Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukt Leaf. Hvordan aktivere carwing?

Startet av engelsen, mandag 03. juni 2013, klokken 12:22

« forrige - neste »

lipitor

Er det noen som har info om lokasjon på den nye stasjonen under bygging mellom Oslo og Lillehammer?

Andrewas

Sitat fra: lipitor på onsdag 16. desember 2015, klokken 14:32
Er det noen som har info om lokasjon på den nye stasjonen under bygging mellom Oslo og Lillehammer?
Noen som har sjekket postlisten til relevant kommune for Statoilstasjonen v Minnesund? I følge tidligere innlegg her er det ikke aktuelt v Bollestasjonen og dermed er Minnesund mest sannsynlig slik jeg ser det.
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

MrBacardi

Sitat fra: Andrewas på torsdag 17. desember 2015, klokken 12:38
Sitat fra: lipitor på onsdag 16. desember 2015, klokken 14:32
Er det noen som har info om lokasjon på den nye stasjonen under bygging mellom Oslo og Lillehammer?
Noen som har sjekket postlisten til relevant kommune for Statoilstasjonen v Minnesund? I følge tidligere innlegg her er det ikke aktuelt v Bollestasjonen og dermed er Minnesund mest sannsynlig slik jeg ser det.

Jeg søkte gjennom postlistene til Eidsvoll-kommune (Minnesund), men ingen treff på noe kommunikasjon mellom sommeren og nå. Sjekket også Stange-kommune (Espa) samtidig, men heller ikke noe treff der.
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Avh

Da er de i gang med Tsjekkia ifølge supercharge.info. Tillatelse til 4 stalls syd for Praha. GPS   49.98978, 14.49047
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

My2cents


GOS

Sitat fra: Erik74 på onsdag 23. desember 2015, klokken 12:22
Eidfjord hadde vært konge! Noen som vet mer?
Ja, svar fra Tesla sitt SC team for ca 1 uke siden:

"Jeg har imidlertid ikke så mange opplysninger å dele. Vi håper på å få til noe på ruten mellom Gol og Bergen, som kan være en avlastning og alternativ for Aurland. Vi har imidlertid ingen konkret plassering for denne akkurat nå, så jeg kan ikke si om den blir i Eidfjord, Voss eller et annet sted på ruta. Prikkene på kartet er bare indikasjoner på områder/ruter vi ønsker å få til, men ofte har vi utfordringer i forhold til grunneiere,  å få nok strøm, ting i bakken, reguleringsplaner, avstander til vei og lignende som gjør at det tar lengre tid enn planlagt."

Jeg har igjen uttrykt min bønn om at de da må legge den på sørsiden av Hardangerfjord-armene.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

My2cents

Sitat fra: GOS på onsdag 23. desember 2015, klokken 16:10
Sitat fra: Erik74 på onsdag 23. desember 2015, klokken 12:22
Eidfjord hadde vært konge! Noen som vet mer?
Ja, svar fra Tesla sitt SC team for ca 1 uke siden:

"Jeg har imidlertid ikke så mange opplysninger å dele. Vi håper på å få til noe på ruten mellom Gol og Bergen, som kan være en avlastning og alternativ for Aurland. Vi har imidlertid ingen konkret plassering for denne akkurat nå, så jeg kan ikke si om den blir i Eidfjord, Voss eller et annet sted på ruta. Prikkene på kartet er bare indikasjoner på områder/ruter vi ønsker å få til, men ofte har vi utfordringer i forhold til grunneiere,  å få nok strøm, ting i bakken, reguleringsplaner, avstander til vei og lignende som gjør at det tar lengre tid enn planlagt."

Jeg har igjen uttrykt min bønn om at de da må legge den på sørsiden av Hardangerfjord-armene.

Det er 345km mellom Aksdal og Gol (om Hardangervidda), det går såvidt jeg har forstått ikke i det hele tatt med full bil og takboks - slik sett skal de 189km mellom Aksdal og Eidfjord være helt ideelt i forhold til SC i Eidfjord. Fra Eidfjord og opp til Hardangervidda platået er det 50km med 1250 høydemeter som nok suger elektrisiteten ut av bilen........

Såvidt jeg har forstått er Eidfjord Kommune veldig imøtekommende.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Erik74 på fredag 25. desember 2015, klokken 22:06
Sitat fra: GOS på onsdag 23. desember 2015, klokken 16:10
Sitat fra: Erik74 på onsdag 23. desember 2015, klokken 12:22
Eidfjord hadde vært konge! Noen som vet mer?
Ja, svar fra Tesla sitt SC team for ca 1 uke siden:

"Jeg har imidlertid ikke så mange opplysninger å dele. Vi håper på å få til noe på ruten mellom Gol og Bergen, som kan være en avlastning og alternativ for Aurland. Vi har imidlertid ingen konkret plassering for denne akkurat nå, så jeg kan ikke si om den blir i Eidfjord, Voss eller et annet sted på ruta. Prikkene på kartet er bare indikasjoner på områder/ruter vi ønsker å få til, men ofte har vi utfordringer i forhold til grunneiere,  å få nok strøm, ting i bakken, reguleringsplaner, avstander til vei og lignende som gjør at det tar lengre tid enn planlagt."

Jeg har igjen uttrykt min bønn om at de da må legge den på sørsiden av Hardangerfjord-armene.

Det er 345km mellom Aksdal og Gol (om Hardangervidda), det går såvidt jeg har forstått ikke i det hele tatt med full bil og takboks - slik sett skal de 189km mellom Aksdal og Eidfjord være helt ideelt i forhold til SC i Eidfjord. Fra Eidfjord og opp til Hardangervidda platået er det 50km med 1250 høydemeter som nok suger elektrisiteten ut av bilen........

Såvidt jeg har forstått er Eidfjord Kommune veldig imøtekommende.
Eidfjord dekker i alle fall de som kjører over Hardangervidda enten de kommer fra Rogaland eller Hordaland. Lader på Voss vil ikke hjelpe oss som kommer fra Rogaland og skal over Hardangervidda. Strekningen Aksdal - Gol er i det lengste laget.

PS! Hvordan får man svar fra Tesla sitt SC team? Jeg har sendt flere forslag tidligere, men aldri mottatt noen form for respons.

GOS

#2723
Sitat fra: Finnøy på fredag 25. desember 2015, klokken 23:48
PS! Hvordan får man svar fra Tesla sitt SC team? Jeg har sendt flere forslag tidligere, men aldri mottatt noen form for respons.

Edit: Endret fra en persons e-mail adresse i SC teamet til den offisielle.

Mitt inntrykk er at de er rimelig travle, men prøv gjerne å ytre deres syn til

Den offisielle adressen er:
Supercharger-EU@teslamotors.com
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Harding

Har tipset Tesla om en aktuell tomt for SC i Eidfjord  ;)

satheesh.net

#2725
Sitat fra: GOS på lørdag 26. desember 2015, klokken 00:10
Sitat fra: Finnøy på fredag 25. desember 2015, klokken 23:48
PS! Hvordan får man svar fra Tesla sitt SC team? Jeg har sendt flere forslag tidligere, men aldri mottatt noen form for respons.

Mitt inntrykk er at de er rimelig travle, men for de om deler mitt syn prøv gjerne å ytre deres syn til


Den offisielle adressen er:
Supercharger-EU@teslamotors.com

Den offisielle adressen er:
Supercharger-EU@teslamotors.com

Bedre å bruke denne en private adresser.

GOS

Sitat fra: satheesh.net på lørdag 26. desember 2015, klokken 09:39

Den offisielle adressen er:
Supercharger-EU@teslamotors.com

Bedre å bruke denne en private adresser.

Takk. Jeg har fjernet den personlige fra mitt innlegg.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

satheesh.net

Sitat fra: GOS på lørdag 26. desember 2015, klokken 10:43
Sitat fra: satheesh.net på lørdag 26. desember 2015, klokken 09:39

Den offisielle adressen er:
Supercharger-EU@teslamotors.com

Bedre å bruke denne en private adresser.

Takk. Jeg har fjernet den personlige fra mitt innlegg.

Takk GOS, jeg vet de ikke er så glade for å få epost utenom de korrekte kanalene. Sender man epost til den offisielle, så leser hele teamet det og det blir oppført i ønskelisten. :)

Oppfordrer forresten flere om å komme med forslag og ønsker. Så danner man seg et bilde over hvor behovet er størst og ofte mest fornuftig. ;)

NegativeElectrode

Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

cstromme

Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA