Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukt Leaf. Hvordan aktivere carwing?

Startet av engelsen, mandag 03. juni 2013, klokken 12:22

« forrige - neste »

jakoys

Var just innom Lier sør, og alt så ferdig ut. Stolpene hadde ikke trekk, men det var nettingstrømpe på ladehåndtakene. Pga lav sol så kunne jeg ikke se om det var lys i logoen så jeg kjørte over på andre siden for å fylle opp. Blir ikke overrasket om de blir slått på i morgen.

cito13

Første SC byggeplass i Italia funnet. Avslørt som fornøylig quiz i den tyske søstertåden til "Detektivarbeid".  http://www.tff-forum.de/viewtopic.php?f=9&t=1453&start=2800#p50938

Car-El

Sitat fra: petersv på onsdag 30. juli 2014, klokken 19:30
Strengt tatt ruller jo bilen på asfalt da... ::)

Når æ lader bilen så bruker den å stå i ro, faktisk så står den helt i ro når kabelen er koblet til.

Og for å pirke. Bilen min har aldrig rullet på asfalt, heller på noe annet.  :o
Dekkene der imot...  :P
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Muffinman

Sitat fra: jakoys på onsdag 30. juli 2014, klokken 21:50
nettingstrømpe på ladehåndtakene
Kanskje det betyr at superladerene skal bli mer sexy  ;D

Amoss

Sitat fra: Muffinman på torsdag 31. juli 2014, klokken 12:25
Sitat fra: jakoys på onsdag 30. juli 2014, klokken 21:50
nettingstrømpe på ladehåndtakene
Kanskje det betyr at superladerene skal bli mer sexy  ;D

Klart, de må jo stå i stil med Model S//X/Y ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

fredag

Lier sørgående er oppe. Masse biler som ladet der da jeg kjørte forbi.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

jakoys

Var innom Lier sør for et par dager siden. Strømmen var ikke slått på, men to av plassene var okkupert av fossilbiler. I dag var jeg innom 2 ganger. Første gang var to av plassene tatt av et petrolhead som vist på bildet, og andre gang stod det en volvo med henger på tvers foran ladestolpene. Håper det blir bedre fremover. Forøvrig fungerte ladingen der nå helt flott.

klumpen

Håper tingvold blir påskrudd i morgen. Vi tar en detour fra trøndelag mot sørlandet via vestlandet.
Er der ikke bare strømmen som mangler der?
2012 Nissan Leaf. Gått 50.000. - solgt
2014 Tesla Model S 85

Muffinman

Kan vel bare slutte meg til den. Ferien er over, og laderen ligger bare 45 kilometer hjemmefra. Men den vil kunne forenkle ladekabalen en del i jobbsammenheng. Hadde også håpet på at Stjørdal var oppe og gå etter ferien, men skjønner jo at det ikke bare er å knipse med fingrene.

staleand

#1779
Synes godt Tesla kunne fått opp farten og prioritert E6 nordover. Begynner å bli en del Teslaer i Nord-Norge og det kommer nok til å bli mange, mange fler etterhvert som tiden går og X og E blir i salg.

Noen som har any updates på progresjon ang. superladere i mosjøen eller saltdalen? =)

Forøvrig innom denne tråden 8-10 ganger i snitt per dag siden pappa bestilte sin S tidlig juni i håp om noe, men skuffet hver gang =/
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

hgs

Sitat fra: staleand på søndag 03. august 2014, klokken 18:37
Synes godt Tesla kunne fått opp farten og prioritert E6 nordover. Begynner å bli en del Teslaer i Nord-Norge og det kommer nok til å bli mange, mange fler etterhvert som tiden går og X og E blir i salg.

Noen som har any updates på progresjon ang. superladere i mosjøen eller saltdalen? =)

Forøvrig innom denne tråden 8-10 ganger i snitt per dag siden pappa bestilte sin S tidlig juni i håp om noe, men skuffet hver gang =/

Vel...de fleste er vel enige om at Tesla ikke er superraske med alt de driver med, men når det gjelder utbygging av superchargers har vi definitivt ingen grunn til å sutre. At de prioriterer områder der det bor mye folk før Nord - Norge er selvsagt dumt for de som bor der, men slik er det bare. Det er tross alt ikke subsidierte ladestasjoner vi snakker om her, og om mindre enn ett år tipper jeg dere kan surfe på SC'er dere også. Jeg bøyer meg iallfall i hatten for både laderne og tempoet på utbyggingen.   
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Car-El

+1

- Aspøya som er "ferdig". Men det er mange Mode3 punkt på 22kW i området så vi er hjelpen.  :)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Nordtroms

Sitat fra: hgs på søndag 03. august 2014, klokken 21:12
Sitat fra: staleand på søndag 03. august 2014, klokken 18:37
Synes godt Tesla kunne fått opp farten og prioritert E6 nordover. Begynner å bli en del Teslaer i Nord-Norge og det kommer nok til å bli mange, mange fler etterhvert som tiden går og X og E blir i salg.

Noen som har any updates på progresjon ang. superladere i mosjøen eller saltdalen? =)

Forøvrig innom denne tråden 8-10 ganger i snitt per dag siden pappa bestilte sin S tidlig juni i håp om noe, men skuffet hver gang =/

Vel...de fleste er vel enige om at Tesla ikke er superraske med alt de driver med, men når det gjelder utbygging av superchargers har vi definitivt ingen grunn til å sutre. At de prioriterer områder der det bor mye folk før Nord - Norge er selvsagt dumt for de som bor der, men slik er det bare. Det er tross alt ikke subsidierte ladestasjoner vi snakker om her, og om mindre enn ett år tipper jeg dere kan surfe på SC'er dere også. Jeg bøyer meg iallfall i hatten for både laderne og tempoet på utbyggingen.

+1
må si at de holder kortene tett men når de først starter så er det ingen som har sjangs til å måle seg i effektivitet. Det er bare å ha litt tålmodighet. Spenningen ligger mer i om det kommer i år eller til neste år, selv tipper jeg på neste sommer, helst litt tidlig slik at vi dekker ferien 2015 med superladere til Tromsø. Videre østover er jeg litt mer usikker. Her har TOCN og elbilforeningen en utfordring. Elbiler i denne delen av landet er mer en kuriositet for spesielt interesserte. Er vi fornøyd med det?
Synd med Aksdal forresten men, her ser en hva bakstreverske politikere kan stelle i stand. På den andre siden så kan det selvfølgelig sies at vi til enhver tid får de folkevalgte vi fortjener. Uansett! Jeg ser ikke helt for meg å noen sinne gå tilbake til dinojuice.
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

afitch80

Sitat fra: Nordtroms på søndag 03. august 2014, klokken 22:55

Synd med Aksdal forresten men, her ser en hva bakstreverske politikere kan stelle i stand. På den andre siden så kan det selvfølgelig sies at vi til enhver tid får de folkevalgte vi fortjener.

Men det begynner vel å nærme seg at den saken kommer opp på nytt nå. Var det ikke snakk om nytt møte nå i midten av august?
Før amerikansk, nå tysk.

Nordtroms

Vel.... Ikke for å være noen festbrems men kan jo repetere et tidligere innlegg. Det er ikke spesielt egnet til å så optimisme.

Sitat fra: SKH på søndag 15. juni 2014, klokken 16:34
Ser ut som det sitter langt inne med ladestasjon i Aksdal. Klipper fra Tysvær Bygdeblad etter møtet 10.6. Dette er en fin illustrasjon av hva Tesla sliter med i bygde-norge:

Det blei ein lang og grundig dis- kusjon i formannskapet på tysdag, då politikarane behandla Tesla sin søknad om ein ny ladestasjon.
– Eg er skeptisk til dette, fordi alle forslaga om plassering er dår- lege, sa Ola S. Apeland (H).
Då saka var oppe i formann- skapet førre gong, utsette dei saka til administrasjonen hadde jobba fram fleire plasseringsforslag. Tysdag var seks alternativ med i saka. Flesteparten gjekk på ulike plasseringar inne på parkerings- plassen ved Aksdalsenteret og Tysværtunet. Eit alternativ var utanfor Hegren legesenter og eit på framsida av senteret, der bus- sane i dag parkerer.
– Alle som er ved senteret kan komme i konflikt med planane våre for Aksdal, og sju år er for lang tid, me skal vere i gang med ting lenge før det, påpeika Ape- land og Sigmund Lier (AP).
– Me har ingen reguleringsplan for akkurat dette området, heilt i vestre enden av parkeringsplassen, parerte Kristine Aurdal (KrF) og Torunn Vestbø Gjerde (V).
Ueinige
Ordførar Harald Stakkestad (H) sa at han er positiv til ei etablering, men at alternativet ved legesente- ret er det gunstigaste med tanke på utviling ved kjøpesenteret.
Rådmann Arvid S. Vallestad forklarte at Tesla garantert ikkje er interessert i å bygge ladesta- sjonen nokon annan plass enn ved senteret, antakeleg inne på parkeringsplassen.
– Elles blir nok ikkje dette noko av, sa han.
– Då ønskjer me å sende saka tilbake til administrasjonen, slik at teknisk kan få gå gjennom dette. Og sjå på kva ei etablering på par- keringsplassen eventuelt vil seie for framtida, sa Lier og Apeland – som fremma eit fellesforslag.
– De lagar storm i eit vassglas her. Dette er utelukkande positivt. De snakkar om at ladestasjonen ikkje må komme til hinder for fortettinga i Aksdal. Det er jo nett- opp etableringar som dette som skaper vekst. Dei som nyttar seg av ein slik ladestasjon kjem ikkje til å berre sitte i bilane sine mens
dei ladar, dei kjem til å nytte seg av kjøpesenteret. I tillegg er det snakk om ein miljøgevinst her, som me må ta omsyn til, kom- menterte Vestbø Gjerde.
–Egeruroaoveratdetarsålett på dette. Det er ikkje småtteri me snakkar om. Stasjonen skal huse 7-8 bilar. Han kjem til å ta plass og skape trafikk. Eg har vore med på gi dispensasjon i «enkle småsaker» før, noko som i etterkant har vist seg å vere heilt idiotisk. Her er eg redd me kjem til å angre, uttalte Apeland.
– Dette er store el-bilar som tar mykje plass og er blitt veldig populære. Det er rundt 100 av dei i distriktet. Om Aksdal blir einaste ladepunkt mellom Bergen og Stavanger så er det klart det blir eit trøkk her, nikka Sissel Hansen Tysse (H).
No har altså kommuneadmi- nistrasjonen fått saka i retur med beskjed om at teknisk skal gjen- nomgå ho skikkeleg med tanke på plasseringsmoglegheiter og konsekvensar.
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA