Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukt Leaf. Hvordan aktivere carwing?

Startet av engelsen, mandag 03. juni 2013, klokken 12:22

« forrige - neste »

jkm

Sitat fra: jkirkebo på mandag 08. desember 2014, klokken 23:29
Sitat fra: fonberg på mandag 08. desember 2014, klokken 20:21
Hadde en prat med en jeg kjenner som jobber i TrønderEnergi i dag - han sa de har fått bestilling på strømopplegg til Tesla, på Klett. Så kanskje den første sørtrønderske SC-en kommer der?

Det virker som en fornuftig plassering. 183km fra Dombås og 212km fra Grong. Greit at den er nærmest Dombås siden det er stigning den veien.

Fra Klett og Grong er det 250-255km til Krokom i Sverige så det er innenfor rekkevidde. Men det bør nok også komme en på Stjørdal på sikt, i 2016 en gang eller så ;)

Med SC på Klett er Stjørdal overflødig.

ofn


201433619    -    1
    Dokumentdato: 25.11.2014    Gradering:    Ugradert
    Journal Dato:  25.11.2014    Sakstittel:   Haukås, Nordre Brurås 2 gnr 199 bnr 233 Dispensasjon fra avstand
Dokumenttittel:   Haukås, Nordre Brurås 2 gnr 199 bnr 233. Ønsker uttalelse i forbindelse med byggesøknad
Fra:   
Tesla Motors v/Marianne Moelmen
Dokumenttype:   I      
Ansvarlig:   TUVEG/VEGFRV/SOMI    Saksbehandler:   TUVEG/VEGFRV/MADS

201433619    -    2
    Dokumentdato: 27.11.2014    Gradering:    Ugradert
    Journal Dato:  27.11.2014    Sakstittel:   Haukås, Nordre Brurås 2 gnr 199 bnr 233 Dispensasjon fra avstand
Dokumenttittel:   Haukås, Nordre Brurås 2 gnr 199 bnr 233. Vedr. ønske om uttalelse i forbindelse med byggesøknad- avstand mot vei. Uttalelse fra Trafikketaten.
Til:   
Tesla Motors v/Marianne Moelmen
Dokumenttype:   U      
Ansvarlig:   TUVEG/VEGFRV/SOMI    Saksbehandler:   TUVEG/VEGFRV/MADS

http://www3.bergen.kommune.no/offentligjournal/

Har kanskje vært postet før? Kan tyde på at Tesla ønsker å plassere SC ved Nordre Brurås 2, Haukås. Dersom det bare kommer én SC i Bergensområdet er nok dette noenlunde den plasseringen som dekker flest kjøreruter.
2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D

Andrewas

Registrert denne som permit på supercharge.info nå. Google map sine satellitt bilder er for gamle til riktig plassering. Kan en lokal være snill å finne rett posisjon? Høyreklikk i kartet på supercharge.info,  add marker, se på details, klipp og lim GPS verdiene inn her.
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

RuneBreiseth

Sitat fra: jkm på tirsdag 09. desember 2014, klokken 00:18
Sitat fra: jkirkebo på mandag 08. desember 2014, klokken 23:29
Sitat fra: fonberg på mandag 08. desember 2014, klokken 20:21
Hadde en prat med en jeg kjenner som jobber i TrønderEnergi i dag - han sa de har fått bestilling på strømopplegg til Tesla, på Klett. Så kanskje den første sørtrønderske SC-en kommer der?

Det virker som en fornuftig plassering. 183km fra Dombås og 212km fra Grong. Greit at den er nærmest Dombås siden det er stigning den veien.

Fra Klett og Grong er det 250-255km til Krokom i Sverige så det er innenfor rekkevidde. Men det bør nok også komme en på Stjørdal på sikt, i 2016 en gang eller så ;)

Med SC på Klett er Stjørdal overflødig.

Sitat fra: jkm på tirsdag 09. desember 2014, klokken 00:18

Det er jo helt feil plassering på denne da den ikke fanger opp de som kommer fra Nord-Trøndelag og skal videre inn i Sverige (e14). Blir langt i mellom klett og Østersund som er den neste  på den ruta.
Sitat fra: jkirkebo på mandag 08. desember 2014, klokken 23:29
Sitat fra: fonberg på mandag 08. desember 2014, klokken 20:21
Hadde en prat med en jeg kjenner som jobber i TrønderEnergi i dag - han sa de har fått bestilling på strømopplegg til Tesla, på Klett. Så kanskje den første sørtrønderske SC-en kommer der?

Det virker som en fornuftig plassering. 183km fra Dombås og 212km fra Grong. Greit at den er nærmest Dombås siden det er stigning den veien.

Fra Klett og Grong er det 250-255km til Krokom i Sverige så det er innenfor rekkevidde. Men det bør nok også komme en på Stjørdal på sikt, i 2016 en gang eller så ;)

Med SC på Klett er Stjørdal overflødig.

Oreo

Klett er helt ypperlig plassering for trafikken sør for Trondheim. Kanskje bedre enn Berkåk/Støren også. Den gjør absolutt ikke en SC på Stjørdal overflødig, en SC i Stjørdalsområdet ville utfylle behovet i Midt-Norge og trafikken mot Sverige og samtidig avlaste hverandre. Håper vi ikke får mye syting for feil plasering nå da. Selv om det ikke kommer i morgen, kan det jo hende det dukker opp flere med tiden.

Bra detektivarbeid fonberg. Skal selv fiske litt blant dem jeg kjenner som jobber der.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

fonberg

Sitat fra: Oreo på tirsdag 09. desember 2014, klokken 09:57
Klett er helt ypperlig plassering for trafikken sør for Trondheim. Kanskje bedre enn Berkåk/Støren også. Den gjør absolutt ikke en SC på Stjørdal overflødig, en SC i Stjørdalsområdet ville utfylle behovet i Midt-Norge og trafikken mot Sverige og samtidig avlaste hverandre. Håper vi ikke får mye syting for feil plasering nå da. Selv om det ikke kommer i morgen, kan det jo hende det dukker opp flere med tiden.

Bra detektivarbeid fonberg. Skal selv fiske litt blant dem jeg kjenner som jobber der.

Takk, og helt enig - Klett vil være en god plassering, både mtp E6 nord/sør, og forbindelse mot nordvestlandet og Aspøya-stasjonen. Samtidig trengs Stjørdal mtp. de som kommer nordfra og østfra retning Trondheim, eller som skal de samme retningene. Kanskje julegaven fra Tesla er at BÅDE Klett og Stjørdal er oppe i løpet av vinteren?

Min infromant sa det var et rimelig heftig spekka anlegg Tesla hadde bestilt på Klett, så man kan være rimelig sikker på at det er snakk om en SC. Det skal visst ligge ved Statoil-stasjonen, så de som ferdes forbi der får holde øynene åpne etter anleggsvirksomhet, og trekasser med T-logoen  :)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

jkirkebo

Sitat fra: jkm på tirsdag 09. desember 2014, klokken 00:18
Med SC på Klett er Stjørdal overflødig.

Nei, 255km er for lang avstand. Det fører til behov for både å lade helt opp vinterstid samt kjøre ganske så pent. Det tar LANG tid. Erfart personlig da det er 265km mellom Lillehammer og Solli. Lader man bare til 80% og holder 110 på motorveien i 0 grader og våt vei så er man i beste fall langt nede på reserven før man kommer fram.

Maks 220km avstand vil jeg si, helst ikke mer enn 200km.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cstromme

Kan ikke se at det er nevnt her før, men det ligger visstnok an til at det blir supercharger på Digerneset utenfor Ålesund. Tesla driver og vurderer lokalet der nå til service center / show room, og de har så mye plass (og strøm) tilgjengelig der at de da antageligvis kommer til å sette opp SC samtidig.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

OleJA

Sitat fra: Oreo på tirsdag 09. desember 2014, klokken 09:57
Klett er helt ypperlig plassering for trafikken sør for Trondheim. .... Håper vi ikke får mye syting for feil plasering nå da. ...
Får syte litt jeg da  :o
Personlig har jeg mest brukt for en SC som sikrer hjemturen etter å fartet for mye frem og tilbake i Oppdalsområdet i løpet helga. Da blir Klett for nær byen til at det hjelper så mye - Berkåk/Støren hadde da vært ideelt.
Er selvfølgelig glad for alt som bygges ut av SC  :D
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

NegativeElectrode

Sitat fra: OleJA på tirsdag 09. desember 2014, klokken 11:41
Sitat fra: Oreo på tirsdag 09. desember 2014, klokken 09:57
Klett er helt ypperlig plassering for trafikken sør for Trondheim. .... Håper vi ikke får mye syting for feil plasering nå da. ...
Får syte litt jeg da  :o
Personlig har jeg mest brukt for en SC som sikrer hjemturen etter å fartet for mye frem og tilbake i Oppdalsområdet i løpet helga. Da blir Klett for nær byen til at det hjelper så mye - Berkåk/Støren hadde da vært ideelt.
Er selvfølgelig glad for alt som bygges ut av SC  :D

Oppdalsområdet er bra på mange måter. Fra Nordmøre har man brukt en god del energi opp Gråura, samt at man kan fylle på før durer videre over Dovrefjellet, eller til Trondheim og Alvdal. Selv om avstanden til Dombås ikke er så stor på kartet er ikke Dovrefjell noe bra sted å gå tom for strøm.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

afitch80

Sitat fra: ofn på tirsdag 09. desember 2014, klokken 01:10
Har kanskje vært postet før? Kan tyde på at Tesla ønsker å plassere SC ved Nordre Brurås 2, Haukås. Dersom det bare kommer én SC i Bergensområdet er nok dette noenlunde den plasseringen som dekker flest kjøreruter.
Bra funn. Nei, den har ikke blitt postet før. Dette var en av de to plassene jeg trodde det ville kommer SC.
MEN! Nordre Brurås 2 er Statoil på Haukås. Ville Statoil avgitt plass ved stasjonen sin til Tesla for en SC? Har bedt om innsyn, så vi får se.
Før amerikansk, nå tysk.

jkirkebo

#2276
Sitat fra: afitch80 på tirsdag 09. desember 2014, klokken 12:21
Sitat fra: ofn på tirsdag 09. desember 2014, klokken 01:10
Har kanskje vært postet før? Kan tyde på at Tesla ønsker å plassere SC ved Nordre Brurås 2, Haukås. Dersom det bare kommer én SC i Bergensområdet er nok dette noenlunde den plasseringen som dekker flest kjøreruter.
Bra funn. Nei, den har ikke blitt postet før. Dette var en av de to plassene jeg trodde det ville kommer SC.
MEN! Nordre Brurås 2 er Statoil på Haukås. Ville Statoil avgitt plass ved stasjonen sin til Tesla for en SC? Har bedt om innsyn, så vi får se.

De skal jo tydeligvis bygge på Statoil på Klepp, så kanskje de har inngått en avtale med Statoil? Statoil er jo de som satser mest på lading fra før, og de ser kanskje fordelen av å få en del Tesla-eiere som kioskkunder etterhvert?

Siden Tesla også betaler for trafo og legger til rette for at andre skal kunne sette opp flerstandard-ladere er jo dette vinn/vinn for Statoil om de vil satse videre på lading. Tesla betaler infrastrukturen mot å få disponere parkeringsplasser, Statoil får Tesla-eiere som kioskkunder og kan dessuten sette opp flerstandard-ladere selv for en lav kostnad siden det alt finnes nok strøm trukket fram.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

TeslaTerje

Statoil skal sette opp hurtig ladestasjon på Haukås med støtte fra transnova, så Bkk må legge opp bra med strøm. Det eneste minus er tilgang til spisesteder der.
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

afitch80

Da har jeg fått innsyn og det er en SC med 6 plasser inne på Statoil sitt området. Plassene kommer på sørsiden av stasjonen og laderne rett bak. Nytt trafoskap kommer i hjørnet mot veien. Byggesøknaden manglet uttalelse fra trafikketaten angående sikt i kryss da noen skap kommer nærmere vei enn byggegrense. Trafikketaten hadde ingen innvendiger. De var kjappe og. Svarte to dager etter Tesla sendte forspørsel. Håper bare byggesaksavdelingen er kjappe de og. Da blir det SC i Åsane om ikke lenge. :D
Før amerikansk, nå tysk.

Amoss

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 09. desember 2014, klokken 12:25
De skal jo tydeligvis bygge på Statoil på Klepp, så kanskje de har inngått en avtale med Statoil? Statoil er jo de som satser mest på lading fra før, og de ser kanskje fordelen av å få en del Tesla-eiere som kioskkunder etterhvert?

Ser slik ut ja. Dette er gledelig i mine øyne, har jo også tidligere tatt til orde for at bensinstasjonene - energistasjonene? - måtte være det rette stedet å sette opp hurtigladestasjoner. Både fordi stasjonene alt er tilpasset behovet for bilister (om kanskje ikke for de som må vente en stund på å bli ferdig ladet), og ladestasjoner gir en kontinuitet til stasjonene etter som trafikken etterhvert vil migrere over på eldrift.

Så ja, dette er vinn-vinn utvikling :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA