Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukt Leaf. Hvordan aktivere carwing?

Startet av engelsen, mandag 03. juni 2013, klokken 12:22

« forrige - neste »

Havebigfun

Hvis det blir to ladere i Trondheim er det muligens samme opplegg som i Hamburg-en midlertidig problemløser inntil en bedre løsning er funnet.

Andrewas

Tja... Trondheim = Værnes.. Er det passe avstand fra Dombås? Da kan jo det skytes av "Supercharging in Hell"??
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

olav69

Sitat fra: Havebigfun på mandag 25. august 2014, klokken 19:30
Hvis det blir to ladere i Trondheim er det muligens samme opplegg som i Hamburg-en midlertidig problemløser inntil en bedre løsning er funnet.

Hvilket midlertidig opplegg er det i Hamburg?

OddB

HVIS det er snakk om to SC i Trondheim blir det vel en løsning på hver side av veien som i Drammen ? Da er vel Stav Gjestegård et passende sted..?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Havebigfun

Sitat fra: olav69 på mandag 25. august 2014, klokken 21:01

To SC avsides liggende ved butikken oppfatter jeg som en midlertidig løsning. Det kommer nok noe mer ala Lier ved en av de store Autobahnene

olav69

Sitat fra: Havebigfun på mandag 25. august 2014, klokken 22:37
Sitat fra: olav69 på mandag 25. august 2014, klokken 21:01

To SC avsides liggende ved butikken oppfatter jeg som en midlertidig løsning. Det kommer nok noe mer ala Lier ved en av de store Autobahnene

Her er noe jeg ikke har fått med meg.. Har de satt opp 2 midlertidige SC ved Tesla i Hamburg?

Sharp

Sitat fra: OddB på mandag 25. august 2014, klokken 21:02
HVIS det er snakk om to SC i Trondheim blir det vel en løsning på hver side av veien som i Drammen ? Da er vel Stav Gjestegård et passende sted..?

På Stav er det jo mulig å krysse vegen ved å kjøre "gjennom" gjestegården, så tviler på det er nødvendig med en stykk på hver side akkurat her.  :)

ofn

Lurer på om SC-kartet for Europa er oppdatert:

http://www.teslamotors.com/supercharger

Blir ikke helt klok på et par av prikkene på nordvestlandet..
Finnene får også noen ladestasjoner etterhvert.
2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D

Oreo

La merke til det samme selv (og postet det her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,13862.180.html )

Forøvrig er jeg enig i det nevnte at Trondheim kan bety alt mellom Trondheim og Stjørdal.
I USA har de flere plasser satt opp mobile/midlertidige Superchargere.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

kjellan

Sitat fra: Oreo på mandag 25. august 2014, klokken 23:48
La merke til det samme selv (og postet det her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,13862.180.html )

Forøvrig er jeg enig i det nevnte at Trondheim kan bety alt mellom Trondheim og Stjørdal.
I USA har de flere plasser satt opp mobile/midlertidige Superchargere.

Ja. Nytt kart i kveld. Inkluderer også 2015

Det er 13 punkt på kartet "Åpne Nå" men kun 12 SC på lista !.

Ny flekk på E39  i Sogn. Litt tidlig ? eller har vi oversett noko ?

Har formeining om at SC "prikkotøren" hos Tesla har plassert SC Aspøya feil på "Åpne Nå" kartet  og at vi kan forvente ein SC på Nordvestlandet.

På kartet "Winter 2014-2015" er nemlig prikken som dukker opp nøyaktig plassert på dagens SC Aspøya.
Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

cstromme

Sitat fra: kjellan på tirsdag 26. august 2014, klokken 00:32
Har formeining om at SC "prikkotøren" hos Tesla har plassert SC Aspøya feil på "Åpne Nå" kartet  og at vi kan forvente ein SC på Nordvestlandet.

På kartet "Winter 2014-2015" er nemlig prikken som dukker opp nøyaktig plassert på dagens SC Aspøya.

Akkurat det jeg har tenkt og. Det har jo lenge vært hintet frempå om en SC i nærheten av Ålesund.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

afitch80

Ser ut som en liten bug i "åpne nå" kartet ja. Er vel ment å havne på 2015 kartet egentlig.
I og med at prikken er så nært Sandane vil jeg tippe at den er for å dekke for folk som skal oVer Strynefjellet fra nord av Nordfjorden. Og at den blir plasser enten på Nordfjordeid eller Stryn.
Før amerikansk, nå tysk.

Andrewas

Nå har vel møtet i kommunen ang. lader i Aksdal v. Haugesund vært. Noen som vet hva det ble til?
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

Geirr

Sitat fra: Andrewas på tirsdag 26. august 2014, klokken 23:09
Nå har vel møtet i kommunen ang. lader i Aksdal v. Haugesund vært. Noen som vet hva det ble til?

Jeg er også veldig spent på denne saken. Ingenting offentliggjort enda? Jeg er ikke freidig nok til å sende mail til en av medlemmene (listet her: http://82.134.72.197/eInnsynTK_A/utvalg/Details/2# ). Kansje noen andre som er :-)
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Amoss

Sitat fra: SKH på onsdag 27. august 2014, klokken 16:44
Sitat fra: Andrewas på tirsdag 26. august 2014, klokken 23:09

Jeg er også veldig spent på denne saken. Ingenting offentliggjort enda? Jeg er ikke freidig nok til å sende mail til en av medlemmene (listet her: http://82.134.72.197/eInnsynTK_A/utvalg/Details/2# ). Kansje noen andre som er :-)

NÅ har det kommet ut noe ja....
http://82.134.72.197/eInnsynTK_A/Utvalgsbehandling/ShowUtvalgBehandlingDocument/16868/Protokoll

SitatVEDTAK I FORMANNSKAPET - 26.08.2014

1. Tysvær formannskap stiller seg positiv til at Tesla får etablere ladestasjon i Aksdal på kommunens eiendom gnr. 72 bnr. 91. og med plassering ca. som vist i alternativ 6. Avtalen kan inngås for 5 år, med mulighet for forlengelse i inntil 5 år, forutsatt at dette ikke vanskeliggjør planlagt arealbruk i området. Det er også en forutsetning at kommunen ikke blir påført kostnader (direkte eller indirekte) i tilknytning til tiltaket.

2. Rådmannen gis fullmakt til å forhandle og inngå avtale med Tesla på dette grunnlaget.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA