Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukt Leaf. Hvordan aktivere carwing?

Startet av engelsen, mandag 03. juni 2013, klokken 12:22

« forrige - neste »

kjellan

Nytt Tesla kart med SC i dag !

"Prikkotøren" har fjerna "Stryn" frå kartet.

Andre endringer ?

8)
Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

arnkl

Sitat fra: arnkl på torsdag 04. september 2014, klokken 09:47
I dag dukka følgande opp i postjournalen til Alvdal kommune ( http://www.alvdal.kommune.no/file=14590 )

Navn: Tesla Motors
Dok.beskr: MELDING OM TILTAK - NY NETTSTASJON - GID 7/246

Eg har bede om innsyn i saka.

Då fekk eg dokumenta tilsendt, og har lagt dei som vedlegg. Der er snakk om byggesøknad, og også her vert det 8 ladepunkt (alle må ryggast inn til.)

Legg merke til setninga: "Vi setter stor pris på rask saksbehandling da denne lokasjonen er sterkt etterspurt blant våre kunder og vår entreprenør står klar til å gjennomføre etableringen."
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

OleJA

Sitat fra: arnkl på torsdag 04. september 2014, klokken 16:07
Då fekk eg dokumenta tilsendt, og har lagt dei som vedlegg. Der er snakk om byggesøknad, og også her vert det 8 ladepunkt (alle må ryggast inn til.)

Ser ut som SC'ene er plassert i kanten på gressbakken nord for Taverna. Det var akkurat her det lå en kabeltrommel på søndag :-)
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y


arnkl

Sitat fra: OleJA på torsdag 04. september 2014, klokken 16:18
Sitat fra: arnkl på torsdag 04. september 2014, klokken 16:07
Då fekk eg dokumenta tilsendt, og har lagt dei som vedlegg. Der er snakk om byggesøknad, og også her vert det 8 ladepunkt (alle må ryggast inn til.)

Ser ut som SC'ene er plassert i kanten på gressbakken nord for Taverna. Det var akkurat her det lå en kabeltrommel på søndag :-)

Og i postjornalen 4/9 ligg følgande utgåande post til Tesla Motors:
"Dok.beskr: SVAR MELDING OM TILTAK - NY NETTSTASJON LADESTASJON - GID 7/246"

Vi får satse på at det er godkjenninga, og at enprentenøren kan gå i gang umiddelbart :)
Innsyn bestilt.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)


arnkl

Sitat fra: Bushy på fredag 05. september 2014, klokken 14:02
http://www.ostlendingen.no/nyheter/nord-østerdal/tesla-ladestasjon-til-alvdal-1.8571983

Sitat frå artikkelen:
"Sier kommunen ja er vi klare til å sette spaden i jorda i morgen, sier Stulen."

Og kommunen har sagt ja (sjå vedlegg), så då får folk i nærleiken finne fram kameraet :)
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

OddB

For å lettere se plasseringen av de to superladerne  som ikke er stedfestet enda, (Bergen og Sunnmøre) har jeg lagt kartet fra Tesla oppå et kart med høyere oppløsning.
Laderen i Stavanger havner vel nærmere Haugesund hvis de "høyere makter" vil...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

hoffa

Ingen prikker på sunnmøre her, men rundt Molde (Romsdal) ser det ut til.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Andrewas

Sitat fra: OddB på fredag 05. september 2014, klokken 20:29
For å lettere se plasseringen av de to superladerne  som ikke er stedfestet enda, (Bergen og Sunnmøre) har jeg lagt kartet fra Tesla oppå et kart med høyere oppløsning.
Laderen i Stavanger havner vel nærmere Haugesund hvis de "høyere makter" vil...
Aksdal - som vi er rimelig sikre på - ligger jo nesten i Haugesund.
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

Andrewas

Sitat fra: hoffa på fredag 05. september 2014, klokken 20:41
Ingen prikker på sunnmøre her, men rundt Molde (Romsdal) ser det ut til.
Nærheten av Molde vil passe bra med Vestnes, nærmest mulig der E136 kommer over Tresfjorden (ny bru under bygging).
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

OddB

Sitat fra: hoffa på fredag 05. september 2014, klokken 20:41
Ingen prikker på sunnmøre her, men rundt Molde (Romsdal) ser det ut til.
Selvsagt !  Sunnmøre er søndre del av Møre og Romsdal, mens Romsdal er nordre. Da lærte jeg noe nytt i dag :D
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

sturle

Sitat fra: OddB på fredag 05. september 2014, klokken 21:51
Sitat fra: hoffa på fredag 05. september 2014, klokken 20:41
Ingen prikker på sunnmøre her, men rundt Molde (Romsdal) ser det ut til.
Selvsagt !  Sunnmøre er søndre del av Møre og Romsdal, mens Romsdal er nordre. Da lærte jeg noe nytt i dag :D
Ikkje heilt.  Nordre del heiter Nordmøre.  Romsdal ligg mellom Nordmøre og Sunnmøre. :-)

Muffinman

Hehe, med den vanvittige fogderistriden mellom Molde og Kristiansund risikerer man å pådra seg noens vrede hvis man ikke har det der helt greit :)

Real EoN

Enig  :) Det er rart det skal vere så ekstreme forskjeller på så korte avstander... Jeg håper virkelig det nye felles sykehuset blir på Astad for fredens skyld  ;) (sa romsdalingen)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA