Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukt Leaf. Hvordan aktivere carwing?

Startet av engelsen, mandag 03. juni 2013, klokken 12:22

« forrige - neste »

El Tempo Gigante

Ny ladestasjon på E134 mellom Aksdal og Vinje kan også komme i Etne kommune.
Personlig håper jeg på Åkrafjordtunet ved Åkerfjorden (www.akrafjordtunet.no), da dette vil hjelpe ikke bare E134 men også alle reisende som skal inn til Hardanger og over Hardangervidda fra vest. Avstand mellom Aksdal og Gol er 33 mil og for langt på vinterstid med takboks.
Åkrafjordtunet er siste sted med servering og fasiliteter før en begynner på stigningen over fjellet. De har i tillegg god mat, butikk og fantastisk utsikt! Har tipset Tesla om plassen, men ikke funnet noe i sakslista til Etne kommune enda (http://www.etne.kommune.no/postjournaler.141181.nn.html). 

marton

Ville heller hatt superlader i Etne da. Fint i Åkrafjordtunet, men om man skal til fjells, er Etne en bedre plass å stoppe for å handle. Blir 282km til Gol da. Litt langt kanskje, men det er kun 30km fra Etne til Åkrafjordtunet og rimelig flatt, så det er ikke så stort forbruk på det strekket.

Det er vel en type 2 AC Grønn kontakt lader i Eidfjord allerede man kan bruke i nøden også?

Jeg håper superladeren kommer i Røldal da, for det muliggjør lading mens man er på f.eks påsketur. Blir ofte man kjører mellom Røldal og Vågslid etter værforhold.
Tesla Model S P85+, 25 000km/år
Nissan Leaf, Nov 2012 - Mars 2015, 16 000km/år
Kjøp din tesla her:  http://ts.la/frodemarton7393
Bømlo, Hordaland

Alfa Bergen

Sitat fra: El Tempo Gigante på onsdag 12. august 2015, klokken 08:40
Ny ladestasjon på E134 mellom Aksdal og Vinje kan også komme i Etne kommune.
Personlig håper jeg på Åkrafjordtunet ved Åkerfjorden (www.akrafjordtunet.no), da dette vil hjelpe ikke bare E134 men også alle reisende som skal inn til Hardanger og over Hardangervidda fra vest. Avstand mellom Aksdal og Gol er 33 mil og for langt på vinterstid med takboks.
Åkrafjordtunet er siste sted med servering og fasiliteter før en begynner på stigningen over fjellet. De har i tillegg god mat, butikk og fantastisk utsikt! Har tipset Tesla om plassen, men ikke funnet noe i sakslista til Etne kommune enda (http://www.etne.kommune.no/postjournaler.141181.nn.html).
Jeg håper definitivt IKKE at den plasseres i Åkrafjordtunet, eller i Etne. Jeg bor i Bergen, og superladeren på Vinje gir meg ca 80 km omveg når jeg skal til Kristiansand over Haukeli. En superlader i Røldal kombinert med den omsøkte i Byglandsfjord vil åpne Bergen - Kristiansand over Haukeli. En plassering i Åkrafjord vil være like hemmende som plasseringen i Vinje.
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

NegativeElectrode

Gutter og jenter, damer og herrer. Dere er i feil tråd  ??? Forslag til nye lokasjoner diskuteres her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6814.0.html
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Tesladigger

Lykkelig eier av Tesla Model S 85 siden nov 2013
Tesla Model ≡ reservert

marton

Nå var nå min diskusjon rundt "detektivjobben" rundt hvor denne laderen som viser på kartet kommer og ikke hvor det bør komme nye..

Nå vet ikke jeg hvor nøyaktig de plasserer de "nålene" på det kartet, men la det over ett annet kart fra gulesider og da ser det nesten ut som det er i Sand eller Sauda nåla ligger. Kanskje verd å sjekke postlistene der også?
Tesla Model S P85+, 25 000km/år
Nissan Leaf, Nov 2012 - Mars 2015, 16 000km/år
Kjøp din tesla her:  http://ts.la/frodemarton7393
Bømlo, Hordaland

cehauge

Eg tok kontakt med Lom kommune, og fekk fylgjande svar:

Sitat
Før sumaren var Tesla på synfaring med meg og fleire i kommunen, der vi såg på ulike alternative plasseringar. Det var fleire alternativ som var aktuelle, sjølv om det var fleire utfordringar som måtte undersøkast nærare.
Deretter stemmer det at formannskapet sa nei til å gi kommunalt tilskot pga. fare for konkurransevridning.

Eg sendte Tesla ein e-post for ei stund attende for å høyre kor langt dei eventuelt var kome i prosessen, men dessverre så har eg ikkje høyrt noko meir.
Forhåpentlegvis jobbar dei med saka :)
Bestilt 4.1.2014, henta 5.6.2014.

Model S 85, raud, 19", tech pakke, dobbel-ladar, panoramatak

hgs

http://www.regiondata.no/lom/Modules/innsyn.aspx?mode=jp&SelPanel=1&ObjectType=ePhorteRegistryEntry&VariantType=Innsyn&ViewType=List&Query=Contents%3a(tesla)+AND+DocumentType%3a(I%2cU%2cS)

Tydeligvis har det kommet krav fra Tesla om at kostnadene for etablering av nye SC'er må ned, og dermed er lokaliseringsspørsmålet i Lom åpent igjen. Jeg begynner nesten å bli litt bekymret for denne.....iallfall om den skal komme i løpet av året.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Amoss

Sitat fra: hgs på søndag 23. august 2015, klokken 18:30
http://www.regiondata.no/lom/Modules/innsyn.aspx?mode=jp&SelPanel=1&ObjectType=ePhorteRegistryEntry&VariantType=Innsyn&ViewType=List&Query=Contents%3a(tesla)+AND+DocumentType%3a(I%2cU%2cS)

Tydeligvis har det kommet krav fra Tesla om at kostnadene for etablering av nye SC'er må ned, og dermed er lokaliseringsspørsmålet i Lom åpent igjen. Jeg begynner nesten å bli litt bekymret for denne.....iallfall om den skal komme i løpet av året.

Noen som har sjekket om Tesla har sendt ut følere til nabokommunene for å se om noen "byr over"? :p
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

HKS

Sjekket Askim sine postlister frem til 18. august nå. Ingen spor etter noen superlader der.
Ser ut som Tesla har sommerferie enda... :p
Tesla Model S 90D

peik

Noe mer håndfast informasjon om prikken i Fagernes for ladestasjonetablering i 2015? Burde være i gang med byggesak nå om målet er drift i løpet av året. Har sendt en henvendelse til Tesla. Får se om jeg får noe matnyttig svar.  :) Ser at Kirkebø skriver på Dinsides kommentarfelt at det skal komme ladestasjon på Fagernes. Kanskje han har noe innsideinformasjon?
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

jkirkebo

Sitat fra: peik på tirsdag 01. september 2015, klokken 08:31
Noe mer håndfast informasjon om prikken i Fagernes for ladestasjonetablering i 2015? Burde være i gang med byggesak nå om målet er drift i løpet av året. Har sendt en henvendelse til Tesla. Får se om jeg får noe matnyttig svar.  :) Ser at Kirkebø skriver på Dinsides kommentarfelt at det skal komme ladestasjon på Fagernes. Kanskje han har noe innsideinformasjon?

Ingen inside-info gitt, nevnte det der kun pga. prikken på kartet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

oleredv

Sitat fra: peik på tirsdag 01. september 2015, klokken 08:31
Noe mer håndfast informasjon om prikken i Fagernes for ladestasjonetablering i 2015? Burde være i gang med byggesak nå om målet er drift i løpet av året. Har sendt en henvendelse til Tesla. Får se om jeg får noe matnyttig svar.  :) Ser at Kirkebø skriver på Dinsides kommentarfelt at det skal komme ladestasjon på Fagernes. Kanskje han har noe innsideinformasjon?

Post gjerne svar her. Har leita gjennom postlistene til Nord-Aurdal fram til siste tilgjengelige dato (26. august),  men har ikkje funne søknader der.
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

peik

#2608
Kanskje du skal lete i Sør- Aurdal i stedet?  :)

Svar fra Tesla vedr superlader i Valdres:
"Hei Peik,
Takk for din henvendelse. Dessverre er er ikke endelig plass bestemt for laderen som vil komme opp. Mulig det blir litt øst fro Fagernes, i Bagn-området. Du får følge med litt fremover så kommer endelig destinasjon på plass om ikke så lenge.

Med vennlig hilsen
Ingrid Olufsen | HQ Inside Sales Advisor | Europe Sales"

Sikkert både billigere og lettere å etablere seg i Bagn enn i Fagernes og Leira. Det er både shoppingsenter, to-tre kaféer og bensinstasjon der. Tror det er en bra plassering som også er gunstig for hytteiere i Etnedal og Sør-Aurdal.
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

mariowing

Tenk så mye lettere detektivarbeidet hadde blitt hvis kommunene bare kunne slått seg sammen. Sør- og Nord-Aurdal liksom....  ;)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA