Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukt Leaf. Hvordan aktivere carwing?

Startet av engelsen, mandag 03. juni 2013, klokken 12:22

« forrige - neste »

RuneBreiseth

Sitat fra: Pompel på torsdag 19. februar 2015, klokken 09:54
Jeg har begynt å gi opp SC på Stjørdal :(

Ser vi på SC-kartet nå så er det ingen forandring i Midt-Norge når du skifter mellom I dag, 2015 og 2016. Det ser derfor ut til at Klett blir SC i Midt-Norge

Det finns ingen søknader inn til Stjørdal kommune fra Tesla ang SC.

Cowboystrekk

Sitat fra: Pompel på torsdag 19. februar 2015, klokken 09:54
Jeg har begynt å gi opp SC på Stjørdal :(

Ser vi på SC-kartet nå så er det ingen forandring i Midt-Norge når du skifter mellom I dag, 2015 og 2016. Det ser derfor ut til at Klett blir SC i Midt-Norge
...og Grong, men Stjørdal burde fått SC!
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Amoss

Sitat fra: Pompel på torsdag 19. februar 2015, klokken 09:54
Jeg har begynt å gi opp SC på Stjørdal :(

The plan for a superchager in Hell has gone to Hell? :O
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Pompel

Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 19. februar 2015, klokken 14:08
Sitat fra: Pompel på torsdag 19. februar 2015, klokken 09:54
Jeg har begynt å gi opp SC på Stjørdal :(

Ser vi på SC-kartet nå så er det ingen forandring i Midt-Norge når du skifter mellom I dag, 2015 og 2016. Det ser derfor ut til at Klett blir SC i Midt-Norge
...og Grong, men Stjørdal burde fått SC!
Ah, stemmer. Den glemte jeg. Ja, hadde vært kjekt å kunne toppe opp på tur hjem fra jobb noen ganger.

Sitat fra: Amoss på torsdag 19. februar 2015, klokken 14:13
Sitat fra: Pompel på torsdag 19. februar 2015, klokken 09:54
Jeg har begynt å gi opp SC på Stjørdal :(

The plan for a superchager in Hell has gone to Hell? :O
Looks like it. Hadde jo vært kult å kunne "supercharged in Hell", men det ser mørkt ut akkurat nå i alle fall
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

arnkl

No som superchargeren på Haukås er under bygging, så er lista over kjente lokasjoner uttømt. Så for å rette blikket litt framover bør vi lage ei liste over kommuner der vi "overvåkar" postlistene. Eg ser av 2015 kartet til Tesla at det er planlagt 4 superladarar utover dei som alt eksisterar eller er under bygging.

- Prikk aust for Aksdal. Det har blitt tippa på Røldal. Dermed er Odda kommune interessant.
- Prikk i Setesdalen. Ser ut som det ligg ca. midt mellom Kristiansand og Haukeli. Er det Valle kommune?
- Prikk Nord-Aust for Solli. Askim kommune?
- Prikk i Ottadalen. Mykje tyder på at det er Lom kommune.
- Prikk nord for Gol. Er det Fagernes i Nord-Aurdal kommune?

Har nokon synspunkt på dette, og er det andre kommuner som bør "overvakast"?
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Amoss

Sitat fra: arnkl på lørdag 21. februar 2015, klokken 00:32
- Prikk Nord-Aust for Solli. Askim kommune?

Er svært vanskelig å pinpoite denne knappen helt, og tradisjonelt har de heller ikke vært plassert så alt for presist på dette kartet før, så kan egentlig være en av Spydeberg kommune, Askim kommune, Eidsberg kommune (Mysen) eller Marker kommune (Ørje). Slik knappen er plassert på dette kartet så ser det ut til å være øst for Ørje, og bør derfor se bort i fra Marker, men så var det dette med hvor presist knappen er plassert :p

Selv holder jeg en egentlig bitteliten knapp på at det er Eidsberg, med Rv22 som krysser E18 mot både Sarpsborg, Halden og Lillestrøm (alle nær E6).

Trolige plasseringer: Ved Morenen kjøpesenteret på Slitu nær Mysen eller på en relativt ny Statoil stasjon ved Askim. Det siste kan virke mer trolig nå som det ser ut til at Statoil samarbeider med Tesla. Motorveien forbi Spydeberg, Askim og Mysen er så nybygget at det finnes ikke flere stasjoner eller naturlige stoppesteder nært E18.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Car-El

Tja, om det er så at Tesla og Statoil (Miles) skal samarbeide, så trur jeg hvor den prikken nordom Setermoen havner.  Mitt tips er da Statoil (Miles) som ligger på E6/E8 i Skibotn.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

stiberger

Sitat fra: Car-El på lørdag 21. februar 2015, klokken 11:02
Tja, om det er så at Tesla og Statoil (Miles) skal samarbeide, så trur jeg hvor den prikken nordom Setermoen havner.  Mitt tips er da Statoil (Miles) som ligger på E6/E8 i Skibotn.
Har og tro på Skibotn.
Men den ute i Lofoten/Vesterålen, hvor havner den?
Mellom Lødingen, Sortland og Svolvær en plass Langs E10?
Kanskje i rundkjøringen E10 / RV85 (avkjøring mot Sortland)?
Lite spisesteder, bensinstasjoner eller toaletter langs E10 her...
Kommuner i området:

  • Kvæfjord
  • Vågan
  • Hadsel
  • Lødingen
  • Sortland
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

Togge

Sitat fra: Pompel på torsdag 19. februar 2015, klokken 20:58
Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 19. februar 2015, klokken 14:08
Sitat fra: Pompel på torsdag 19. februar 2015, klokken 09:54
Jeg har begynt å gi opp SC på Stjørdal :(

Ser vi på SC-kartet nå så er det ingen forandring i Midt-Norge når du skifter mellom I dag, 2015 og 2016. Det ser derfor ut til at Klett blir SC i Midt-Norge
...og Grong, men Stjørdal burde fått SC!
Ah, stemmer. Den glemte jeg. Ja, hadde vært kjekt å kunne toppe opp på tur hjem fra jobb noen ganger.

Sitat fra: Amoss på torsdag 19. februar 2015, klokken 14:13
Sitat fra: Pompel på torsdag 19. februar 2015, klokken 09:54
Jeg har begynt å gi opp SC på Stjørdal :(

The plan for a superchager in Hell has gone to Hell? :O
Looks like it. Hadde jo vært kult å kunne "supercharged in Hell", men det ser mørkt ut akkurat nå i alle fall

Beklager å bruke alle sitater over.

Det jeg har hørt, og det er bekreftet:
2 stk SC kommer på Stjørdal, 4 plasser. Alle pappirer for leveranse av strøm inn til SC er signert. SC blir plassert ved Statoil stasjonen. Ser på baksiden mot NTE at det ligger en del byggematerialer. Dette har ligget der en stund nå.

Mulig Tesla har litt bedre tid nå, siden Klett er oppe å går.
Hel-elektrisk bilpark.

fonberg

Sitat fra: Togge på lørdag 21. februar 2015, klokken 20:36
Sitat fra: Pompel på torsdag 19. februar 2015, klokken 20:58
Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 19. februar 2015, klokken 14:08
Sitat fra: Pompel på torsdag 19. februar 2015, klokken 09:54
Jeg har begynt å gi opp SC på Stjørdal :(

Ser vi på SC-kartet nå så er det ingen forandring i Midt-Norge når du skifter mellom I dag, 2015 og 2016. Det ser derfor ut til at Klett blir SC i Midt-Norge
...og Grong, men Stjørdal burde fått SC!
Ah, stemmer. Den glemte jeg. Ja, hadde vært kjekt å kunne toppe opp på tur hjem fra jobb noen ganger.

Sitat fra: Amoss på torsdag 19. februar 2015, klokken 14:13
Sitat fra: Pompel på torsdag 19. februar 2015, klokken 09:54
Jeg har begynt å gi opp SC på Stjørdal :(

The plan for a superchager in Hell has gone to Hell? :O
Looks like it. Hadde jo vært kult å kunne "supercharged in Hell", men det ser mørkt ut akkurat nå i alle fall

Beklager å bruke alle sitater over.

Det jeg har hørt, og det er bekreftet:
2 stk SC kommer på Stjørdal, 4 plasser. Alle pappirer for leveranse av strøm inn til SC er signert. SC blir plassert ved Statoil stasjonen. Ser på baksiden mot NTE at det ligger en del byggematerialer. Dette har ligget der en stund nå.

Mulig Tesla har litt bedre tid nå, siden Klett er oppe å går.

Høres supert ut!
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Bjoris

Rart at denn Stjørdal prikken ikke finnes hverken i 2015 eller 2016 kartet!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

RuneBreiseth

Sitat fra: Togge på lørdag 21. februar 2015, klokken 20:36
Sitat fra: Pompel på torsdag 19. februar 2015, klokken 20:58
Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 19. februar 2015, klokken 14:08
Sitat fra: Pompel på torsdag 19. februar 2015, klokken 09:54
Jeg har begynt å gi opp SC på Stjørdal :(

Ser vi på SC-kartet nå så er det ingen forandring i Midt-Norge når du skifter mellom I dag, 2015 og 2016. Det ser derfor ut til at Klett blir SC i Midt-Norge
...og Grong, men Stjørdal burde fått SC!
Ah, stemmer. Den glemte jeg. Ja, hadde vært kjekt å kunne toppe opp på tur hjem fra jobb noen ganger.

Sitat fra: Amoss på torsdag 19. februar 2015, klokken 14:13
Sitat fra: Pompel på torsdag 19. februar 2015, klokken 09:54
Jeg har begynt å gi opp SC på Stjørdal :(

The plan for a superchager in Hell has gone to Hell? :O
Looks like it. Hadde jo vært kult å kunne "supercharged in Hell", men det ser mørkt ut akkurat nå i alle fall

Beklager å bruke alle sitater over.

Det jeg har hørt, og det er bekreftet:
2 stk SC kommer på Stjørdal, 4 plasser. Alle pappirer for leveranse av strøm inn til SC er signert. SC blir plassert ved Statoil stasjonen. Ser på baksiden mot NTE at det ligger en del byggematerialer. Dette har ligget der en stund nå.

Mulig Tesla har litt bedre tid nå, siden Klett er oppe å går.

Kan jeg spørre hvem som har bekreftet dette??
Det finns jo ingen søknader fra Tesla inn til Stjørdal Kommune ang SC.....

eadie

"Har hørt", "fått bekreftet av søskenbarnet til barnehagetanten til sønnen min", etc. Dette er no good.
Håndfaste bevis derimot, er gooodie.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

Togge

#2383
Sitat fra: eadie på søndag 22. februar 2015, klokken 17:51
"Har hørt", "fått bekreftet av søskenbarnet til barnehagetanten til sønnen min", etc. Dette er no good.
Håndfaste bevis derimot, er gooodie.

Håndfaste bevis, jepp det er det. Det sitter noen eiere av Tesla som jobber for strømleverandør til SC.
EADIE; Å komme med " håndfaste bevis" kan være litt vanskelig. Den kontrakten er unnlatt for offentligheten. De som eier denne er NTE.
Holder det eller?
Hel-elektrisk bilpark.

RuneBreiseth

Sitat fra: Togge på søndag 22. februar 2015, klokken 19:34
Sitat fra: eadie på søndag 22. februar 2015, klokken 17:51
"Har hørt", "fått bekreftet av søskenbarnet til barnehagetanten til sønnen min", etc. Dette er no good.
Håndfaste bevis derimot, er gooodie.

Håndfaste bevis, jepp det er det. Det sitter noen eiere av Tesla som jobber for strømleverandør til SC.
EADIE; Å komme med " håndfaste bevis" kan være litt vanskelig. Den kontrakten er unnlatt for offentligheten. De som eier denne er NTE.
Holder det eller?

Skal man sette opp en lader kommer vel det under de samme reglene som alle andre oppføringer av bygninger og lokasjoner. Det må sendes en byggesøknad. Dette er ikke noe man kan unnlate offentligheten. Uansett hvem som er oppfører.
Alle byggesøknader finner men i postlistene til den aktuelle kommunen som det skal oppføres i

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA