Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukt Leaf. Hvordan aktivere carwing?

Startet av engelsen, mandag 03. juni 2013, klokken 12:22

« forrige - neste »

sigurdi

Går nok med aksdal som Porsgrunn, Tesla må ta til takke med et dårligere alternativ og Tysnes mister hele ladestasjonen.
Ikke bare for Tesla men også andre biler siden Tesla alltid har overkapasitet, som de ønsker andre skal benytte seg av.
Er ikke sikkert Tesla venter til August og da er løpet kjørt for de neste 10 åra.
Cinderella var alternativ 2. :-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Per Magnus

Har vi noen bedre alternativer å servere Tesla? Hva med grillen på andre siden av vegen ved Shell?

Lurer for øvrig på om de har en klimaplan i Tysvær kommune med fagre ord om å gå over til et utslippsfritt samfunn??

Håper flest mulig "lobber" mot denne åpenbare uvitenheten hos flere av de folkevalgte i gasskommunen Tysvær.
Model X - 90

Geirr

^ Raglamyr utenfor Haugesund må vel være et godt alternativ?
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

sigurdi

Heiane på Stord er et alternativ.
Det kommer lader ved Åmot som vil dekke E134, kommer du fra Stavanger så er det raskere å kjøre E18 til Oslo.
Så Stavanger/Bergen er nok primær landingen for Aksdal, eller om du kommer fra Sørlandet etter Lyngdal. :-)
Men da kommer du greit til Heiane også. :-)
Stavanger Haugesund t/r går greit på en lading, ferge mye av strekningen.

Selv kjører jeg mye Øst/Vest og ser at med 20min pause på Åmot dekker dette hele turen.
Kommer ikke til å benytte meg av Aksdal, siden lader på mottaker adresse.
Skal jeg til Stavanger kjører jeg Sørlandet, skal jeg videre til Bergen, fungerer Heiane bedre en Aksdal siden en må kjøre forbi heiane, men Aksdal kjører en utenom skal en videre nordover.
Kommer heller ikke til å benytte meg av stasjonen om den kommer på Heiane, men Stavanger/Bergen reisende kan bruke 10-15 min her, som sikring mot rekkevidde angst.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

sondell

Då skriver blixtgordon också
http://blixtgordon.wordpress.com/2014/06/15/tesla-ger-max-laddning-i-sverige-2/
att det nu gått ut intern info på MAX. Tidigare fick jag datum 1. juli för Karlstad och det verkar ju inte så tokigt då. Första veckan ska det öppnas i Karlstad och Uddevalla och i mitten av juli i Falkenberg och troligen Arboga. Toftaholm Herrgård på E4 mellan Värnamo och Ljungby kommer nog lite senare. Ska alltså öppnas i Karlstad och Uddevalla före Lier enligt intern info på MAX.

fredag

Sitat fra: sondell på mandag 16. juni 2014, klokken 10:37
Då skriver blixtgordon också
http://blixtgordon.wordpress.com/2014/06/15/tesla-ger-max-laddning-i-sverige-2/
att det nu gått ut intern info på MAX. Tidigare fick jag datum 1. juli för Karlstad och det verkar ju inte så tokigt då. Första veckan ska det öppnas i Karlstad och Uddevalla och i mitten av juli i Falkenberg och troligen Arboga. Toftaholm Herrgård på E4 mellan Värnamo och Ljungby kommer nog lite senare. Ska alltså öppnas i Karlstad och Uddevalla före Lier enligt intern info på MAX.

Kult. Er det noen som kjører forbi disse stedene og kan ta bilder av hvordan det går med byggingen?
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

paalb

Jeg skal forbi Karlstad på torsdag, skal se om jeg kan se noe da.

Oreo

Sitat fra: sondell på mandag 16. juni 2014, klokken 10:37
Då skriver blixtgordon också
http://blixtgordon.wordpress.com/2014/06/15/tesla-ger-max-laddning-i-sverige-2/
att det nu gått ut intern info på MAX. Tidigare fick jag datum 1. juli för Karlstad och det verkar ju inte så tokigt då. Första veckan ska det öppnas i Karlstad och Uddevalla och i mitten av juli i Falkenberg och troligen Arboga. Toftaholm Herrgård på E4 mellan Värnamo och Ljungby kommer nog lite senare. Ska alltså öppnas i Karlstad och Uddevalla före Lier enligt intern info på MAX.
" Tesla säger sig endast behöva 2 veckor för entreprenad och installation efter att bygglov har beviljats!"  ;D
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Amoss

Sitat fra: Oreo på mandag 16. juni 2014, klokken 14:56
" Tesla säger sig endast behöva 2 veckor för entreprenad och installation efter att bygglov har beviljats!"  ;D

Ja, jeg så den, men klarte så vidt stå i mot fristelsen til å kommentere det ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

sondell

Efter samtal med Karlstad kommun verkar det vara lite optimistisk tidsplan för detta. Tesla har varit i kontakt med kommunen men den formella ansökan har inte inkommit. Säg att den kommer i veckan. Då är det nog minst 1 månad till något kan stå färdigt. Så slutet av juli låter mer realistiskt i Karlstad. Falkenberg är väl enda med bygglov so far. Kollar Uddevalla och Arboga igen nu.

NilsG

Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

Batteritralla

Sitat fra: SKH på søndag 15. juni 2014, klokken 16:34
Ser ut som det sitter langt inne med ladestasjon i Aksdal. Klipper fra Tysvær Bygdeblad etter møtet 10.6. Dette er en fin illustrasjon av hva Tesla sliter med i bygde-norge:

Det blei ein lang og grundig dis- kusjon i formannskapet på tysdag, då politikarane behandla Tesla sin søknad om ein ny ladestasjon.
– Eg er skeptisk til dette, fordi alle forslaga om plassering er dår- lege, sa Ola S. Apeland (H).
Då saka var oppe i formann- skapet førre gong, utsette dei saka til administrasjonen hadde jobba fram fleire plasseringsforslag. Tysdag var seks alternativ med i saka. Flesteparten gjekk på ulike plasseringar inne på parkerings- plassen ved Aksdalsenteret og Tysværtunet. Eit alternativ var utanfor Hegren legesenter og eit på framsida av senteret, der bus- sane i dag parkerer.
– Alle som er ved senteret kan komme i konflikt med planane våre for Aksdal, og sju år er for lang tid, me skal vere i gang med ting lenge før det, påpeika Ape- land og Sigmund Lier (AP).
– Me har ingen reguleringsplan for akkurat dette området, heilt i vestre enden av parkeringsplassen, parerte Kristine Aurdal (KrF) og Torunn Vestbø Gjerde (V).
Ueinige
Ordførar Harald Stakkestad (H) sa at han er positiv til ei etablering, men at alternativet ved legesente- ret er det gunstigaste med tanke på utviling ved kjøpesenteret.
Rådmann Arvid S. Vallestad forklarte at Tesla garantert ikkje er interessert i å bygge ladesta- sjonen nokon annan plass enn ved senteret, antakeleg inne på parkeringsplassen.
– Elles blir nok ikkje dette noko av, sa han.
– Då ønskjer me å sende saka tilbake til administrasjonen, slik at teknisk kan få gå gjennom dette. Og sjå på kva ei etablering på par- keringsplassen eventuelt vil seie for framtida, sa Lier og Apeland – som fremma eit fellesforslag.
– De lagar storm i eit vassglas her. Dette er utelukkande positivt. De snakkar om at ladestasjonen ikkje må komme til hinder for fortettinga i Aksdal. Det er jo nett- opp etableringar som dette som skaper vekst. Dei som nyttar seg av ein slik ladestasjon kjem ikkje til å berre sitte i bilane sine mens
dei ladar, dei kjem til å nytte seg av kjøpesenteret. I tillegg er det snakk om ein miljøgevinst her, som me må ta omsyn til, kom- menterte Vestbø Gjerde.
–Egeruroaoveratdetarsålett på dette. Det er ikkje småtteri me snakkar om. Stasjonen skal huse 7-8 bilar. Han kjem til å ta plass og skape trafikk. Eg har vore med på gi dispensasjon i «enkle småsaker» før, noko som i etterkant har vist seg å vere heilt idiotisk. Her er eg redd me kjem til å angre, uttalte Apeland.
– Dette er store el-bilar som tar mykje plass og er blitt veldig populære. Det er rundt 100 av dei i distriktet. Om Aksdal blir einaste ladepunkt mellom Bergen og Stavanger så er det klart det blir eit trøkk her, nikka Sissel Hansen Tysse (H).
No har altså kommuneadmi- nistrasjonen fått saka i retur med beskjed om at teknisk skal gjen- nomgå ho skikkeleg med tanke på plasseringsmoglegheiter og konsekvensar.

De kunne jo tatt en telefon til Gol og høre om de har fått noen form for problemer der ...

Tviler på at omsetningen har gått ned på JAFS etter at Tesla laderene kom opp.

Virker som de er litt redde for Tesla, de er "store, tar mye plass - og er populære".



Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Øyvind.h

Likte spesielt denne: "7 år er for lang tid. Me skal vere i gang med ting lenge før det". HAHAHA. Jeg dauer :D
Disse menneskene kommer ikke til å være i gang med noe som helst i løpet av 7 år....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Oreo

Du traff spikeren på hodet der Øyvind.
Denne Ape-land kan ikke være riktig skrudd sammen.
Dessuten kommer en jo seg greit mellom Bergen og Stavanger UTEN å måtte lade også om en har litt mer en halvfult batteri. De har kanskje ikke besnsinstasjoner heller i Aksdal heller? DÉT er farlig det.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Avh

Bra jobba Sondell; da ligger det fire svenske permits på http://supercharge.info . Samt Sandane! Eller mer presist: Arboga , Uddevalla, Karlstad og Falkenberg.
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA