tesla Model S 90D

Trustno1

Sitat fra: MrBacardi på mandag 29. august 2016, klokken 10:48
Angående Supercharger i Lampeland, denne blir liggende rett ved Kiwi-butikken i sentrum, altså i nærheten av posisjon 59.83505   9.57895.

Arbeidet med å sette i stand plassen går faktisk straks i gang sier min kilde, Tesla planlegger å ha ladestasjonen operativ senest til høstferien.
Så da er det bare å følge med på gravearbeider i nærheten av Kiwi :)

Merk, det er ikke snakk om kun supercharger på denne lokasjonen, men også hurtigladere for alle elbiler. Vet ikke noe om antall SC eller hurtigladere.

Her pendler jeg forbi flere ganger i uken, så jeg skal holde ett øye med området :)

MrBacardi

Sitat fra: Trustno1 på onsdag 31. august 2016, klokken 10:26

Her pendler jeg forbi flere ganger i uken, så jeg skal holde ett øye med området :)

Flott, da får du rope ut så snart du ser noe :)

Fikk svar fra en annen kilde i dag som sier at målsetningen er ferdigstillelse før vintersesongen.

Foreløpig litt uklart om det blir på Kiwi-siden eller Lampeland-hotell siden av veien. Men skal uansett være i umiddelbar nærhet til Kiwi, Lampeland Hotell og Circle K.
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

GOS

Var en tur på Hardangervidda i helga og ladet da i Eidfjord mens en fikk i seg mat på Quality Hotell.

Hotellsjefen kunne da informere om at alt var avklart både med kommunen, grunneier, Quality Hotell, Coop, Mix samt Tesla. Både kommunen, Quality hotell, Coop og Mix sponser deler av Tesla sin kost med laderne (på den ene eller andre måten). Superladeren skal være på plass før vinteren. Det var vist ingenting som gjensto. I det siste så var det Tesla det hadde stått på, men nå var vist alt avklart. Det er 6 ladere og de kommer på den grønne flekken like ved der "Grønn kontakt" sin lader står.

Da håper jeg virkelig at spaden blir satt i jorda snart slik at det ikke går enda en vinterperiode før den kommer på plass. (Har sjekket post-listene stort sett ukentlig, men har ikke sett noe om godkjennelse der enda, men det har vært noen "unntatt fra offentligheten", så enten er det en av disse, jeg har oversett den, eller den kommer snart)
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Per Magnus

Min far kjørte forbi Røldal og bensinstasjonen som ligger like øst for Røldal (ved bommen). Han syntes å se at det var arbeid på gang med noe som kunne ligne på flere ladestasjoner der...Noen som vet noe mer om dette?
Model X - 90

TRM

Sitat fra: Per Magnus på torsdag 22. september 2016, klokken 22:08
Min far kjørte forbi Røldal og bensinstasjonen som ligger like øst for Røldal (ved bommen). Han syntes å se at det var arbeid på gang med noe som kunne ligne på flere ladestasjoner der...Noen som vet noe mer om dette?
Håper på Tesla Superlader i Røldal, men ikke ved bommen. Er fint lite å finne på der. Røldal sentrum hadde passa fint, men det er vel fortsatt uklart hvor den nye E134-traseen skal gå? Dumt å bygge Superlader når ny vei blir lagt i tunnel i fjellet bak...
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Per Magnus

Sitat fra: TRM på torsdag 22. september 2016, klokken 22:53
Sitat fra: Per Magnus på torsdag 22. september 2016, klokken 22:08
Min far kjørte forbi Røldal og bensinstasjonen som ligger like øst for Røldal (ved bommen). Han syntes å se at det var arbeid på gang med noe som kunne ligne på flere ladestasjoner der...Noen som vet noe mer om dette?
Håper på Tesla Superlader i Røldal, men ikke ved bommen. Er fint lite å finne på der. Røldal sentrum hadde passa fint, men det er vel fortsatt uklart hvor den nye E134-traseen skal gå? Dumt å bygge Superlader når ny vei blir lagt i tunnel i fjellet bak...

Ikke uenig i det du skriver, samtidig som det er begrenset med alternativer i Røldal..Antar at bensinstasjonen fremdeles er oppe å går? Når det gjelder ny vei så ligger nok dette fremdeles en del år frem i tid (håper selvsagt at det går raskest mulig).

Poenget mitt var om det er noe i den observasjonen som ble gjort på stedet? Dere som kjører forbi får følge med neste gang :)
Model X - 90

TRM

Sitat fra: Per Magnus på fredag 23. september 2016, klokken 05:25
Sitat fra: TRM på torsdag 22. september 2016, klokken 22:53
Sitat fra: Per Magnus på torsdag 22. september 2016, klokken 22:08
Min far kjørte forbi Røldal og bensinstasjonen som ligger like øst for Røldal (ved bommen). Han syntes å se at det var arbeid på gang med noe som kunne ligne på flere ladestasjoner der...Noen som vet noe mer om dette?
Håper på Tesla Superlader i Røldal, men ikke ved bommen. Er fint lite å finne på der. Røldal sentrum hadde passa fint, men det er vel fortsatt uklart hvor den nye E134-traseen skal gå? Dumt å bygge Superlader når ny vei blir lagt i tunnel i fjellet bak...

Ikke uenig i det du skriver, samtidig som det er begrenset med alternativer i Røldal..Antar at bensinstasjonen fremdeles er oppe å går? Når det gjelder ny vei så ligger nok dette fremdeles en del år frem i tid (håper selvsagt at det går raskest mulig).

Poenget mitt var om det er noe i den observasjonen som ble gjort på stedet? Dere som kjører forbi får følge med neste gang :)
Svigers kjørte forbi i dag, og mente at det måtte være Superlader som var i ferd med å bli satt opp.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

arnkl

Sitat fra: TRM på fredag 23. september 2016, klokken 22:06
Svigers kjørte forbi i dag, og mente at det måtte være Superlader som var i ferd med å bli satt opp.

I so fall er det veldig bra. Den einaste strekninga eg køyrde i sommar der det var for langt mellom superladarane var Bergen - Kristiansand via Setesdalen. Eg måtte lade 10 minutt på CHAdeMO i Røldal for å vere trygg på å nå Bygland SC.

Hola i Sør-Noreg byrjar å tettast no. Det burde komt ein i Lom for å dekkje Sognefjellet og Strynefjellet, men ellers saknar eg ingen i alle fall.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Per Magnus

Sitat fra: TRM på fredag 23. september 2016, klokken 22:06
Sitat fra: Per Magnus på fredag 23. september 2016, klokken 05:25
Sitat fra: TRM på torsdag 22. september 2016, klokken 22:53
Sitat fra: Per Magnus på torsdag 22. september 2016, klokken 22:08
Min far kjørte forbi Røldal og bensinstasjonen som ligger like øst for Røldal (ved bommen). Han syntes å se at det var arbeid på gang med noe som kunne ligne på flere ladestasjoner der...Noen som vet noe mer om dette?
Håper på Tesla Superlader i Røldal, men ikke ved bommen. Er fint lite å finne på der. Røldal sentrum hadde passa fint, men det er vel fortsatt uklart hvor den nye E134-traseen skal gå? Dumt å bygge Superlader når ny vei blir lagt i tunnel i fjellet bak...

Ikke uenig i det du skriver, samtidig som det er begrenset med alternativer i Røldal..Antar at bensinstasjonen fremdeles er oppe å går? Når det gjelder ny vei så ligger nok dette fremdeles en del år frem i tid (håper selvsagt at det går raskest mulig).

Poenget mitt var om det er noe i den observasjonen som ble gjort på stedet? Dere som kjører forbi får følge med neste gang :)
Svigers kjørte forbi i dag, og mente at det måtte være Superlader som var i ferd med å bli satt opp.

Spennende!

Er vel her da: Røldal bensin & service AS (YX Røldal)
Liamyrene, 5760 Røldal
53 64 72 46
https://goo.gl/maps/TQPLo43oRVx
Model X - 90

Bidda

Sitat fra: GOS på mandag 12. september 2016, klokken 20:10
.....Da håper jeg virkelig at spaden blir satt i jorda snart slik at det ikke går enda en vinterperiode før den kommer på plass.....

Så ikke noe når jeg dronet forbi forrige helg..
Eid 69 biler totalt, hittil i livet. 54 av de har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
Tesla 2017 X75 AP2+FSD silver
Hyundai Kona 2020 dark knight
TMY og CT reservert

TRM

Sitat fra: Per Magnus på lørdag 24. september 2016, klokken 09:53
Sitat fra: TRM på fredag 23. september 2016, klokken 22:06
Sitat fra: Per Magnus på fredag 23. september 2016, klokken 05:25
Sitat fra: TRM på torsdag 22. september 2016, klokken 22:53
Sitat fra: Per Magnus på torsdag 22. september 2016, klokken 22:08
Min far kjørte forbi Røldal og bensinstasjonen som ligger like øst for Røldal (ved bommen). Han syntes å se at det var arbeid på gang med noe som kunne ligne på flere ladestasjoner der...Noen som vet noe mer om dette?
Håper på Tesla Superlader i Røldal, men ikke ved bommen. Er fint lite å finne på der. Røldal sentrum hadde passa fint, men det er vel fortsatt uklart hvor den nye E134-traseen skal gå? Dumt å bygge Superlader når ny vei blir lagt i tunnel i fjellet bak...

Ikke uenig i det du skriver, samtidig som det er begrenset med alternativer i Røldal..Antar at bensinstasjonen fremdeles er oppe å går? Når det gjelder ny vei så ligger nok dette fremdeles en del år frem i tid (håper selvsagt at det går raskest mulig).

Poenget mitt var om det er noe i den observasjonen som ble gjort på stedet? Dere som kjører forbi får følge med neste gang :)
Svigers kjørte forbi i dag, og mente at det måtte være Superlader som var i ferd med å bli satt opp.

Spennende!

Er vel her da: Røldal bensin & service AS (YX Røldal)
Liamyrene, 5760 Røldal
53 64 72 46
https://goo.gl/maps/TQPLo43oRVx
Jepp. Er isåfall et avvik fra hvor de ellers setter opp Superladere. Som du ser på kartet er det ikke voldsomt mye å finne på i nærheten.
Bensinstasjonen er vel stengt, så vidt jeg vet.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

nie

Jo, men det geniale med denne beliggenheten er jo at den isåfall betjener både nåværende og fremtidig planlagt trasé for E134. Vi har hytte noe øst for Den gamle Texaco-stasjonen. Skal forsøke å forhøre meg med noen av de lokale.

Vanlige hurtigladere Chadehmoh etc finnes jo nede i selve Røldal så det er neppe slike som er under bygging.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA