Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukt Leaf. Hvordan aktivere carwing?

Startet av engelsen, mandag 03. juni 2013, klokken 12:22

« forrige - neste »

D.O

Sitat fra: F_P på onsdag 03. september 2014, klokken 13:12
Passer kanskje ikke her, men kommer man seg fra Trondheim til Mosjøen uten altfor mye rekkeviddeangst vinterstid? Jeg skal ikke videre nordover så egentlig er det ikke viktig for meg med SC i Mosjøen. Foruten om at jeg som innfødt synes det er stas  ::)
Nei... Du kan klare det, men ikke med våt vei(sludd sørpe eller regn) Har gjort dette noen ganger og det er helt i grenseland for hva som er mulig vinterstid. Stjørdal går fint.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

cairnz

Sitat fra: F_P på onsdag 03. september 2014, klokken 13:12
Passer kanskje ikke her, men kommer man seg fra Trondheim til Mosjøen uten altfor mye rekkeviddeangst vinterstid? Jeg skal ikke videre nordover så egentlig er det ikke viktig for meg med SC i Mosjøen. Foruten om at jeg som innfødt synes det er stas  ::)

Det vil i så fall mest sannsynlig være på hengende håret, med range mode, ladet til 100%, rolig kjøring, og gode kjøreforhold, og ikke for mye "gass" på AC :)

Da er det nok å foretrekke at det kommer en eller to mellom disse to punktene.
Elbilist

sn0le

Derfor jeg skrev SC'ene.
Får de på plass den i Grong så er det 20 mil fra Trondheim til SC i Grong og 19-20 mil fra Grong til Mosjøen.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

F_P

Takker og bukker alle som svarte. Da skal jeg avvente litt før fruen eventuelt må ta den turen alene uten SC på Grong :P Skepsisen er stor nok til hele konseptet elbil til at opplevelsen av "tomkjøring" bør bli for nærgående. Har en bensin-UP som jeg gjerne skulle byttet ut også, så ingen skudd for bauen er ønskelig. Kun gode elbil-opplevelser :)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Leif1

Har hun fruen din prøvd Model S??
Skepsisen har gått over hjemme hos oss i hvert fall. Tror det ville blitt leven om
noen foreslo å bytte den ut nå.
Det er venninnene hennes som er ofrene nå. Stakkarene har prøvekjørt og blitt ødelagt de også...
Konvertitt fra S til X

Car-El

Skal på service med Car-El den 17. november. Det hadde vært knall om SC Mosjøen hadde vært operativ da.

Og om den som skal opp på Hammarøy hadde vært oppe, så ville æ spart 5-6 timer på disse (små) 1144km som er mellom hjem og Lade.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Andrewas

#1941
Jeg poster denne i denne tråden også - synes selv det er interessant. Har oppdatert tabellen med antall SC pr. land slik det er oppgitt på supercharge.info. Merk at her har Norge 11 SC og ikke 12 da Lier Sør og Lier Nord telles som en til sammen.

Tabellen viser antall elbiler solgt pr. måned og total så langt i 2014. Alle tall fra ev-sales.blogspot.no. Jeg har valgt å se bort i fra plug-in hybrider i denne oversikten.

Som det klart fremgår så satser Tesla knallsterkt i Tyskland med antall SC i forhold til antall biler solgt. Det er klart det henger sammen med at Tyskland er viktig transportetappe for hele Europa - men likevel? Tilsvarende kan man nok se sammenhengen mellom antall SC i Sverige og nordmenns behov for å kunne kjøre i Sverige (og gjennom Sverige).

Faktisk er det solgt mange flere biler i Sør-Trøndelag alene enn i Sverige. Og de 3 nordligste fylkene til sammen er heller ikke langt bak hele Sverige. For folk i nord så er nok også SC'er over Nord-Sverige og ned langs E-4 mot Stockholm nesten like viktig som nedover Norge? Eller??


   Land      SC      April      Mai      Juni      Juli      Aug      2014 hittil      Mest pop i 2014, antall   
   USA      110            1000      1800      500      -      7900      Nissan Leaf, 15755   
   Norge      11            371      536      114      183      3431      Tesla model S    
   Kina      15            534      958      304      -      1849      Kandi EV, 6829   
   Nederland       4            125      182      31      70      668      VW-eUP, 724   
   Tyskland      17            57      102      26      48      520      BMW i3, 1738   
   Canada      3                  40      40      40      482      Nissan Leaf, 692   
   Belgia      1      10      45      93            -      284      Tesla model S    
   Sveits      2            42      62      26      35      314      Tesla model S    
   Danmark      4                  67            36      276      Leaf, 299   
   Frankrike      11            43      45      20      15      199      Renault Zoe, 2614   
   Sverige      5            23      45      17      1      141      Nissan Leaf, 181   
   Østerrike      3            10      16            13      85      BMW i3, 190   
   Finland       0      16                  5      -      46      Tesla model S    
   Italia      1            1      3      3      -      29      Nissan Leaf, 172   
   Spania      0            3            2      -      15      Nissan Leaf, 169   
   Estland      0                  4      5      4      18      Nissan Leaf, 146   
   Island      0                        2      -      11      Nissan Leaf, 64   
   Irland      0                        1      -      1      Nissan Leaf, 152   
   Japan      2                        0      -      0      Nissan Leaf, 6901   
   Portugal      0                  0            -      0      BMW i3, 43   
   Storbritannia      4                              -      ?      Leaf, 1729   

Merk at 2014 hittil viser summen pr den siste måned med oppførte salgstall. Dvs at for Finland så er 46 totalen for 2014 pr. august.

Jeg antar at ev-sales bloggen for Teslas del for det meste er basert på registrerte bil og ikke solgte. For andre bilmerker er det kanskje reelle salgstall tilgjengelig.



Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

afitch80

Ikke misforstå meg. Tesla har vært flinke til å bygge SC'er i Norge. Men utfra antall solgte biler pr land burde de ha vært enda flinkere. Utfra de tallene der er det 73 biler pr SC i USA, 142 biler pr SC i Kina, og i Tyskland er det 28 biler pr SC. Mens i Norge er det 312 biler pr SC. Det blir jo ikke helt riktig siden dette bare er salgstallene for i år. Men det gir jo en bra pekepinn.
Utfra salgstall i andre land og Sc'er der så burde hele Norge hatt SC dekning nå. Håper de tar seg sammen og får bygget ut alle de planlegger innen utgangen av neste år. Og gjerne enda fler.
Før amerikansk, nå tysk.

OddB

Jeg har full tillit til at Tesla bygger ut i den rekkefølgen som gir best uttelling forbåde  dem og oss. Det blir for enkelt å telle solgte biler. Avstander og befolkningsspredning avgjør, sammen med markedsstrategi. De har vært nødt å satse hardt i Tyskland for å vise at de mener alvor, og det er det jo mange nordmenn som har nydt godt av i sommer.
Når jeg leser trådene om kaoset i hurtigladerutbyggingen i Norge ville jeg ikke finne på å være misfornøyd med Teslas innsats :D 
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

F_P

Sitat fra: Leif1 på onsdag 03. september 2014, klokken 15:32
Har hun fruen din prøvd Model S??
Skepsisen har gått over hjemme hos oss i hvert fall. Tror det ville blitt leven om
noen foreslo å bytte den ut nå.
Det er venninnene hennes som er ofrene nå. Stakkarene har prøvekjørt og blitt ødelagt de også...

Vi har prøvd, men hun ville ikke kjøre. Det kom et hvin og et lite smil i starten når aksen ble testet litt, og bilen ble godkjent og vel så det. Ulempen. Den er svær. Tenk Up! vs. Model S så skjønner man jo det  ;D
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Gusse

Skal ta en prat med min kontaktperson på Grong kommune i morgen :)
Kan noen stikke nesa si i Stjørdal Kommune, ev i Trondheim?

arnkl

#1946
Sitat fra: OleJA på mandag 01. september 2014, klokken 02:19
Hadde en liten stopp på Taverna Alvdal isted, og det ligger nå.en kabeltrommel med en underarmstykk kabel på nordsiden av motellet. Kan det være de første delene til ny SC?

Eg trur ikkje tiltaket er formelt godkjent av kommunen enno. I postlistene som går t.o.m. 2. september ligg det ingen søknad.

Det er derimot sendt søknad til Elverum kommune, jornalført 3/9  :)
https://www.elverum.kommune.no/innsyn.aspx?response=journalpost_detaljer&journalpostid=2014024270&scripturi=/innsyn.aspx&skin=infolink&Mid1=490&

Då kan det tenkast at det dukkar opp for Alvdal også snart.

For Elverum er det snakk om 8 ladeplassar.

PS.
Det har vore mykje offtopic i denne tråden i det siste. Kan vi ikkje halde oss strengt til detektivarbeid her. Det er kjedelig å spent opne eit nytt inlegg i tråden, og så er innhaldet svært langt frå topic.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

OddB

Her var det mange interessante PDF'er gitt ...
Da er det bare å vente på at saksbehandleren setter stempelet på papirene så ruller vel gravemaskinene fram :D
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Oreo

Sitat fra: OddB på torsdag 04. september 2014, klokken 01:27
Her var det mange interessante PDF'er gitt ...
Da er det bare å vente på at saksbehandleren setter stempelet på papirene så ruller vel gravemaskinene fram :D
Så sant så sant, ser ut til å bli en plass med parkering med snuten inn og de resterende sju som ryggealternativ.

Vil også oppfordre folk til å LA VÆRE å skrive om hvor bra/dårlig denne, og andre nye ladestasjoner passer på dems vei til hytta eller svigermor. Dette er blitt gjentatt så mange ganger nå at  >:(
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

arnkl

I dag dukka følgande opp i postjournalen til Alvdal kommune ( http://www.alvdal.kommune.no/file=14590 )

Navn: Tesla Motors
Dok.beskr: MELDING OM TILTAK - NY NETTSTASJON - GID 7/246

Eg har bede om innsyn i saka.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA