Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukt Leaf. Hvordan aktivere carwing?

Startet av engelsen, mandag 03. juni 2013, klokken 12:22

« forrige - neste »

sturle

Sitat fra: TeslaPerformanceD på fredag 10. april 2015, klokken 12:31
Muffinmann/sn0le: Det kommer dessverre ingen 22kW-lader ved Orkelbog fordi Grønnkontakt allerede har en flott stasjon på Førde med  to 22kW-uttak (samt CHAdeMO og Combo).  Denne ligger en km lenger opp i dalen ved Coop Obs (Elkjøp og Jysk er også like ved) 
Så vidt jeg husker så ligger den nå midt på dette bildet :
https://www.google.no/maps/@61.448942,5.887172,3a,75y,168.99h,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1snWhNcsPWtQ7Bp94X4giTRA!2e0!6m1!1e1?hl=no
Sei ikkje det.  Eg kjenner tilfeldigvis eigaren av Handelshuset i Førde, det største kjøpesenteret mellom Bergen og Ålesund.  Eg skal nok klare å overtale ho til å ta imot ein ladar av TOCN, og plassere han på det hjørnet av parkeringsplassen som ligg nærast Orkelbog bil dersom ho får tilbodet.  Det står ein bilvaskehall i vegen for direkte sikt, men det er kanskje nær nok? ;D

Ein ladestasjon midt i synet på Orkelbog vil garantert trekkje til seg mange kundar til Handelshuset AS.  Ei heil rekkje av ladestasjonar bør det vere!  Eg skal personleg vere med og spleise.  :D

Tesla-man

Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Car-El

No e vi slæm!  Husk at vi skal holde oss til sak og ikke person. At en tror at Tesla og el-biler er Satans verk, gir oss ingen rett til å hetse han. Vi bør heller tilgi han for at han ikke vet bedre.

P.S. Æ kan/vil være med på et spleiselag for et ladepunkt rett ved butikken.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

kos

Sitat fra: Car-El på fredag 10. april 2015, klokken 21:56
No e vi slæm!  Husk at vi skal holde oss til sak og ikke person. At en tror at Tesla og el-biler er Satans verk, gir oss ingen rett til å hetse han. Vi bør heller tilgi han for at han ikke vet bedre.

P.S. Æ kan/vil være med på et spleiselag for et ladepunkt rett ved butikken.

Den som setter opp et lade punkt på denne destinasjonen vil få en masse pilgrimmer med ønske om et bilde med gitt bakgrunn og handelshuset vil garantert få en attraksjon av et rimelig stort volum. Den adressen er den desidert beste for reklame av elbiler på Vestlandet om ikke i nord Europa. Adressehaver har brukt og satset stort i det sentrale punktet. Tror faktisk at postkort ville solgt like bra som postkort fra Hell.


ladepunkt med "verdens beste utsikt sett fra en elbil" Bilde fra elbilem med --- han du veit i bakgrunn.

Leif1

Få sendt en mail til Elon om at her bor Norges verste elbilhater, så ordner det seg sikkert med sc der.
Konvertitt fra S til X

kjølholdt

jeg er også med på å spleise på lader i orkelbogs bakgård
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

krister461

Kanskje vi skal ta et teslatreff i bakgården der?

mj

TOCN midler bør i alle fall brukes der det ikke er andre gode lademuligheter i nærheten. Men ønsker dere å bruke av egne penger er det jo en helt annen sak  :)
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Togge

Sitat fra: cirys1 på søndag 29. mars 2015, klokken 21:07
Sitat fra: Avh på fredag 27. mars 2015, klokken 18:16
Da er det vel duket for overraskelser rundt om i Norge. Stjørdal ligger IKKE inne på Teslas eget SC-kart ut 2016

Men de har fått med seg "Permit" her http://supercharge.info/

Nå er det kommet søknad fra Tesla til Stjørdal kommune. Dette er en forenklet søknad. Sikkert derfor den kommer så sent. Det er vel ment som info til kommunen:
http://einnsyn.stjordal.kommune.no/einnsyn/Journalpost/Details/325834

Jeg har bestilt innsyn, så kommer jeg med tilbakemelding når papirer er mottatt.
Hel-elektrisk bilpark.

hgs

Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

cehauge

Bestilt 4.1.2014, henta 5.6.2014.

Model S 85, raud, 19", tech pakke, dobbel-ladar, panoramatak

hgs

Rett ved bakeriet og Smak i Lom også, om ting går som det skal. Det blir andre boller en Jafs på Gol. 
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Oreo

Sitat fra: Togge på mandag 13. april 2015, klokken 10:43
Sitat fra: cirys1 på søndag 29. mars 2015, klokken 21:07
Sitat fra: Avh på fredag 27. mars 2015, klokken 18:16
Da er det vel duket for overraskelser rundt om i Norge. Stjørdal ligger IKKE inne på Teslas eget SC-kart ut 2016

Men de har fått med seg "Permit" her http://supercharge.info/
Nå er det kommet søknad fra Tesla til Stjørdal kommune. Dette er en forenklet søknad. Sikkert derfor den kommer så sent. Det er vel ment som info til kommunen:
http://einnsyn.stjordal.kommune.no/einnsyn/Journalpost/Details/325834
Jeg har bestilt innsyn, så kommer jeg med tilbakemelding når papirer er mottatt.
Kan bekrefte at det per i går 19.04.15 ennå IKKE var satt i gang noe arbeid bak Statoilstasjonen på Stjørdal.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Togge

Sitat
Kan bekrefte at det per i går 19.04.15 ennå IKKE var satt i gang noe arbeid bak Statoilstasjonen på Stjørdal.

Det stemmer nok bra Oreo. Det er forsinkelser fra entreprenør som er årsaken. Har vært i kontakt med NTE, og de virker ivrige i å komme i gang.
Spørs om jeg må "svelge" min kommentar om lading på SC Stjørdal til 1. Mai. Spørs om det blir medio Mai nå da.
Kommer med bilder på den andre tråden når bygging har startet.
Hel-elektrisk bilpark.

andreasmj

Følger med her etter søknad i Fagernes, men ikke sett noe i april. Har ikke sjekket tidligere mnd. Kan jo være den prikken er i en annen kommune.... https://www.nord-aurdal.kommune.no/innsyn.aspx?response=journalpost_postliste&MId1=590&scripturi=/innsyn.aspx&skin=infolink&fradato=2015-04-22T00:00:00
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA