Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukt Leaf. Hvordan aktivere carwing?

Startet av engelsen, mandag 03. juni 2013, klokken 12:22

« forrige - neste »

hma

Sitat fra: OddB på onsdag 23. juli 2014, klokken 00:36
Bro ??
De blir vel sure på hotellet om du prøver å krysse E6 gjennom restauranten ??? :P
Den kjekke forbindelse mellom kjøreretningene kan sees her http://goo.gl/maps/NwP1v  :)
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Muffinman

Aspøya i kveld. Det jobbes etter vanlig arbeidstid ser det ut som.


mecanica vergara

Kan se ut som de har tatt sommerferie på Lier sydgående. Lastebil og graver har ikke flyttet på seg på noen dager. Har heller ikke sett noe aktivitet der. Kjører forbi hver dag fra jobb.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

nivve

#1728
Aspøya i ettermiddag. Snakket med en av karene i Infratek og de mente de skulle være ferdig i dag - men deretter må E-verket komme på banen, så de trodde ikke det ble noen snarlig åpning. Jeg spurte om de var klare til tirsdag neste uke, men det trodde de ikke.

Som de andre nye SC blir denne også 135kW (8 plasser) med step-up trafo fra 400-480V.

Edit: Snudde bildene.

jkirkebo

Sitat fra: nivve på torsdag 24. juli 2014, klokken 21:15
Som de andre nye SC blir denne også 135kW (8 plasser) med step-up trafo fra 400-480V.

Hmm. Hvis Tesla betaler for ny trafo, hvorfor ikke spesifisere en 480V trafo med en gang istedenfor å bruke flere mindre step-up trafoer? Er kanskje ikke store 480V trafoer "hyllevare"?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

nivve

Ikke godt å si .. man kan for øvrig se trafoene stå bak superladerne på det nederste bildet. Noe større enn en 230-400V 22kW fra Salto  :D

Muffinman

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 24. juli 2014, klokken 21:24
Sitat fra: nivve på torsdag 24. juli 2014, klokken 21:15
Som de andre nye SC blir denne også 135kW (8 plasser) med step-up trafo fra 400-480V.

Hmm. Hvis Tesla betaler for ny trafo, hvorfor ikke spesifisere en 480V trafo med en gang istedenfor å bruke flere mindre step-up trafoer? Er kanskje ikke store 480V trafoer "hyllevare"?
Mulig det har med tilrettelegging for andre aktører på stedet? Chademo/combo/type2 etc.

sn0le

Evt redundans.
Har du 2 mindre trafoer istedenfor én stor så funker i alle fall halvparten av ladestolpene om den ene trafoen "legger på røret".
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

jkirkebo

Sitat fra: sn0le på torsdag 24. juli 2014, klokken 23:37
Evt redundans.
Har du 2 mindre trafoer istedenfor én stor så funker i alle fall halvparten av ladestolpene om den ene trafoen "legger på røret".

Ikke i dette tilfellet. De har uansett en stor trafo for å gå fra 11kV eller 22kV til 400V. Deretter små trafoer pr. SC for å gå fra 400V til 480V. Bedre å gå rett til 480V i den store trafoen?

Men det kan godt være pga. andre aktører ja, mulig CHAdeMO og CCS-laderne ikke fikser 480V.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

no_way

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 24. juli 2014, klokken 21:24
Hmm. Hvis Tesla betaler for ny trafo, hvorfor ikke spesifisere en 480V trafo med en gang istedenfor å bruke flere mindre step-up trafoer? Er kanskje ikke store 480V trafoer "hyllevare"?

+1
S85 med blå metallic lakk, dobbeltladar og stereoanlegg - utlevert sommaren 2014
VIN 396xx


kjellan

Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

Muffinman

Bitter og misunnelig herremann denne Sivert Sæterbø i kommentarfeltet under tk-artikkelen. Menneskesynet er vel ikke helt i vater heller.

HKS

Sitat fra: Muffinman på lørdag 26. juli 2014, klokken 17:13
Bitter og misunnelig herremann denne Sivert Sæterbø i kommentarfeltet under tk-artikkelen. Menneskesynet er vel ikke helt i vater heller.
Han er en gjennganger i flere tråder om elbil. Han er bitter etter bygda han bor i fikk en hurtiglader sponset av Transnova (eller hans skattepenger som han sier). Han er vel definisjonen på en "bygdetulling"... :)
Tesla Model S 90D

Muffinman

Så, når blir Aspøya åpnet? Det er vel bare kobling/oppstart som står igjen?

(Det later til at valget om å droppe dobbeltlader bare blir riktigere og riktigere for min del)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA