Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukt Leaf. Hvordan aktivere carwing?

Startet av engelsen, mandag 03. juni 2013, klokken 12:22

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: HKS på torsdag 21. januar 2016, klokken 12:34
Er det bekreftet enda, eller er det bare noen som "tror" det bygges?

Ut fra det jeg har lest på Facebook (tocn) har en kar prestert å skrive den inn i kartet på bakgrunn av kabeltrommelen adressert til Hurdal skiforeningen og en grøft.

Virker veldig fjær-ti høns dette. Håper dog det stemmer. Ellers er svært mange blitt lurt av et par personer.

Sitat fra: Philip Marlowe på lørdag 23. januar 2016, klokken 22:06
Sitat fra: Kimpala på lørdag 23. januar 2016, klokken 21:35
Nebbenes bekreftet ja!

Kilde?  :o

+1

Flott om du kan legge ut kilden asap Kimpala :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Ole Magnus Strømmen

Pratet med han som gravde kabler utenfor Shell nebbenes - han gravde ivertfall ikke til noen SC..

Skeptisk!
:-\

MrBacardi

Dette med Nebbenes virker litt useriøst siden ingen klarer å legge fram en reell kilde her?
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

OleJA

Sitat fra: MrBacardi på mandag 25. januar 2016, klokken 14:14
Dette med Nebbenes virker litt useriøst siden ingen klarer å legge fram en reell kilde her?
Er vel et godt eksempel på hvordan et rykte bekreftes med et annet rykte. Krydret med en god porsjon ønsketenkning, så fremstår det etterhvert som et faktum.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Kimpala

X
3

Øyvind.h

Sitat fra: OleJA på mandag 25. januar 2016, klokken 15:00
Sitat fra: MrBacardi på mandag 25. januar 2016, klokken 14:14
Er vel et godt eksempel på hvordan et rykte bekreftes med et annet rykte. Krydret med en god porsjon ønsketenkning, så fremstår det etterhvert som et faktum.

Som jeg skrev på FB - dette er en veldig god illustrasjon på hva som skjer når kildekritikk er fraværende. Folk tar alt de leser for god fisk helt ukritisk, og blir sittende å bekrefte hverandres påstander.

Det jeg synes er beklagelig er når folk skriver "nå er det offisielt" og poster et bilde av byggingen når de vet at dette bare et påstander, hvorpå hundrevis av lesere blir lurt. Og hva verre er - påstanden dementeres ikke når det viser seg at den ikke stemmer.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Kimpala

X
3

MrBacardi

En kilde med info kontaktet meg, noe kommer til å skje et sted på Nebbenes. Jeg får ikke lov til å si noe mer, vi får bare bruke tiden til hjelp inntil noe offisielt kommer ut  :-X
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Andrewas

Sitat fra: MrBacardi på mandag 25. januar 2016, klokken 21:52
En kilde med info kontaktet meg, noe kommer til å skje et sted på Nebbenes. Jeg får ikke lov til å si noe mer, vi får bare bruke tiden til hjelp inntil noe offisielt kommer ut  :-X
Som det blir skrevet over. Det finnes mer info der ute, og det kommer fra kilder man bør kunne stole på. Men sålenge det blir med halvsagt info så kan det skje at "noen presterer å legge ut info" på f.eks. supercharge.info - og så viser det seg at det ikke var byggestart enda. P.t. vet vi ikke engang om gravearbeidene på Nebbenes er relatert til en evt. fremtidig supercharger i form av å få på plass mer strøm til rett sted. Alt vi vet så langt helt sikkert vet er at noen graver ned tjukke kabler!
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

twinpeaks

Sitat fra: OleJA på mandag 25. januar 2016, klokken 15:00
Er vel et godt eksempel på hvordan et rykte bekreftes med et annet rykte. Krydret med en god porsjon ønsketenkning, så fremstår det etterhvert som et faktum.

Jeg husker at det samme skjedde i Tyskland med en ladestasjon nær Luebeck. Det var noe gravearbeid på en stor parkeringsplass og plutselig var mange på Tesla forum i Tyskland sikker at det vil bli en Supercharger der. Så dukket plutselig SuC Braak opp 2 mil lengre sør uten at noen hadde tenkt på det....
Men jeg tror ja egentlig at plassering et eller annet sted rundt Nebbenes/Minnesund er såpass sannsynlig at ryktet vil bli bekreftet i dette tilfelle her.
"Silberstreif", 85D, sølv metallic

Skjøteledning

På Tesla sin nettside så står det et grått symbol på sydsiden av Mjøsa på Superladerkart i dag. Tyder vel på at det er sannhet i ryktene. Ser også ut til at det er planlagt superladere i nærheten av Kongsberg og Eidsfjord, grå symboler på karet i de områdene.

NegativeElectrode

Vi får prøve med eliminasjonsmetoden: Hva annet er planlagt på denne tomta? Det ser ihvertfall ut til at det skal bli døgnhvileplass for vogntog
https://www.oep.no/search/result.html?1=1&contentSupplier=&month=all&searchText=nebbenes&year=2015&searchType=simple&period=monthYear&start=20

Edit: fant en nyhet om dette. Arbeidet med omregulering har tatt 3 år http://www.lastebil.no/Aktuelt/Nyhetsarkiv/2012/Ny-avtale-om-doegnhvileplass

Det er ingen motsetning mellom døgnhvileplass for vogntog og SC. I Elverum deler man samme areal på den måten. Siden det er observert trommel med høyspentkabel skal det føres strøm dit. Kjølecontainere kan vel bruke strøm fra nettet muligens, men er vel ikke store behovet utover det.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Flylow

Sitat fra: Skjøteledning på tirsdag 26. januar 2016, klokken 08:39
På Tesla sin nettside så står det et grått symbol på sydsiden av Mjøsa på Superladerkart i dag. Tyder vel på at det er sannhet i ryktene. Ser også ut til at det er planlagt superladere i nærheten av Kongsberg og Eidsfjord, grå symboler på karet i de områdene.
Hvis du velger "2016" så er den sør for Elverum, ca sydsiden av Mjøsa, forsvunnet. Og flere SC i Finland har flyttet seg vesentlig. Jeg stoler ikke på det kartet..
S85D

NegativeElectrode

Sitat fra: Flylow på tirsdag 26. januar 2016, klokken 15:08
Sitat fra: Skjøteledning på tirsdag 26. januar 2016, klokken 08:39
Hvis du velger "2016" så er den sør for Elverum, ca sydsiden av Mjøsa, forsvunnet. Og flere SC i Finland har flyttet seg vesentlig. Jeg stoler ikke på det kartet..

2016-kartet har aldri hatt pins for de "kommer snart" som ligger på 2015-kartet. Nå er det 1 måned siden 2015, så de burde få ut fingern ;)
Hvit TM3 2019

NegativeElectrode

I november ble det gjort en endring i reguleringsplanen på tomta, og kan gjerne være relatert til gravevirksomhet. Men det sies ikke noe om hva dette gjelder
Hvit TM3 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA