Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukt Leaf. Hvordan aktivere carwing?

Startet av engelsen, mandag 03. juni 2013, klokken 12:22

« forrige - neste »

GOS

Sitat fra: Trinity på tirsdag 12. juli 2016, klokken 19:26
Hørte noen rykter om en søknad sendt til Eidfjord Kommune. Noen som har noe mer info rundt det?

Det er dessverre ingen nytt. Sjekker postlistene titt og ofte, men ikke noe nytt sist jeg sjekket for ca 2 uker siden:-(
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Trinity

Sitat fra: GOS på tirsdag 12. juli 2016, klokken 19:45
Sitat fra: Trinity på tirsdag 12. juli 2016, klokken 19:26
Hørte noen rykter om en søknad sendt til Eidfjord Kommune. Noen som har noe mer info rundt det?

Det er dessverre ingen nytt. Sjekker postlistene titt og ofte, men ikke noe nytt sist jeg sjekket for ca 2 uker siden:-(

Takk :)
Litt synd da det er litt knapt med lademuligheter om man for eksempel skal på en fottur på Hardangervidda uten å ty til Type-2.

Siggen

Sitat fra: Trinity på tirsdag 12. juli 2016, klokken 20:00
Sitat fra: GOS på tirsdag 12. juli 2016, klokken 19:45
Sitat fra: Trinity på tirsdag 12. juli 2016, klokken 19:26
Hørte noen rykter om en søknad sendt til Eidfjord Kommune. Noen som har noe mer info rundt det?

Det er dessverre ingen nytt. Sjekker postlistene titt og ofte, men ikke noe nytt sist jeg sjekket for ca 2 uker siden:-(



Takk :)
Litt synd da det er litt knapt med lademuligheter om man for eksempel skal på en fottur på Hardangervidda uten å ty til Type-2.

Chademoutlån på hotellet :)

My2cents

Sitat fra: Trinity på tirsdag 12. juli 2016, klokken 19:26
Hørte noen rykter om en søknad sendt til Eidfjord Kommune. Noen som har noe mer info rundt det?
Kjører forbi der i dag, skal sjekke hvordan det ligger an. Mente de skulle være ferdige med bygging til høsten.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: M@Do på mandag 04. juli 2016, klokken 22:02
Hva skjedde med Lampeland?
Jeg kjørte forbi Lampeland i går, og det var i hvert fall liten aktivitet på Fløtåker gård. Det lå en kraftig kabel bortover til parkeringsplassen ved låven, men jeg vet ikke om det er relatert eller ikke.

Jeg tror ikke den vil stå klar før *tidligst* i slutten av august.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Eip

Dårlige nyheter for oss oppe i nord.
http://www.mestmotor.se/recharge/artiklar/nyheter/20160714/teslas-nya-supercharger-laddare-vi-kommer-hinna-med-upp-till-skelleftea

Synes og huske at kalix var på 2015 kartet tidligere. Så ble det flyttet til 2016. OG nå 2017.....
VIN: 509XX PD

lunitiks

Hm, men artikkelen nevner ikke eksplisitt den som ser ut som skal komme i Storfjord...?


[syting]
Synes for øvrig lite om uttalelsene om at ting tar tid fordi det er "flere aktører" i sving (kommune, netteier, entreprenør og grunneier). Sålenge Tesla har pengene og stasjoner klar så nekter jeg å akseptere byråkrati som hindring for nye superladere! Hvor melder man seg som frivillig for å få fart i sysakene!?!
[/syting]
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Eip

Sitat fra: lunitiks på onsdag 20. juli 2016, klokken 11:28
Hm, men artikkelen nevner ikke eksplisitt den som ser ut som skal komme i Storfjord...?


[syting]
Synes for øvrig lite om uttalelsene om at ting tar tid fordi det er "flere aktører" i sving (kommune, netteier, entreprenør og grunneier). Sålenge Tesla har pengene og stasjoner klar så nekter jeg å akseptere byråkrati som hindring for nye superladere! Hvor melder man seg som frivillig for å få fart i sysakene!?!
[/syting]


Gjaldt da kun sverige men vi bør kunne se trenden. 20 stalls sørpå dokker opp fra intet. Nord kalotten nedprioriteres nok en gang. Husk alle laderne opp til kalix var på 2015 kartet... nå klarer de ikke å bygge en eneste nordpå i 2016
VIN: 509XX PD

o.b.lix

Sitat fra: lunitiks på onsdag 20. juli 2016, klokken 11:28
Hvor melder man seg som frivillig for å få fart i sysakene!?![/b]

Kommunestyrevalget er en god plass å starte.

De to verste byråkratiske stedene i Norge det var å få etablert SC, var Bergen og Haugesund. Var et ekstremt byråkrati - fra kommunene sin side. I Haugesund var de så bekymret for "den enome trafikk" en SC kunne generere - til tross for dette skulle stå på et kjøpesenter på utsiden av byen!

Dette har jeg direkte fra Teslas Nordensjef over SC-nettverket.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

MrBacardi

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 18. juli 2016, klokken 00:13
Sitat fra: M@Do på mandag 04. juli 2016, klokken 22:02
Hva skjedde med Lampeland?
Jeg kjørte forbi Lampeland i går, og det var i hvert fall liten aktivitet på Fløtåker gård. Det lå en kraftig kabel bortover til parkeringsplassen ved låven, men jeg vet ikke om det er relatert eller ikke.

Jeg tror ikke den vil stå klar før *tidligst* i slutten av august.

Siste jeg har sett fra offisielt hold er dette fra kommunestyremøtet 23. juni:
http://www.flesberg.kommune.no/~/media/flesberg/dokumentarkiv/moteboker/2016/protokoller/20160623_kst.pdf

På spørmål om hvor langt man har kommet med ladestasjonene svarte ordføreren da at man var i utredningsfasen. Kan ikke finne noe nyere dokumentasjon.
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016


SigX

Noen som har hørt noe mer om planene på Lom?
Ser at den fremdeles står på kartet for 2016 og da burde det vel snart begynne å skje noe?

HKS

Med unntak av Nebbenes så virker det som ting har stagnert fullstendig i Norge.

Følgende Superchargere har vi ikke sett noe tegn til byggestart på, men de står på 2016-kartet (eller åpner snart):
- Lom
- Eidfjord
- E-18 i Østfold
- Lampeland
- Skibotn
- Lofoten
Tesla Model S 90D

eha

#2893
Norge nærmer seg 60 kjøretøy per superlader (altså per ladeuttak) før åpningen av Nebbenes. 3. dårligst i verden ifølge denne oversikten:

https://electrek.co/2016/08/17/tesla-supercharger-network-growth-data-model-3/

Edit: 11560 registrerte Teslaer i dag og 196 punkter gir 59,0 biler per punkt. Etter åpningen av Nebbenes synker forholdstallet til 53,5.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

SigX

Sitat fra: HKS på torsdag 25. august 2016, klokken 15:20
Med unntak av Nebbenes så virker det som ting har stagnert fullstendig i Norge.

Følgende Superchargere har vi ikke sett noe tegn til byggestart på, men de står på 2016-kartet (eller åpner snart):
- Lom
- Eidfjord
- E-18 i Østfold
- Lampeland
- Skibotn
- Lofoten

Kan årsaken være at salget er halvert i forhold til fjoråret, eller er det tilfeldigheter og mangel på byggeløyver som er problemet?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA